Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Biznes reklamowy Apple’a szybko się rozwija;  Zarzut makiawelicznego spisku

Biznes reklamowy Apple’a szybko się rozwija; Zarzut makiawelicznego spisku

Ostatnio pojawiło się wiele dowodów na to, że jabłko Branża reklamowa rozwija się bardzo szybko, a firma planuje przekształcić ją w ważne źródło dochodu. Ale chociaż można zarobić dużo pieniędzy, niektórzy oskarżają Apple o udział w zmianie kierunku – a nawet o spiskowanie na poziomie makiawelicznym, aby przejąć biznes od takich firm jak Google A Facebook.

Najnowszy raport wskazuje, że Apple czterokrotnie zwiększył liczbę pracowników zajmujących się reklamami w ciągu ostatnich dwóch lat, a grupa badawcza zasugerowała, że ​​działalność reklamowa firmy może być warta 30 miliardów dolarów rocznie do 2026 roku…

tło

Apple nigdy nie był przeciwko reklamom. Rzeczywiście, Steve Jobs uznał reklamę w aplikacji za opłacalną zarówno dla klientów, jak i programistów, umożliwiając im zarabianie pieniędzy na bezpłatnych aplikacjach.

Jednak działalność reklamowa nie miała znaczenia dla własnych dochodów Apple. W czasach Steve’a Apple zarabiał tylko kilkaset milionów rocznie. Dziś wartość ta szacowana jest na 5 miliardów dolarów – i szybko rośnie.

Ostatnie wskazania wskazują na chęć przyspieszenia tego tempa wzrostu przez Apple. W lipcu zaobserwowaliśmy, jak firma rozszerza reklamy App Store Od wyszukiwania do zakładki Dzisiaj i nie tylko. W sierpniu dowiedzieliśmy się, że firma z Cupertino ma teraz Dedykowany starszy dyrektor ds. reklamy Wewnątrz sekcji usług. następnie Bloomberg Raport wskazywał, że Apple planuje Reklamy w Apple Books i Apple Podcasts.

To wszystko dzieje się po tym, jak Apple utrudnił życie platformom reklamowym innych firm, wprowadzając je Przejrzystość śledzenia aplikacji. To właśnie sprawiło, że Trudniej dla firm takich jak Facebook i Google Aby uzyskać dane potrzebne do sprzedaży spersonalizowanych reklam, które są warte znacznie więcej niż losowo umieszczone reklamy.

Dochodzenie antymonopolowe jest już w toku, ponieważ podczas gdy Apple wymaga aplikacji innych firm, aby poprosić o pozwolenie na śledzenie reklam, firma Nie rób tego we własnych aplikacjach.

READ  Słabe hasła są powszechne w portalach administracyjnych

Rekrutacja Apple Ads przyspiesza

The czasy finansowe Raporty wskazują, że Apple czterokrotnie zwiększył swój wskaźnik zatrudnienia od 2020 roku do dziś.

Apple planuje prawie podwoić liczbę pracowników w szybko rozwijającej się branży reklamy cyfrowej w mniej niż 18 miesięcy po wprowadzeniu zmian w prywatności, które sparaliżowały jego większych rywali w lukratywnej branży.

Według LinkedIn, producent iPhone’a ma około 250 osób w swoim zespole ds. platformy reklamowej. Według strony z ofertami pracy Apple, zamierza obsadzić 216 więcej takich miejsc pracy, prawie czterokrotnie więcej niż 56 pod koniec 2020 roku. Apple zakwestionował liczby, ale odmówił dalszych szczegółów.

Ale rośnie krytyka, że ​​Apple buduje po tym własny biznes reklamowy Co utrudnia życie konkurentom – w tym deweloperzy aplikacji, którzy otrzymują mniej za reklamy w aplikacji, gdy użytkownicy zrezygnują z przejrzystości śledzenia reklam, Jak większość z nich (w każdym razie Liczba rosła).

„Budowanie nowych systemów reklamowych, aby skutecznie konkurować z operatorami zasiedziałymi z dziesiątkami tysięcy pracowników i 10 do 20 latami dojrzałości, będzie zwykle niewykonalnym zadaniem” – powiedział Alex Austin, dyrektor generalny grupy adtech Branch. „Chyba, że ​​w jakiś sposób jesteś w stanie zaszkodzić tym konkurentom na swojej platformie” – dodał.

Niektórzy używają mocniejszego języka, twierdząc, że agregat Argument ATT był tylko cynicznym przygotowaniem własnych planów Apple dotyczących zdobycia znacznie większego kawałka tortu reklamowego.

Krytycy widzą, jak Cook robi niezwykły zwrot.

David Steinberg, dyrektor generalny Zeta Global, firmy zajmującej się technologiami marketingowymi, powiedział, że Apple jest „makiaweliczny” i „fantastyczny”, przyjmując zasady prywatności, które zmusiły konkurentów do odbudowania infrastruktury reklamowej, jednocześnie stwarzając sobie okazję do wypełnienia pustki .

„Mogą zbudować[swój biznes reklamowy]tak bardzo (i)„ osłonę powietrzną ”, że chronią prywatność konsumentów” – powiedział.

Istnieje również obawa, że ​​Apple może zaszkodzić swojej reputacji wśród klientów.

„Obecnie bezpieczniej jest, jeśli chodzi o gospodarkę inwigilacyjną, korzystać z telefonu Apple w porównaniu z telefonem Google, ponieważ Google zaprojektował swoje produkty do inwigilacji, podczas gdy Apple nie jest w istocie firmą reklamową” – powiedziała Claire Atkin, współzałożycielka Sprawdź Moje reklamy, strażnika. „Ale jeśli Apple nagle wejdzie w tę przestrzeń, nie będzie miał takiej przewagi konkurencyjnej”.

obrazek: Max van den Aotelar/Unsplash


Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej informacji o Apple: