Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Awaria” w przypadku odnawiania brytyjskich paszportów zmusza podróżnych do odwołania świąt wielkanocnych | Prawa konsumenta

Podróżni muszą anulować rezerwacje podróży wielkanocnych z powodu zaległości w HM Biuro paszportowe To opóźnia odnowienia.

Niektórzy pasażerowie zostawili z kieszeni setki funtów, ponieważ ich nowe paszporty nie dotarły przed datą wyjazdu.

Urząd Paszportowy doradza obecnie podróżnym, aby rozpatrzenie wniosku trwało do 10 tygodni, w porównaniu ze średnim czasem potrzebnym na trzy tygodnie przed wybuchem pandemii.

Tymczasem awaria usługi u oficjalnego przewoźnika rządowego, TNT, oznacza, że ​​niektórzy wnioskodawcy czekają tygodnie na dostawę po wydaniu paszportu.

Sfrustrowani urlopowicze skarżyli się na awarie systemu z niepołączoną obsługą klienta, błędami przetwarzania i brakiem umawiania się na zbyt drogie usługi fast track.

Linda Hill musiała odwołać wakacje we Francji z ojcem w żałobie po tym, jak wymiana uszkodzonego paszportu nie dotarła na czas.

Zapłaciłem 142 funtów za szybką usługę, która wymaga od kandydatów złożenia dokumentów podczas spotkania twarzą w twarz i obiecuje dostarczenie w ciągu tygodnia.

Powiedziała: „W pobliżu nie było wolnych terminów, więc musiałam odbyć sześciogodzinną podróż w obie strony z Sussex do Peterborough.

Powiedział zarówno Urzędowi Paszportowemu, jak i TNT Hill, że paszport zostanie dostarczony ósmego dnia, ale się nie pojawił.

Powiedziała: „Fiasko kosztowało mnie 500 funtów za utracony urlop, ale co gorsza, moja rodzina przeszła ogromny stres, ponieważ podróż miała pocieszyć mojego ojca po śmierci mojej matki w zeszłym miesiącu”.

Inni twierdzą, że ich wnioski zostały opóźnione lub nawet zakończone, ponieważ urząd paszportowy nie zarejestrował dokumentów potwierdzających.

Jedna matka powiedziała The Guardian, że wysłała stary paszport córki z podpisem do dostarczenia w styczniu. Śledzenie Royal Mail wykazało, że został dostarczony, ale jej konto online nadal pokazuje, że stary paszport jest wymagany.

„Zadzwoniłam na infolinię ponad 15 razy i przesłałam kilka formularzy internetowych ze szczegółami śledzenia wskazującymi, że je wysłaliśmy” – powiedziała.

READ  Oczekuje się, że Unia Europejska nałoży cła na chińskie samochody elektryczne

„Minęły tygodnie bez żadnej odpowiedzi, a teraz powiedziano nam, że w tym miesiącu wniosek zostanie wycofany, a my stracimy opłatę w wysokości 80,50 funtów, jeśli nie dostaną starego paszportu, który trzymali od stycznia”.

Urząd Paszportowy poinformował o wzroście wniosków paszportowych po zniesieniu ograniczeń w podróżowaniu przez Covid, a wiele rodzin planuje wakacje za granicą po raz pierwszy od dwóch lat.

Rzecznik HMPO powiedział: „Z powodu Covid-19 ponad 5 milionów osób zwlekało z ubieganiem się o brytyjski paszport w latach 2020 i 2021. W ramach przygotowań do wniosku o zwrot podróży międzynarodowych od kwietnia 2021 r. nasze opublikowane wytyczne jasne, że ludzie powinni pozwolić na okres 10 tygodni na uzyskanie paszportu.

„W czasach przeciążenia czas oczekiwania na połączenie trwa dłużej. Jednak nadal współpracujemy z naszymi dostawcami, aby rekrutować i wspierać wysiłki mające na celu skrócenie czasu reakcji do normalnego poziomu.”

Powiedziała, że ​​można było zarezerwować spotkania z trzytygodniowym wyprzedzeniem, a osoby, które doświadczyły opóźnień po opłaceniu usługi przyspieszonej, powinny ubiegać się o zwrot pieniędzy.

Niektórzy kandydaci mają Wspomniałem o okresach oczekiwania do trzech miesięcy Po opublikowaniu dokumentu TNT walczyło o zaspokojenie popytu. Amerykańska firma, która jest częścią FedEx, podpisała trzyletnią umowę o wartości 77 milionów funtów z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych na dostarczenie oficjalnych dokumentów podróży w 2019 r. i od tego czasu znalazła się pod ostrzałem z powodu niedostarczeń, słabej komunikacji i dużych opóźnień.

Obwinia zwiększony popyt w okresie po pandemii z powodu braku usług

Rzecznik TNT powiedział: „Podjęliśmy szereg działań w celu przywrócenia poziomów usług w sieci HM Passport Office – w tym zasobów operacyjnych, dodatkowego wsparcia zespołu i dodatkowych zasobów obsługi klienta – i obecnie pracujemy zgodnie z uzgodnionymi wymaganiami dotyczącymi poziomu usług z Home Siedziba główna”. Przepraszamy każdego klienta, który doświadczył opóźnienia w dostarczeniu paszportów i będzie nadal współpracować z HMPO w celu rozwiązania indywidualnych spraw”.

READ  Rezerwacje EasyJet w godzinach szczytu wracają do poziomów sprzed Covid, ponieważ zmniejszają straty | EasyJet

Większość standardowych firm ubezpieczeniowych nie płaci za odwołane loty z powodu problemów z paszportem. Jednak ci, którzy stracili urlop z powodu opóźnienia, mogą wnieść sprawę do Rzecznik ds. Usług Finansowych którzy mogą zażądać od firmy ubezpieczeniowej zapłaty, jeśli klient może wykazać, że podjął rozsądne kroki w celu terminowego zabezpieczenia paszportu.