Wzrost ten zbiegł się również z gwałtownymi wzrostami cen biletów lotniczych, ponieważ linie lotnicze chcą odzyskać pozycję po pandemii i poradzić sobie z rosnącymi kosztami paliwa.
Rywalizujące tanie linie lotnicze, takie jak EasyJet i Wizz Air, również w ostatnich latach traktowały priorytetowo pobieranie większej liczby klientów za dodatki.
W ciągu ostatnich sześciu lat przychody easyJet z usług dodatkowych na pasażera wzrosły o 78% z 11,38 GBP do 20,22 GBP.
Jako udział w całkowitych przychodach, dodatki stanowią obecnie prawie jedną trzecią obrotów firmy – w porównaniu z jedną piątą w 2017 roku.
Pomimo kontrowersji w tym tygodniu, Ryanair bronił swojej polityki obciążania pary, mówiąc: „Żałujemy, że ci pasażerowie zignorowali przypomnienie e-mailem i nie dokonali odprawy online”.
Zdecydowana odpowiedź nie była chyba zaskakująca, biorąc pod uwagę wcześniejsze komentarze dyrektora generalnego Ryanair, Michaela O’Leary’ego, który kiedyś powiedział: „Nie dostaniesz za to zwrotu pieniędzy. Nie chcemy słuchać twoich szlochających opowieści. Jaka część „bez zwrotu pieniędzy” nie rozumiesz?” ?
W 2017 roku tani przewoźnik został oskarżony o celowe rozdzielanie rodzin, które odmówiły dopłaty do swoich miejsc. Ryanair zaprzeczył, że tak było.
Rory Boland, redaktor Who? Travel powiedział: „Podobnie jak wielu tanich przewoźników, Ryanair przez lata udoskonalił sztukę wyciągania jak największej ilości pieniędzy od pasażerów, dodając imponujące opłaty za wszystko, od odpowiedniej wielkości torby po siedzenie obok dzieci.
„Poświęć trochę czasu na zastanowienie się, jakie dodatki będą Ci potrzebne w podróży i dokonaj szybkich obliczeń, aby porównać oferowane opcje — może się okazać, że taniej jest latać liniami lotniczymi, które obejmują takie rzeczy, jak bagaż podręczny i wybór miejsca w cenie standardowej”.
Rzecznik Ryanair powiedział: „Ryanair ma najniższe ceny ze wszystkich linii lotniczych w Europie, oferując niezrównany wybór dla naszych klientów.
„Nasza średnia cena biletu wynosi 49 euro, co pokazuje wyjątkową wartość, jaką Ryanair oferuje naszym klientom. Dodatkowe produkty, takie jak pierwszeństwo wejścia na pokład, ubezpieczenie itp., są opcjonalne, a pasażerowie mogą łączyć i dopasowywać dodatkowe produkty.”
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji