Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Badanie wykazało, że koszt marek w supermarketach wzrósł w grudniu o 20,3%, wraz z inflacją

Badanie wykazało, że koszt marek w supermarketach wzrósł w grudniu o 20,3%, wraz z inflacją

Jak wynika z ankiety, konsumenci, którzy polegają na przedziałach budżetowych supermarketów, ponieśli ciężar inflacji cen żywności w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie, a wzrosty znacznie przewyższyły ceny marek premium i premium.

Ceny artykułów budżetowych wzrosły w grudniu średnio o 20,3% w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej, wynika z badań grupy konsumenckiej Who? .

Ogólna inflacja cen żywności wyniosła w grudniu średnio 13,3%.Według najnowszych danych z British Retail Consortium.

Jednak wzrost cen podstawowych artykułów spożywczych, w tym masła, past do smarowania, mleka i sera, był znacznie większy, według Którego? Ankieta – wzrost odpowiednio o 29%, 26% i 22% we wszystkich głównych sieciach supermarketów. Produkty piekarnicze wzrosły o 19,5%, a ciasta, ciastka i quiche wzrosły o 18,5%. inflacja Najniżej wypadły wyroby czekoladowe, których ceny wzrosły średnio o 6,5%.

Największa indywidualna podwyżka cen we wszystkich sieciach supermarketów Kto? Quaker Oat So Simple Simply Apple (8x33g) został wyceniony Asdaktóry wzrósł średnio o 188% z 1 GBP do 2,88 GBP między grudniem 2021 a 2022 r.

Sue Davies, szef polityki żywnościowej w Which?, powiedziała: „Niektóre rodziny już pomijają posiłki, aby związać koniec z końcem, a nasze odkrycia pokazują zaufanie do supermarketów, ponieważ wiele osób obawia się, że przedkładają zyski nad ludzi, którzy cierpią podczas ten kryzys kosztowy.

„Supermarkety powinny robić więcej, który? Wymaga to od nich zapewnienia każdemu łatwego dostępu do niedrogich podstawowych opakowań żywności w pobliskim sklepie, zwłaszcza w obszarach, w których ludzie najbardziej jej potrzebują.”

W miarę pogłębiania się kryzysu związanego z kosztami utrzymania kupujący zwracają się do dyskontów Aldi i Lidla próbując zaoszczędzić pieniądze.

Jednak wąskie marże zysku sprzedawców detalicznych dawały im niewielkie pole manewru w przypadku rosnących kosztów, co skłoniło ich do podnoszenia cen szybciej niż ich więksi konkurenci w ujęciu procentowym, zgodnie z Who?.

READ  Naruszenie per capita: 90 organizacji zgłasza naruszenia ochrony danych organom nadzorującym

Ceny wzrosły o 21,1% rok do roku w Lidlu i 20,8% w Lidlu Aldiego W grudniu w porównaniu do 13,7% w Sainsbury’s, 13,1% w Tesco i 15,4% w Asdzie.

Aldi i Lidl są nadal generalnie tańsze niż ich więksi konkurenci w zakresie podobnych produktów – więc pod względem finansowym wpływ na kieszenie kupujących prawdopodobnie nie będzie znaczący.

Wiele sieci supermarketów zakwestionowało ustalenia Who? Jak wynika z ankiety, produkty, na których się skupiła, nie dają dokładnego obrazu inflacji w jej sklepach.

że? Śledzi roczną inflację dziesiątek tysięcy produktów spożywczych i napojów w okresie trzech miesięcy w ośmiu supermarketach – Aldi, Asda, Lidl, Morrisons, Ocado, Sainsbury’s, Tesco i Waitrose.

Rzecznik Aldi powiedział: „Jesteśmy najtańszym supermarketem w Wielkiej Brytanii. Nasi klienci zawsze zapłacą mniej za swój sklep z Aldi, dlatego zostaliśmy nazwani najtańszym supermarketem w 2022 roku”.

Rzecznik Tesco powiedział: „Ponieważ budżety rodzinne są coraz bardziej napięte, jesteśmy w pełni zaangażowani w pomoc naszym klientom, koncentrując się laserowo na kosztach tygodniowego sklepu. Wcześniej w tym tygodniu cieszyliśmy się, że The Grocer uznał nas za detalistę, który produkuje Do postaraj się na razie utrzymać ceny na niskim poziomie”.

Rzecznik Asdy powiedział: „Ciężko pracujemy, aby utrzymać ceny pod kontrolą dla klientów i pozostać flagowym supermarketem o najniższych cenach – pozycja uznana przez Who? w naszym regularnym miesięcznym porównaniu koszyka”.

Andrew Opie, dyrektor ds. żywności w British Retail Consortium, powiedział: Detaliści są świadomi presji wywieranej na gospodarstwa domowe i robią wszystko, co w ich mocy, aby ograniczyć wzrost cen swoich produktów. Niestety wojna na Ukrainie spowodowała wzrost cen wielu artykułów, w tym pszenicy, nawozów i pasz dla zwierząt, a także światowych cen energii, podnosząc ceny podstawowych artykułów żywnościowych”.