Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Asda i Morrisons tną ceny, gdy supermarket walczy o klientów | Lew

Asda powiedział, że wyda 73 miliony funtów na obniżenie lub zamrożenie cen 100 produktów, podczas gdy Morrisons Mówi, że obniży ceny na 500 produktów, ponieważ brytyjskie supermarkety walczą o utrzymanie klientów w obliczu rosnącej inflacji.

Przecenione produkty Morrisons stanowią 6% całkowitej sprzedaży i obejmują takie produkty jak jajka, płatki zbożowe, sosy do gotowania, kurczak i kiełbasa. Lew Powiedział, że obniżki cen będą dotyczyły świeżych owoców i warzyw, świeżego mięsa, ryżu i makaronu.

Niedawne podwyżki cen ropy, zakłócenia globalnego łańcucha dostaw spowodowane przez zamknięcie koronawirusa oraz wojna Rosji z Ukrainą spowodowały wzrost inflacji na całym świecie, wywierając presję na finanse gospodarstw domowych.

Brytyjskie supermarkety starają się utrzymać udziały w rynku, a Wielka Czwórka – Tesco, Sainsbury’s, Asda i Morrisons – wypatrują zwiększonej konkurencji ze strony niemieckich rywali Aldi i Lidla. Chociaż tam Obawy o dynamikę gospodarkiNa ciasnym rynku pracy supermarkety również konkurują o pracowników.

Asda powiedział w poniedziałek, że od lipca podniesie wynagrodzenia pracowników do 10,10 funtów za godzinę, dorównując poprzednim podwyżkom z Tesco i Lidla.

detaliczna tabela wynagrodzeń

Asda spotkała się z krytyką ze strony GMB za posiadanie go Nisko opłacani pracownicy w dużych sieciachWyceniony na 9,66 £ za godzinę. Nadine Hutton, pracownik krajowy w GMB, powiedziała, że ​​podwyżka płac była „cudowną wiadomością”.

„Pracownicy detaliczni, z których większość to kobiety, każdego dnia mierzą się z rzeczywistością życia za niskie pensje” – powiedziała. „Pracodawcy na całym świecie muszą przyspieszyć i odpowiednio wynagrodzić kluczowych pracowników, którzy utrzymują nasze główne ulice”.

Środki Asda w zakresie ustalania cen zbiegną się z wprowadzeniem na rynek nowego produktu „Just Essentials”, zastępującego w jego budżecie gamę „Smart Pricing”. Asda wydaje 45 milionów funtów na wprowadzenie produktów od przyszłego miesiąca, choć po konkurencji też ma problemy Waitrose zagroził jej podjęciem kroków prawnychargumentując, że marka wpłynęła na swoją kolekcję „essentials”.

READ  Carrefour inwestuje w cztery polskie startupy technologii żywności

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

David Potts, dyrektor generalny Morrisons, powiedział: „Wiemy, że nasi klienci są teraz pod prawdziwą presją finansową i chcemy im pomóc, jeśli chodzi o koszty zakupów spożywczych. Te obniżki cen będą miały zauważalny i długi czas -terminowy wpływ na budżety naszych klientów i wykaże nasze zaangażowanie w dostarczanie im jak najlepszej wartości”.

Mohsen Issa, współwłaściciel Asda Po zeszłorocznej akwizycji finansowanej długiemPowiedział: „Wiemy, że budżety rodzinne kurczą się z powodu rosnących kosztów życia i jesteśmy zobowiązani robić wszystko, co w naszej mocy, aby wspierać naszych klientów, współpracowników i społeczności w tych wyjątkowo trudnych czasach”.

Dodał, że posunięcie Asdy było „bezprecedensowym środkiem zapewniającym rodzinom pewną stabilność i dodatkową pewność w ich cotygodniowych zakupach”.