W najstarszym działającym teatrze w Wielkiej Brytanii odkryto 600-letnie drzwi, które mogły prowadzić do garderoby Williama Szekspira.
Łuk odkryto w St George’s Guildhall w King’s Lynn w Norfolk podczas badań archeologicznych w teatrze, wywołany ciekawością dotyczącą „dziwnego kształtu” w ścianie.
Dyrektor kreatywny Tim Fitzhigham powiedział, że odkrycie było „zdumiewające” i że łuk „musi pochodzić sprzed 1405 roku, kiedy wznosi się nad nim średniowieczny strop sali”.
„Mamy drzwi, które z pewnością znajdowały się tutaj w latach, gdy naszym zdaniem grał tu Szekspir, i najprawdopodobniej były to drzwi do pokoju, w którym gracze zmieniali rekwizyty i je przechowywali” – powiedział.
„To naprawdę niesamowite, jak lekkie przeczucie lub dziwny kształt ściany może zmienić się w coś naprawdę niezwykłego”.
Łuk został zidentyfikowany jako drzwi prowadzące do czegoś, co pierwotnie uważano za „przebieralnię gildii” – powiedział Fitzhigham.
„Członkowie gildii wyższego szczebla, powiedział, korzystali z tego pokoju, aby przebrać się w eleganckie ubrania przed posiłkiem na górze. Gildie, przypominające XV-wieczne kluby członkowskie, przestały korzystać z tej sali i prawdopodobne jest, że sala ta przyjęła rolę garderoba lub „dom stresu” „Dla przedstawicieli wizytujących”.
Znajdująca się na liście I stopnia St George’s Hall, opisywana jako największa nienaruszona średniowieczna sala gildii w Anglii, przechodzi poważne prace renowacyjne.
W czasach Szekspira był on powszechnie używany przez zespoły objazdowe, a pod koniec XVI wieku „Ludzie królowej Elżbiety”, zespół aktorów utworzony na rozkaz królowej Tudorów w 1583 r., występowali tam 10 razy.
Uważa się, że Szekspir i jego trupa odbywali tournée po King’s Lynn w latach 1592 i 1593, kiedy londyńskie teatry zostały zamknięte z powodu wybuchu zarazy. W zeszłym roku teatr zidentyfikował deski podłogowe, które prawdopodobnie stanowiły część sceny, na której kiedyś stanął Szekspir.
Doktor Jonathan Clarke, archeolog, który pomógł odsłonić łukowate drzwi ukryte pod dwiema warstwami tynku i XVIII-wiecznym murem z cegieł, powiedział, że prowadziło to do „średniej wielkości pokoju o niskim statusie” i być może mogło zostało zakryte po prostu przez powieszenie.
„To rodzaj pokoju, w którym grupy podróżujących graczy mogą się zmieniać ze względu na jego lokalizację w sali gildii” – powiedział. „Dałoby im to prywatną przestrzeń, w której mogliby odłożyć rzeczy i się przebrać, a następnie wejść po schodach i pojawić się na pierwszym piętrze w swoich kostiumach”.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”