Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Balony City Bounce mogą zmniejszyć emisję dwutlenku węgla z lotnictwa o 90% |  Transport lotniczy

Balony City Bounce mogą zmniejszyć emisję dwutlenku węgla z lotnictwa o 90% | Transport lotniczy

Dla tych, którzy wyobrażają sobie podróż z Liverpoolu do Belfastu lub Barcelony na Baleary, ale obawiają się śladu węglowego podróży samolotem, mała firma z Bedford obiecuje zaskakujące rozwiązanie: komercyjne statki powietrzne.

Mieszanki powietrza hybrydowego (HAV), który opracował nowy ekologiczny balon 84 lata po katastrofie w Hindenburgu, w środę przedstawił lawinę tras, które ma obsługiwać od 2025 roku.

Linie lotnicze Airlandera 10, balonu na 100 pasażerów, obejmują Barcelonę do Palma de Mallorca w cztery i pół godziny. Firma stwierdziła, że ​​lot balonem zajmie mniej więcej tyle samo czasu, ile uwzględniono podróż samolotem po przylocie na lotnisko iz lotniska, ale będzie generować znacznie mniejszy ślad węglowy. HAV powiedział, że emisja CO2 na pasażera na pokładzie jego balonu wyniosłaby około 4,5 kg, w porównaniu z około 53 kg w odrzutowcu.

Inne planowane trasy obejmują Liverpool do Belfastu, który zajmie pięć godzin i 20 minut; Z Oslo do Sztokholmu za sześć i pół godziny; A z Seattle do Vancouver w nieco ponad cztery godziny.

CZY zdarzyło się to w przeszłości Zdobyłem fundusze od Petera Hambro, założyciela rosyjskiej firmy wydobywającej złoto Pietropawłowsk i frontmana Iron Maiden Bruce’a DickinsonaPowiedział, że jego samoloty „idealnie nadają się do zastosowań międzymiastowych, takich jak Liverpool do Belfastu I od Seattle do Vancouver, które Airlander może obsługiwać przy ułamku obecnych emisji lotniczych ”.

„To nie jest produkt luksusowy, to praktyczne rozwiązanie wyzwań związanych z kryzysem klimatycznym” – powiedział Tom Grande, dyrektor generalny HAV, porównując Airlandera do „krótkiej frazy”.

Powiedział, że 47% regionalnych lotów samolotów łączy miasta oddalone od siebie o mniej niż 230 mil (370 kilometrów) i emituje przy tym ogromne ilości dwutlenku węgla.

„Mamy samoloty zaprojektowane do pokonywania bardzo długich i krótkich dystansów, kiedy naprawdę istnieje lepsze rozwiązanie” – powiedział Grandi. „Jak długo możemy się spodziewać luksusu podróżowania na tak krótkich dystansach przy tak dużym śladzie węglowym?”

READ  Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji: pytania i odpowiedzi ze specjalistą chorób zakaźnych

Grundy powiedział, że Airlander 10 Hybrid Electric może wykonywać te same połączenia z 10% śladem węglowym od 2025 r., A nawet przy mniejszych emisjach w przyszłości, kiedy statki powietrzne mają być w pełni elektryczne.

„To wczesne i szybkie zwycięstwo dla klimatu” – powiedział. „Zwłaszcza, gdy używasz tego do pokonywania przeszkód, takich jak woda lub wzgórza”.

HAV powiedział, że prowadzi rozmowy z wieloma liniami lotniczymi w celu obsługi tras i oczekuje się, że ogłosi partnerstwa i klientów linii lotniczych w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Firma podpisała już umowę na dostawę balonu luksusowej szwedzkiej firmie turystycznej OceanSky Cruises, która zapowiedziała, że ​​zamierza wykorzystać ten pojazd do przeprowadzenia „lotu testowego” nad biegunem północnym z odkrywcą Arktyki Robertem Swanem.

Grundy powiedział, że firma jest na końcowym etapie osiedlania się w miejscu, w którym ma powstać linia do produkcji balonów, która, jak miał nadzieję, będzie znajdować się w Wielkiej Brytanii. Powiedział, że firma zatrudni około 500 osób bezpośrednio zaangażowanych w budowanie rzemiosła i wesprze 1500 dodatkowych miejsc pracy w łańcuchu dostaw. Firma zatrudnia obecnie około 70 osób, w większości z branży projektowej, w swoich biurach w Bedford. Powiedział, że firma zamierza produkować około 12 balonów rocznie do 2025 roku.

Samolot został pierwotnie zaprojektowany jako pojazd obserwacyjny dla misji wywiadowczych w Afganistanie. HAV twierdzi, że niezależne szacunki określają wartość rynku balonów na 50 miliardów dolarów w ciągu następnych 20 lat. Jej celem jest sprzedaż 265 samolotów Airlander w tym okresie.

Prototypowy samolot wart 25 milionów funtów wykonał sześć lotów testowych, z których część zakończyła się słabo. On ona Rozbił się w 2016 roku W swoim drugim locie testowym, po udanym dziewiczym locie, który trwał 30 minut. HAV napisał na Twitterze W tamtym czasie: „Airlander doznał uszkodzeń podczas lądowania podczas dzisiejszego lotu. Nie zgłoszono żadnych uszkodzeń w powietrzu ani w wyniku słupa telegraficznego”.

READ  Helikopter NASA Mars wyszukuje intrygujący teren, aby zbadać łazik wytrwałości

Samolot, który może startować i lądować z niemal każdej płaskiej powierzchni, osiągnął wysokość 7000 stóp (2100 metrów) i prędkość 50 węzłów (57 mil na godzinę) podczas końcowych testów. Firma otrzymała wsparcie rządu Wielkiej Brytanii i dotacje z Unii Europejskiej.