Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Australijska policja dokonała nalotu na właściciela Britishvolta w związku z podejrzeniem oszustwa podatkowego

Australijska policja dokonała nalotu na właściciela Britishvolta w związku z podejrzeniem oszustwa podatkowego

Uzyskaj bezpłatne aktualizacje baterii

Prywatna firma należąca do nowego właściciela Britishvolt została zaatakowana przez władze australijskie w związku z podejrzeniem oszustw podatkowych, co wywołało niepewność co do planów budowy fabryki baterii w Wielkiej Brytanii.

Australijski biznesmen David Collard odkupił w tym roku część nieistniejącego już Britishvolt, obiecując reaktywację planów budowy pełnowymiarowej fabryki akumulatorów w Blyth w hrabstwie Northumberland.

Jednak musi jeszcze kupić ziemię pod młyn, która kosztuje około 10 milionów funtów i nadal jest utrzymywana jako zabezpieczenie przez syndyka Katch.

Dochodzenie w sprawie oszustwa podatkowego dotyczy SaniteX, firmy należącej do Collarda, która świadczy usługi dla niektórych innych jego firm, w tym Scale Facilitation, podmiotu będącego właścicielem Britishvolt.

Według People, w piątek śledczy podatkowi z australijskiej policji federalnej przybyli do wspólnych biur SaniteX i Scale Foundation w Victorii, aby przejąć sprzęt informacyjno-komunikacyjny w ramach dochodzenia w sprawie biznesu, który trwa od prawie dwóch miesięcy. Poznaj śledztwo.

Rzecznik Scale Facilitation powiedział: „Mamy i będziemy nadal w pełni współpracować z australijskim urzędem podatkowym, a teraz z AFP. Zaprzeczamy wszelkim wykroczeniom i będziemy nadal współpracować z naszymi doradcami prawnymi i innymi osobami w celu obrony wszelkich kwestii wynikających z tych dyskusji. „

Nalot został po raz pierwszy opisany w australijskiej gazecie.

Nalot ma miejsce, gdy Collard podejmuje delikatną operację mobilizacji funduszy i partnerów dla elektrowni Britishvolt, projektu już odłożonego na półkę przez poprzednich właścicieli i prawdopodobnie wymagającego wielomiliardowych inwestycji.

Collard, były partner PwC, również próbuje zbudować fabrykę baterii w Australii.

W lutym Collard kupił własność intelektualną Britishvolt, na którą składa się technologia baterii i dwudziestu pracowników, po tym jak trzyletni startup upadł miesiąc wcześniej.

Britishvolt był kiedyś postrzegany jako największa nadzieja Wielkiej Brytanii na krajowe mistrzostwa akumulatorów w erze samochodów elektrycznych. Ale firma upadła w styczniu po wyczerpaniu gotówki i nieprzyciągnięciu nowych wynalazców.

READ  Wyłącznie: Keyamo pisze do Wielkiej Brytanii w sprawie pokoju powietrznego i może zakazać British Airways i Virgin wjazdu na lotniska w Lagos i Abudży

Collard był otwarty na wykorzystanie systemów baterii Britishvolt w późniejszym terminie, powiedział wcześniej Financial Times, ale planował użyć innej technologii licencjonowanej w USA w swoich pierwszych produktach.

Wielka Brytania konkuruje z Europą i Stanami Zjednoczonymi, aby przyciągnąć inwestycje w akumulatory, aby wesprzeć przyszłość swojego przemysłu samochodowego. Branża ostrzega, że ​​następne trzy lata będą kluczowe dla zabezpieczenia zobowiązań dotyczących fabryk akumulatorów na nadchodzące dziesięciolecia, a opóźnienia w planach w Wielkiej Brytanii zagroziłyby przyszłości fabryk samochodów w tym kraju.

Oczekuje się, że właściciel Jaguar Land Rover, firma Tata Motors, ogłosi w ciągu kilku tygodni brytyjską fabrykę akumulatorów w Somerset, po tym jak prezes Tata Natarajan Chandrasekaran spotkał się z premierem Rishi Sunakiem w zeszłym miesiącu.