Nowe badania przeprowadzone przez Wydział Nauk Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Nuffield, Uniwersytet w Oksfordzie oraz uniwersytety w Stirling i Aberdeen, finansowane przez Narodowy Instytut Badań nad Zdrowiem i Opieką (NIHR), uwydatniły głęboki wpływ, jaki może mieć długotrwały koronawirus. O doświadczeniach szkolnych dzieci i młodzieży oraz o ich szerszym życiu.
„Miewam naprawdę poważne awarie, podczas których chcę po prostu wrócić do normalności […] Pół dnia spędzam w szkole […] Przychodzę około 11:00 i wracam do domu z płaczem [and] „Chcę po prostu znowu być normalna” – powiedziała w wywiadzie 11-letnia Mai, która od ośmiu miesięcy choruje na Covida.
To pionierskie badanie jakościowe, opublikowane dzisiaj w BMJ Open, badało wpływ długotrwałego koronaawirusa na doświadczenia szkolne dzieci i młodych ludzi. Badacze przeprowadzili wywiady narracyjne za pośrednictwem rozmów wideo lub telefonicznych w okresie od października 2021 r. do lipca 2022 r. Nawiązali kontakt z 22 dziećmi i młodzieżą (w wieku 10–18 lat) oraz 15 rodzicami i opiekunami osób w wieku 5–18 lat, z których wszyscy mieli do czynienia z problemem ciągły problem. Skutki zakażenia Covid-19 – długi Covid.
Uczestnicy byli rekrutowani za pomocą mediów społecznościowych, grup wsparcia Long Covid, klinicystów i grup społecznych, aby uchwycić różnorodne doświadczenia. Badacze skupili się w szczególności na tym, co powiedzieli rozmówcy na temat wpływu Long Covid na szkolnictwo i edukację.
Wizje dzieci i młodzieży podkreślały kluczową rolę szkoły w powrocie do „normalnego życia” po chorobie. Jednak powrót do szkoły był często złudną nadzieją, a nie prawdziwym powrotem do normalnego życia. Ekstremalne zmęczenie oznaczało, że pełna frekwencja w szkole często była szybką drogą do powrotu do choroby. Jak opisał pewien 13-letni chłopiec: „Tak naprawdę nie mogłem nic zrobić [with friends] Na przerwie. Po prostu odpoczywałem. Z trudem wchodziłem po schodach. Nie mogę robić WF. Tak, po każdej lekcji czuję się zmęczony.
Dla tych, którzy mogli uczęszczać do szkoły w niepełnym wymiarze godzin, poważnym wyzwaniem było pogodzenie nauki i zajęć towarzyskich z jednoczesnym zapewnieniem wystarczającej ilości odpoczynku, aby uniknąć pogorszenia się objawów. 16-latka wyjaśniła: „Najtrudniejszą rzeczą jest to, że nie mogę chodzić do szkoły, nie spotykać się z ludźmi w moim wieku, nie spotykać się towarzysko itp. Teraz jest dla mnie jak internet, media społecznościowe czy komunikatory […] Widzenie innych ludzi […] Nigdy nie chodzę do szkoły ani nie zdaję wszystkich egzaminów [and] Przez całe lato robię wiele rzeczy, które bardzo chciałbym móc robić, ale nie mogę. Myślę, że to bardzo trudne.
Młodzi ludzie bardzo cenią edukację, ale czują się odizolowani od przyjaciół i zestresowani zaległościami z powodu częstych nieobecności. Rodzice mówili o trudnościach w kontaktowaniu się ze szkołami, szczególnie w kwestii uzyskania potwierdzenia choroby uzasadnionej w i tak już przeciążonej służbie zdrowia. Wsparcie szkoły było bardzo zróżnicowane i sięgało od podejrzeń po współczucie i spersonalizowane dostosowania.
Badanie to wyraźnie pokazuje, że nieobecności w szkole spowodowane długim Covidem mają stresujący i izolujący wpływ na dzieci i młodzież. Ustalenia podkreślają potrzebę większej świadomości i zrozumienia Long Covid w szkołach oraz dostosowanego wsparcia, aby umożliwić osobom dotkniętym chorobą uczestnictwo w szkole w sposób możliwy do opanowania i nie zagrażający ich zdrowiu fizycznemu ani psychicznemu.
Dr Alice McLean, główna autorka i badaczka w Instytucie Marketingu Społecznego i Zdrowia na Uniwersytecie w Stirling
Dr Cervante Wild, współautor i badacz na Wydziale Nauk Podstawowej Opieki Zdrowotnej Nuffield na Uniwersytecie Oksfordzkim, powiedział: „Odkrycia pokazują, jak bardzo dzieci i młodzi ludzie cenią szkołę i edukację jako część normalnego życia codziennego”. Ważne jest, aby wysłuchać doświadczeń młodych ludzi dotkniętych chorobą Long Covid i wykorzystać ich głosy, aby przedstawić praktyczne i wykonalne zalecenia dotyczące tego, w jaki sposób pracownicy edukacji i opieki zdrowotnej mogą ich wspierać.
Autorzy wzywają do zwiększenia świadomości na temat Long Covid w szkołach i ukierunkowanego wsparcia dla dotkniętych chorobą dzieci, młodzieży i ich rodzin.
Sue Ziebland, główna badaczka badania i profesor socjologii medycyny na Wydziale Nauk Podstawowej Opieki Zdrowotnej Nuffield na Uniwersytecie Oksfordzkim, powiedziała: „Nasze badanie dostarcza praktycznych zaleceń dotyczących tego, w jaki sposób pracownicy służby zdrowia i oświaty mogą lepiej wspierać dzieci i młodzież w radzenie sobie z ich długoterminowymi objawami zgodnie z potrzebami szkoły. Mogą one potencjalnie poprawić doświadczenia młodych ludzi z długoterminową chorobą Covid i zmniejszyć presję na ich opiekunów.
Wysłuchiwanie i potwierdzanie doświadczeń dzieci i młodych ludzi dotkniętych chorobą Long Covid ma kluczowe znaczenie.
Naukowcy chcieliby szczególnie podziękować wszystkim dzieciom, młodzieży i rodzicom, którzy wzięli udział w wywiadach, zwłaszcza że wiele z nich nadal jest bardzo dotkniętych objawami Long Covid i ma ograniczone zasoby fizyczne i poznawcze.
źródło:
Odniesienie do magazynu:
McLean, A., i in. (2023). Wpływ długiego Covida na doświadczenia szkolne dzieci i młodzieży: badanie jakościowe. BMJ jest otwarte. doi.org/10.1136/bmjopen-2023-075756.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków