Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Apple może zmniejszyć produkcję iPhone’a 13 o miliony, ponieważ USA ostrzegają przed niedoborami na Boże Narodzenie | Jabłko

Apple może zmniejszyć liczbę Iphone W wieku 13 lat osiągnie w tym roku 10 milionów z powodu braku chipów komputerowych w związku z globalnym kryzysem w łańcuchu dostaw, który skłonił Biały Dom do ostrzeżenia, że ​​„będą rzeczy, których ludzie nie mogą mieć” w Boże Narodzenie.

Oczekiwano, że Apple wyprodukuje w tym roku 90 milionów sztuk nowych modeli iPhone’a, ale powiedział swoim producentom, że liczba ta będzie niższa, ponieważ dostawcy chipów, w tym Broadcom i Texas Instruments, mają trudności z dostarczeniem komponentów, poinformował we wtorek Bloomberg.

Akcje Apple spadły we wtorek o 1,2% w handlu po godzinach pracy, odzwierciedlając szerszy spadek na amerykańskim rynku akcji i w Azji, zwłaszcza w związku z obawami, że ciągły wpływ Covid i problemy z łańcuchem dostaw doprowadzą do szalejącej inflacji i zahamowania wzrostu.

W lipcu Apple przewidział wolniejszy wzrost przychodów i powiedział, że niedobory chipów, które zaczęły szkodzić jego zdolności do sprzedaży komputerów Mac i iPadów, również utrudnią produkcję iPhone’a. Texas Instruments również przedstawił słabe prognozy przychodów w tym miesiącu, wskazując na obawy o podaż chipów przez resztę roku.

Apple odmówił komentarza na temat najnowszego raportu Bloomberga. Firmy Broadcom i Texas Instruments nie odpowiedziały od razu na prośby o komentarz.

To najnowszy znak Poważne wąskie gardła wpływają na przepływ handlu światowego Ponieważ chaotyczne ożywienie gospodarcze z głębi pandemii Covid-19 powoduje niedobory energii, komponentów, wyrobów gotowych, siły roboczej i transportu.

Oprócz firm technologicznych, wśród najbardziej dotkniętych niedoborem – szczególnie w dziedzinie półprzewodników – najbardziej dotknięci zostali producenci samochodów, których wyprodukowano w tym roku około 7,7 miliona pojazdów. Kilka fabryk w USA wstrzymało produkcję w tym roku z powodu braku części zamiennych.

Niedobory energii i wysokie ceny energii doprowadziły do: Zamknięte fabryki w dużych centrach produkcyjnych w Azji, takich jak Chiny i Korea Południowa, w ostatnich tygodniach, pogłębiając już krytyczne opóźnienia w całym globalnym systemie logistycznym.

READ  Ceny w supermarketach rosną w oparciu o najdroższe podstawy po tym, jak ceny podstawowe wzrosły w ciągu tygodnia o 13 procent

Urzędnicy Białego Domu, walczący o złagodzenie wąskich gardeł w dostawach, zatykających amerykańskie porty, autostrady i linie kolejowe, ostrzegają, że w tym okresie świątecznym Amerykanie mogą zmierzyć się z wyższymi cenami i pustymi półkami.

Urzędnicy Białego Domu powiedzieli we wtorek, że amerykańscy konsumenci, nieprzyzwyczajeni do znajdowania niedostępnych towarów, mogą potrzebować elastyczności i cierpliwości.

„Będą rzeczy, których ludzie nie mogą mieć”, powiedział Reuterowi wysoki rangą urzędnik Białego Domu, zapytany o świąteczne zakupy.

„Jednocześnie mamy nadzieję, że wiele z tych towarów zostanie zastąpionych innymi rzeczami… Nie sądzę, aby był prawdziwy powód do paniki, ale wszyscy jesteśmy sfrustrowani i potrzebna jest cierpliwość, aby pomóc przez stosunkowo krótki okres czasu.”

W Wielkiej Brytanii rosły również obawy dotyczące niedoborów w okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia po Felixstowe, największym porcie kontenerowym w kraju, Musiał zawrócić statki… Z Azji ze względu na zaległości kontenerowe spowodowane brakiem kierowców ciężarówek.

AP Moller-Maersk, największy kontener na świecie Wysyłka Firma powiedziała, że ​​brak siły roboczej oznaczał, że kontenery nie były odbierane i zwracane wystarczająco szybko, co skutkowało dużymi zaległościami.

„Problem polega na tym, że nie mamy teraz takiej samej prędkości przepływu pudeł wchodzących i wychodzących z pudeł”, powiedział Lars Michael Jensen, szef sieci East-West w Maersk. „Przy średniej liczbie kierowców ciężarówek wynoszenie pudeł ze stacji zajmuje więcej czasu, więc pozostają tam”.

Zaniepokojenie niedoborami – a w szczególności rosnącymi cenami żywności – skłoniło brytyjskiego premiera Borisa Johnsona do powołania nowego doradcy – byłego dyrektora naczelnego supermarketu Tesco, Davida Lewisa – w celu rozwiązania problemu wąskich gardeł w łańcuchach dostaw.

Administracja Bidena podjęła poważne wysiłki w celu rozwiązania problemów związanych z inflacją. W czerwcu utworzyła grupę zadaniową, która spotyka się co tydzień i wyznaczyła weterana transportu, Johna Porcariego, na „cara z wąskim gardłem”, aby nakłonić prywatne firmy do zmniejszenia zatorów.

READ  Czy HMRC naprawdę będzie mnie ścigać za sprzedaż starych ubrań? Dlaczego jest mało prawdopodobne, że zostanie opodatkowany?

Sam prezydent Joe Biden planuje w środę spotkać się z kierownictwem gigantów handlu detalicznego Walmart i Home Depot oraz ze związkami zawodowymi i innymi zainteresowanymi stronami, aby omówić wysiłki mające na celu złagodzenie wąskich gardeł w transporcie przed wygłoszeniem przemówienia na ten temat.

Problemy z łańcuchem dostaw dotykają firmy zajmujące się handlem detalicznym i transportem, które niedawno opublikowały szereg pesymistycznych prognoz dotyczących zysków. Tymczasem Rezerwa Federalna w zeszłym miesiącu prognozowała stopę inflacji w 2021 r. na poziomie 4,2%, znacznie powyżej celu 2%.