Apple może zmniejszyć liczbę Iphone W wieku 13 lat osiągnie w tym roku 10 milionów z powodu braku chipów komputerowych w związku z globalnym kryzysem w łańcuchu dostaw, który skłonił Biały Dom do ostrzeżenia, że „będą rzeczy, których ludzie nie mogą mieć” w Boże Narodzenie.
Oczekiwano, że Apple wyprodukuje w tym roku 90 milionów sztuk nowych modeli iPhone’a, ale powiedział swoim producentom, że liczba ta będzie niższa, ponieważ dostawcy chipów, w tym Broadcom i Texas Instruments, mają trudności z dostarczeniem komponentów, poinformował we wtorek Bloomberg.
Akcje Apple spadły we wtorek o 1,2% w handlu po godzinach pracy, odzwierciedlając szerszy spadek na amerykańskim rynku akcji i w Azji, zwłaszcza w związku z obawami, że ciągły wpływ Covid i problemy z łańcuchem dostaw doprowadzą do szalejącej inflacji i zahamowania wzrostu.
W lipcu Apple przewidział wolniejszy wzrost przychodów i powiedział, że niedobory chipów, które zaczęły szkodzić jego zdolności do sprzedaży komputerów Mac i iPadów, również utrudnią produkcję iPhone’a. Texas Instruments również przedstawił słabe prognozy przychodów w tym miesiącu, wskazując na obawy o podaż chipów przez resztę roku.
Apple odmówił komentarza na temat najnowszego raportu Bloomberga. Firmy Broadcom i Texas Instruments nie odpowiedziały od razu na prośby o komentarz.
To najnowszy znak Poważne wąskie gardła wpływają na przepływ handlu światowego Ponieważ chaotyczne ożywienie gospodarcze z głębi pandemii Covid-19 powoduje niedobory energii, komponentów, wyrobów gotowych, siły roboczej i transportu.
Oprócz firm technologicznych, wśród najbardziej dotkniętych niedoborem – szczególnie w dziedzinie półprzewodników – najbardziej dotknięci zostali producenci samochodów, których wyprodukowano w tym roku około 7,7 miliona pojazdów. Kilka fabryk w USA wstrzymało produkcję w tym roku z powodu braku części zamiennych.
Niedobory energii i wysokie ceny energii doprowadziły do: Zamknięte fabryki w dużych centrach produkcyjnych w Azji, takich jak Chiny i Korea Południowa, w ostatnich tygodniach, pogłębiając już krytyczne opóźnienia w całym globalnym systemie logistycznym.
Urzędnicy Białego Domu, walczący o złagodzenie wąskich gardeł w dostawach, zatykających amerykańskie porty, autostrady i linie kolejowe, ostrzegają, że w tym okresie świątecznym Amerykanie mogą zmierzyć się z wyższymi cenami i pustymi półkami.
Urzędnicy Białego Domu powiedzieli we wtorek, że amerykańscy konsumenci, nieprzyzwyczajeni do znajdowania niedostępnych towarów, mogą potrzebować elastyczności i cierpliwości.
„Będą rzeczy, których ludzie nie mogą mieć”, powiedział Reuterowi wysoki rangą urzędnik Białego Domu, zapytany o świąteczne zakupy.
„Jednocześnie mamy nadzieję, że wiele z tych towarów zostanie zastąpionych innymi rzeczami… Nie sądzę, aby był prawdziwy powód do paniki, ale wszyscy jesteśmy sfrustrowani i potrzebna jest cierpliwość, aby pomóc przez stosunkowo krótki okres czasu.”
W Wielkiej Brytanii rosły również obawy dotyczące niedoborów w okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia po Felixstowe, największym porcie kontenerowym w kraju, Musiał zawrócić statki… Z Azji ze względu na zaległości kontenerowe spowodowane brakiem kierowców ciężarówek.
AP Moller-Maersk, największy kontener na świecie Wysyłka Firma powiedziała, że brak siły roboczej oznaczał, że kontenery nie były odbierane i zwracane wystarczająco szybko, co skutkowało dużymi zaległościami.
„Problem polega na tym, że nie mamy teraz takiej samej prędkości przepływu pudeł wchodzących i wychodzących z pudeł”, powiedział Lars Michael Jensen, szef sieci East-West w Maersk. „Przy średniej liczbie kierowców ciężarówek wynoszenie pudeł ze stacji zajmuje więcej czasu, więc pozostają tam”.
Zaniepokojenie niedoborami – a w szczególności rosnącymi cenami żywności – skłoniło brytyjskiego premiera Borisa Johnsona do powołania nowego doradcy – byłego dyrektora naczelnego supermarketu Tesco, Davida Lewisa – w celu rozwiązania problemu wąskich gardeł w łańcuchach dostaw.
Administracja Bidena podjęła poważne wysiłki w celu rozwiązania problemów związanych z inflacją. W czerwcu utworzyła grupę zadaniową, która spotyka się co tydzień i wyznaczyła weterana transportu, Johna Porcariego, na „cara z wąskim gardłem”, aby nakłonić prywatne firmy do zmniejszenia zatorów.
Sam prezydent Joe Biden planuje w środę spotkać się z kierownictwem gigantów handlu detalicznego Walmart i Home Depot oraz ze związkami zawodowymi i innymi zainteresowanymi stronami, aby omówić wysiłki mające na celu złagodzenie wąskich gardeł w transporcie przed wygłoszeniem przemówienia na ten temat.
Problemy z łańcuchem dostaw dotykają firmy zajmujące się handlem detalicznym i transportem, które niedawno opublikowały szereg pesymistycznych prognoz dotyczących zysków. Tymczasem Rezerwa Federalna w zeszłym miesiącu prognozowała stopę inflacji w 2021 r. na poziomie 4,2%, znacznie powyżej celu 2%.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa