Apple zgodził się zapłacić 25 milionów dolarów w ramach rozstrzygnięcia pozwu zbiorowego dotyczącego Family Sharing. Pozew pod nazwą Walter Peters przeciwko Apple Inc. został złożony w 2019 roku w Sądzie Najwyższym Kalifornii w hrabstwie Los Angeles. Zarzucano, że Apple wprowadził użytkowników w błąd co do możliwości dzielenia się subskrypcjami niektórych aplikacji z innymi członkami swoich grup Family Sharing.
Apple zaprzeczyło jakimkolwiek nadużyciom. Jak podaje MacRumors, zdecydowała się na ugodę i zakończenie sporu, powołując się na ciężar i koszty obrony pozwu.
Apple udostępnia funkcję o nazwie Family Sharing, która umożliwia Tobie i pięciu innym członkom rodziny udostępnianie subskrypcji różnych usług Apple, takich jak Apple Music, Apple TV Plus, Apple News Plus, Apple Card i Apple Arcade. Można także udostępniać subskrypcje w aplikacjach innych firm, jednak z niedawnego pozwu wynika, że Apple wprowadził klientów w błąd, reklamując możliwość udostępniania subskrypcji w aplikacjach innych firm.
W pozwie zarzuca się, że chociaż Apple wiedział, że większość aplikacji opartych na subskrypcji nie obsługuje udostępniania w rodzinie, nadal reklamował tę funkcję na stronach docelowych swoich aplikacji, wmawiając klientom, że mogą dzielić subskrypcję we wszystkich aplikacjach. W skardze zarzuca się również, że Apple umieszczało reklamy w niektórych aplikacjach opartych na subskrypcji, które nie obsługują Chmury rodzinnej, co skłoniło miliony klientów do pobrania aplikacji, których nie mogli udostępniać.
Jeśli zarejestrowałeś się w planie Apple Family Sharing z kimś innym i kupiłeś subskrypcję aplikacji w App Store w latach 2015–2019, możesz kwalifikować się do ugody w wysokości do 30 USD od firmy.
Uprawnieni członkowie, którzy złożą wniosek, otrzymają 30 USD, chociaż ostateczna kwota może się różnić w zależności od liczby złożonych wniosków. Maksymalna wypłata na osobę składającą wniosek wynosi 50 dolarów, a na honoraria adwokackie przeznaczono maksymalnie 10 milionów dolarów. Osoby, które się zakwalifikują, mogą spodziewać się w tym tygodniu wiadomości e-mail dotyczącej rozstrzygnięcia pozwu. Termin złożenia wniosku upływa 1 marca 2024 r., a ostateczna rozprawa zatwierdzająca wyznaczona jest na 2 kwietnia 2024 r.
Apple zaprzeczyło jakimkolwiek nadużyciom. Jak podaje MacRumors, zdecydowała się na ugodę i zakończenie sporu, powołując się na ciężar i koszty obrony pozwu.
Apple udostępnia funkcję o nazwie Family Sharing, która umożliwia Tobie i pięciu innym członkom rodziny udostępnianie subskrypcji różnych usług Apple, takich jak Apple Music, Apple TV Plus, Apple News Plus, Apple Card i Apple Arcade. Można także udostępniać subskrypcje w aplikacjach innych firm, jednak z niedawnego pozwu wynika, że Apple wprowadził klientów w błąd, reklamując możliwość udostępniania subskrypcji w aplikacjach innych firm.
W pozwie zarzuca się, że chociaż Apple wiedział, że większość aplikacji opartych na subskrypcji nie obsługuje udostępniania w rodzinie, nadal reklamował tę funkcję na stronach docelowych swoich aplikacji, wmawiając klientom, że mogą dzielić subskrypcję we wszystkich aplikacjach. W skardze zarzuca się również, że Apple umieszczało reklamy w niektórych aplikacjach opartych na subskrypcji, które nie obsługują Chmury rodzinnej, co skłoniło miliony klientów do pobrania aplikacji, których nie mogli udostępniać.
Jeśli zarejestrowałeś się w planie Apple Family Sharing z kimś innym i kupiłeś subskrypcję aplikacji w App Store w latach 2015–2019, możesz kwalifikować się do ugody w wysokości do 30 USD od firmy.
Uprawnieni członkowie, którzy złożą wniosek, otrzymają 30 USD, chociaż ostateczna kwota może się różnić w zależności od liczby złożonych wniosków. Maksymalna wypłata na osobę składającą wniosek wynosi 50 dolarów, a na honoraria adwokackie przeznaczono maksymalnie 10 milionów dolarów. Osoby, które się zakwalifikują, mogą spodziewać się w tym tygodniu wiadomości e-mail dotyczącej rozstrzygnięcia pozwu. Termin złożenia wniosku upływa 1 marca 2024 r., a ostateczna rozprawa zatwierdzająca wyznaczona jest na 2 kwietnia 2024 r.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć