Uzyskaj bezpłatne aktualizacje baterii
Wyślemy Ci plik Codzienny przegląd myFT Zaokrąglanie wiadomości e-mail do najnowszych baterie Wiadomości każdego ranka.
Prywatna firma należąca do nowego właściciela Britishvolt została zaatakowana przez władze australijskie w związku z podejrzeniem oszustw podatkowych, co wywołało niepewność co do planów budowy fabryki baterii w Wielkiej Brytanii.
Australijski biznesmen David Collard odkupił w tym roku część nieistniejącego już Britishvolt, obiecując reaktywację planów budowy pełnowymiarowej fabryki akumulatorów w Blyth w hrabstwie Northumberland.
Jednak musi jeszcze kupić ziemię pod młyn, która kosztuje około 10 milionów funtów i nadal jest utrzymywana jako zabezpieczenie przez syndyka Katch.
Dochodzenie w sprawie oszustwa podatkowego dotyczy SaniteX, firmy należącej do Collarda, która świadczy usługi dla niektórych innych jego firm, w tym Scale Facilitation, podmiotu będącego właścicielem Britishvolt.
Według People, w piątek śledczy podatkowi z australijskiej policji federalnej przybyli do wspólnych biur SaniteX i Scale Foundation w Victorii, aby przejąć sprzęt informacyjno-komunikacyjny w ramach dochodzenia w sprawie biznesu, który trwa od prawie dwóch miesięcy. Poznaj śledztwo.
Rzecznik Scale Facilitation powiedział: „Mamy i będziemy nadal w pełni współpracować z australijskim urzędem podatkowym, a teraz z AFP. Zaprzeczamy wszelkim wykroczeniom i będziemy nadal współpracować z naszymi doradcami prawnymi i innymi osobami w celu obrony wszelkich kwestii wynikających z tych dyskusji. „
Nalot został po raz pierwszy opisany w australijskiej gazecie.
Nalot ma miejsce, gdy Collard podejmuje delikatną operację mobilizacji funduszy i partnerów dla elektrowni Britishvolt, projektu już odłożonego na półkę przez poprzednich właścicieli i prawdopodobnie wymagającego wielomiliardowych inwestycji.
Collard, były partner PwC, również próbuje zbudować fabrykę baterii w Australii.
W lutym Collard kupił własność intelektualną Britishvolt, na którą składa się technologia baterii i dwudziestu pracowników, po tym jak trzyletni startup upadł miesiąc wcześniej.
Britishvolt był kiedyś postrzegany jako największa nadzieja Wielkiej Brytanii na krajowe mistrzostwa akumulatorów w erze samochodów elektrycznych. Ale firma upadła w styczniu po wyczerpaniu gotówki i nieprzyciągnięciu nowych wynalazców.
Collard był otwarty na wykorzystanie systemów baterii Britishvolt w późniejszym terminie, powiedział wcześniej Financial Times, ale planował użyć innej technologii licencjonowanej w USA w swoich pierwszych produktach.
Wielka Brytania konkuruje z Europą i Stanami Zjednoczonymi, aby przyciągnąć inwestycje w akumulatory, aby wesprzeć przyszłość swojego przemysłu samochodowego. Branża ostrzega, że następne trzy lata będą kluczowe dla zabezpieczenia zobowiązań dotyczących fabryk akumulatorów na nadchodzące dziesięciolecia, a opóźnienia w planach w Wielkiej Brytanii zagroziłyby przyszłości fabryk samochodów w tym kraju.
Oczekuje się, że właściciel Jaguar Land Rover, firma Tata Motors, ogłosi w ciągu kilku tygodni brytyjską fabrykę akumulatorów w Somerset, po tym jak prezes Tata Natarajan Chandrasekaran spotkał się z premierem Rishi Sunakiem w zeszłym miesiącu.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa