Pandemia koronawirusa przyspieszyła m.in. cyfryzację firm z sektora ubezpieczeniowego i zmieniła sposób ich komunikacji z klientami. W dobie szybkiej cyfryzacji BOTy coraz częściej wspierają pracowników fizycznych w ich codziennych obowiązkach. Przy wsparciu Asseco na takie usprawnienie zdecydowała się jedna z ubezpieczycieli medycznych w Polsce – TU Zdrowie. IGA, nowy inteligentny asystent głosowy, zapewni klientom szybkie odpowiedzi na pytania dotyczące ubezpieczenia, przyjmie prośby o usługi medyczne czy skieruje do odpowiedniego doradcy, co znacznie przyspieszy proces obsługi.
TU Zdrowie to jedna z wiodących firm ubezpieczeniowych w Polsce. Z usług firmy aktywnie korzysta ponad 170 tys. klientów. W związku z dynamicznym rozwojem związanym z rosnącym zapotrzebowaniem rynku na usługi medyczne, firma zdecydowała się na wprowadzenie nowoczesnego rozwiązania technologicznego, które ma usprawnić komunikację z klientami. Zaprojektowany i wdrożony przez Asseco inteligentny robot głosowy o nazwie IGA działa w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji i jest w pełni kompatybilny z ludzką mową. Wirtualny doradca jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
„Nowoczesne narzędzia informatyczne to siła i konkurencyjność naszych usług. Branża ubezpieczeń medycznych charakteryzuje się bardzo dużą częstotliwością rozmów telefonicznych, dlatego dbamy o rozwój naszego call center poprzez ciągłe podnoszenie jakości usług. Najważniejsze dla nam i naszym klientom jest przekonanie, że ubezpieczony może w każdej chwili bez problemów i zbędnego oczekiwania załatwić każdą sprawę związaną z jej zabezpieczeniem, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie Voicebota Asseco, który przejął część zadań naszych pracowników, co odciążyło ich pracę. ulepszyć obsługę, odpowiadając na pytania klientów lub odpowiednio je przekierowując. Pomoc IGA nie jest naprawdę nieoceniona, biorąc pod uwagę liczbę obsługiwanych przez nas telefonów – potwierdza Sławomir Koszewski, członek zarządu TU Zdrowie.
Misją IGA jest uproszczenie i przyspieszenie komunikacji, aby klient nie czekał w kolejce na infolinię na dostępność konsultanta. Odciążenie pracowników od podstawowych zadań pozwoli nam skupić się na obsłudze naszych użytkowników w późniejszych, bardziej wymagających etapach.
Głównym celem środków automatyzujących niektóre procesy jest skrócenie czasu od przybycia użytkownika z pytaniem do uzyskania odpowiedzi. Dlatego najpierw skupiliśmy się na zastąpieniu znanego nam systemu IVR (Interactive Voice Response) inteligentnym rozwiązaniem, aby klient mógł natychmiast skontaktować się z TU Health i uzyskać wsparcie. Po zidentyfikowaniu potrzeb wprowadziliśmy IGA, którego celem jest prawidłowe zidentyfikowanie problemu klienta i znalezienie jego rozwiązania. IGA będzie się stale ulepszać, a liczba obsługiwanych przez nią użytkowników będzie sukcesywnie rosła – dodaje Kamil Parzuchowski, Prezes Asseco Innovation Hub, Asseco Poland.
Popularność robotów stała się rzeczywistością. Według prognoz portalu Statista do 2025 roku rynek wirtualnych asystentów marki będzie wart ponad 1,25 miliarda dolarów. Jednak, jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez LivePerson, które zebrało opinie ponad 5 tys. konsumentów z Europy, Ameryki Północnej, Azji i Australii, w 2020 roku 75% respondentów przynajmniej raz nawiązało kontakt z wirtualnym konsultantem.
Towarzystwo Ubezpieczeń Zdrowie SA Działa na polskim rynku ochrony zdrowia od ponad 11 lat i jest jedyną firmą ubezpieczeniową specjalizującą się w opiece zdrowotnej dla pracowników korporacji. Firma ubezpiecza już ponad 170 000 osób, które mogą korzystać z ponad 3700 placówek medycznych na terenie całego kraju. Realizując swoją misję dba o zdrowie i czas ubezpieczonego, zapewnia najkrótsze czasy dostępu do specjalistów, umożliwia swobodny wybór placówki medycznej i lekarza prowadzącego leczenie. Swoim klientom udostępnia nowoczesne narzędzia komunikacji, które ułatwiają kontakt z lekarzem bezpośrednio lub poprzez konsultację zdalną. TU Zdrowie oferuje autorskie pakiety ubezpieczeniowe, programy zdrowotne i medycyny pracy, diagnostykę medyczną oraz opiekę szpitalną. O wysokiej jakości świadczonych usług świadczy fakt, że 98% klientów przedłuża współpracę z TU Zdrowie. Więcej informacji o TU Zdrowie na: www.tuzdrowie.pl
asico Jest największą firmą informatyczną w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Od 30 lat tworzy zaawansowane technologicznie programy dla firm z kluczowych sektorów gospodarki. Firma jest obecna w 60 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 29 000 osób. Rozwija się zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycje. Spółki Asseco są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW), Nasdaq i Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie.
Centrum Innowacji Asseco Koncentruje się na dotarciu do ciekawych projektów, które są jeszcze na wczesnym etapie rozwoju, wspieraniu ich realizacji oraz tworzeniu finalnych produktów lub usług, które znajdą się w ofercie Asseco. Więcej informacji o Asseco Innovation Hub: https://innovationhub.asseco.com/
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa