Tysiące użytkowników sieci na całym świecie zostało dotkniętych potężną awarią, która zakłóciła usługi w chmurze Amazon we wtorek.
Netflix i Disney+ znalazły się wśród platform streamingowych, których dotyczy problem, wraz z kilkoma aplikacjami i witryną e-commerce Amazon.com.
Amazon powiedział, że problem dotyczy sprzętu sieciowego i jest związany z interfejsem programowania aplikacji (API), który służy do tworzenia i integracji oprogramowania aplikacji.
Po północy czasu brytyjskiego na stronie internetowej firmy stwierdzono: „Po rozwiązaniu problemów z urządzeniami sieciowymi pracujemy teraz nad przywróceniem wszelkich uszkodzonych usług”.
Według serwisu Downdetector, ponad 24 000 osób zgłosiło problemy z usługami Amazon Web Services (AWS).
Witryna, która śledzi awarie, kompilując raporty o stanie z wielu źródeł, wykazała, że 1191 problemów z AWS zostało zgłoszonych po godzinie 16:00 w Wielkiej Brytanii.
Jednak do 19:25 liczba ta spadła do 258.
W Stanach Zjednoczonych okazało się, że w tym samym czasie zarejestrowano 11 347 emisji, a do 19:30 liczba ta była bliska 4000.
Deska rozdzielcza wykazała, że „rosnące poziomy błędów” zostały zidentyfikowane w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Afryce, Azji i na Bliskim Wschodzie.
W czerwcu strony internetowe, w tym Reddit, Amazon, CNN, PayPal, Spotify, Al Jazeera Media Network i New York Times, doświadczyły powszechnej, godzinnej awarii związanej z amerykańskim dostawcą sieci dostarczania treści Fastly, mniejszym konkurentem AWS.
W lipcu Amazon doświadczył przerwy w działaniu swoich sklepów internetowych, która trwała prawie dwie godziny i dotknęła ponad 38 000 użytkowników.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa