Źródło/Ujawnienia
Wysłane przez:
Ujawnienia: Nelson nie zgłasza żadnych istotnych ujawnień finansowych.
Pooperacyjna interwencja monitorująca za pomocą aplikacji na smartfona poprawiła jakość powrotu do zdrowia po operacji raka, zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego na University of Calgary.
Zespół badawczy kierowany Claire Temple Oberell, lekarz medycynyI I Greg Nelson, doktor nauk medycznych, Ocena jakości powrotu do zdrowia i zadowolenia wśród 72 pacjentów losowo przydzielonych do tradycyjnej obserwacji osobistej lub obserwacji za pośrednictwem aplikacji na smartfona po operacji. Interwencja była zgodna z protokołami Enhanced Postoperative Recovery (ERAS), które Temple-Oberle i Nelson pomogli ustanowić dla swoich specjalizacji, chirurgii rekonstrukcji piersi i ginekologicznej chirurgii onkologicznej.
„Ponieważ ERAS jest coraz lepszy, pacjenci wracają do domu wcześniej i mogą przebywać w domu przez 4 do 6 tygodni, zanim ponownie będą mieli prawdziwy kontakt z zespołem chirurgicznym” — mówi Nelson, profesor i wiceprzewodniczący oddziału położnictwa i ginekologii w Uniwersytet Calgary, powiedział Helio. Pacjenci powiedzieli nam, że byłoby wspaniale, gdyby mogli w jakiś sposób rozszerzyć wysokiej jakości opiekę poza mury szpitala. Wpadliśmy więc na pomysł stworzenia bardziej bezpośredniego kontaktu z pacjentami podczas ich rekonwalescencji w domu”.
Nelson rozmawiał z Helio o celach badania, sposobie przeprowadzenia interwencji i długoterminowych konsekwencjach tych odkryć.
Helio: Jak doszło do tego badania?
Nelsona: W ostatnich dziesięcioleciach dokonaliśmy wielu postępów w postępowaniu z pacjentami w okresie okołooperacyjnym, szczególnie w odniesieniu do protokołów ERAS. Szczególny nacisk położono na dni przed iw trakcie zabiegu, ale także po zabiegu. Zaobserwowaliśmy znaczące korzyści w zakresie skrócenia czasu pobytu i powikłań, gdy stosujemy te protokoły u pacjentów.
Wielu naszych pacjentów powiedziało nam, jak bardzo są zadowoleni z opieki, jaką otrzymali przed operacją i podczas pobytu w szpitalu, i że chcieliby, aby ten poziom opieki był kontynuowany w domu.
Wpadliśmy na pomysł stworzenia aplikacji do odzyskiwania opartej na zasadach epoki i zapewniającej łączność pacjentów. Jest to zgodne z priorytetem pozostawania pacjentów w domu, gdy są oni w domu. Chcemy również wykorzystać każdą okazję, aby przywrócić pacjentów do systemu opieki zdrowotnej, gdy poinformują nas o tych uzasadnionych obawach. Jak wiemy, wielu pacjentów pokonuje duże odległości przez wiele godzin, aby wrócić na wizytę do chirurga lub specjalisty.
Helio: Jak przeprowadzono to badanie?
Nelsona: Losowo przydzieliliśmy pacjentów, którzy przeszli rekonstrukcję piersi lub poważną ginekologiczną operację onkologiczną indywidualnie, aby otrzymać obserwację wspomaganą przez aplikację na smartfona w porównaniu z konwencjonalną obserwacją osobistą. W przypadku operacji rekonstrukcji piersi standardowa obserwacja jest zwykle częstsza niż w przypadku ginekologii onkologicznej. Zwykle pacjentki są badane co dwa tygodnie po zabiegu rekonstrukcji piersi, natomiast w ginekologii onkologicznej kontrolę przeprowadza się zwykle po 4 tygodniach, aw niektórych przypadkach po 6 tygodniach.
Następnie poprosiliśmy pacjentów przypisanych do tradycyjnej grupy aplikacyjnej i kontrolnej o wypełnienie kwestionariuszy. Najbardziej godna uwagi była skala Quality of Recovery-15 (QoR-15), zweryfikowany kwestionariusz, który pyta pacjentów o 15 wymiarów zdrowia – jak się czują pod względem bólu, stanu emocjonalnego i innych. Poprosiliśmy również obie grupy o wypełnienie trzeciego kwestionariusza satysfakcji pacjenta (PSQ-III). Rozważaliśmy dodatkowe czynniki, takie jak powikłania i powrót do ED.
Helio: co znalazłeś?
Nelsona: Głównym odkryciem badania, którym byliśmy bardzo podekscytowani, było to, że grupa aplikacji miała znacznie wyższe wyniki QoR-15 niż grupa kontrolna — i to nie tylko po 2 tygodniach, ale także po 6 tygodniach od operacji.
Powinienem zauważyć, że nastąpiła niewielka zmiana w odniesieniu do literatury dotyczącej wyników operacji, szczególnie w odniesieniu do wyników zgłaszanych przez pacjentów. Historycznie, w badaniach chirurgicznych skupialibyśmy się bardziej na takich rzeczach, jak długość pobytu w szpitalu i powikłania. Są one bardzo ważne, ale ważne jest również, aby wiedzieć, jak pacjent faktycznie przechodzi. Dlatego wybraliśmy tę konkretną, zwalidowaną miarę, wynik QoR-15, który był w stanie uchwycić, jak czują się pacjenci. Stwierdziliśmy, że pacjenci w obu grupach mieli podobne zadowolenie. Ponadto, jeśli chodzi o czas i koszt pacjentów, którzy musieli udać się do szpitala, odkryliśmy, że koszty pośrednie były niższe w grupie aplikacji niż w grupie, która nie miała aplikacji. To było kolejne ważne odkrycie.
Helio: Jakich długoterminowych efektów tego badania oczekujesz?
Nelsona: mam nadzieję, że dr. Łatwo przyjęty w opiece nad pacjentem. Smartfony to jedyna rzecz, którą ma większość naszych pacjentów w różnych społeczeństwach. Wydaje się, że ludzie polegają na nim w tak wielu codziennych czynnościach, więc wydaje się dziwne, że nie wykorzystujemy go w pełni.
Miejmy nadzieję, że systemy opieki zdrowotnej zaczną traktować to poważniej i postrzegać jako coś, co można rozszerzyć i wdrożyć w różnych jurysdykcjach. Nie sądzę, żeby to było konieczne tylko do operacji. Pacjenci, którzy zgłaszają się z powodu poważnej choroby i muszą skontaktować się ze swoim zespołem po 6-8 tygodniach, mogą również wykorzystać to jako sposób na pozostanie w kontakcie ze swoim zespołem medycznym.
Helio: Czy jest coś jeszcze, co chciałbyś powiedzieć o swoich odkryciach?
Nelsona: Niektórzy mogą być sceptyczni wobec tego podejścia, zwłaszcza w odniesieniu do koncepcji klinicysty lub wypalenia zawodowego personelu medycznego. Niektórzy mogą się martwić, że zamiast przyjmować pacjentów, szczególnie w określonych warunkach kliniki, mogą nagle mieć członków zespołu opieki zdrowotnej, którzy chcą komunikować się poza godzinami pracy kliniki. W tym badaniu dr Temple-Oberl i ja specjalnie zarządzaliśmy czasem, w którym przeglądaliśmy portal, aby przejrzeć obawy pacjentów. Możesz jednak wyobrazić sobie sytuację, w której nadal zwiększa Twoje obciążenie pracą kliniczną. Dlatego muszą istnieć mechanizmy, być może poprzez system opieki zdrowotnej, aby zapewnić, że nie zamienimy jednego problemu na inny w skali klinicznej.
po więcej informacji:
Grega NelsonaI mgr, dr habI Można go uzyskać w Cumming School of Medicine, University of Calgary, 1331 29th St. NW, Calgary, Alberta, Kanada T2N 4N2; e-mail: [email protected]; Twitter @GreggNelsonERAS.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków