- autor, Williama Wandjiego
- Rola, BBC Londyn
- Ratusz usłyszał, że listy odmowne dotyczące planu deportacji o wartości 160 milionów funtów są „niejasne”.
- Dotacje obejmują 2000 funtów na samochody i 1000 funtów na motocykle
- Londyńska Liberalna Demokratka Caroline Pidgeon nalega na szybkie rozwiązanie
- Biuro burmistrza oświadczyło, że stara się, aby pisma odmowne były „tak przejrzyste, jak to możliwe”.
Londyńczycy, którym odmówiono przyznania dotacji w ramach programu złomowania w ramach Strefy Ultra Niskiej Emisji (Ulez), słyszeli, że otrzymują „wzorowe” pisma z odmową.
Inicjatywa o wartości 160 milionów funtów ma na celu pomóc właścicielom pojazdów niezgodnych z przepisami w przejściu na czystsze modele poprzez oferowanie dotacji.
Członek Zgromadzenia Londyńskiego Caroline Pidgeon stwierdziła, że Transport for London (TfL) – który nadzoruje program – nie wyjaśnił, dlaczego kandydaci byli odrzucani we wszystkich przypadkach.
Biuro burmistrza stwierdziło, że TfL „stara się, aby pisma odmowne były jak najbardziej przejrzyste”.
Jednak pani Pidgeon w imieniu Lib Demokratów dodała, że jasność można uzyskać dopiero po skontaktowaniu się z centrum pomocy TfL.
W pisemnym pytaniu skierowanym do burmistrza Sadiqa Khana poprosiła go, aby „dopilnował”, aby proces został zweryfikowany i aby pracownicy socjalni „zidentyfikowali dokładne informacje, które pomogą mieszkańcom zrozumieć wszelkie problemy związane z ich prośbami”.
W odpowiedzi biuro burmistrza stwierdziło, że TfL „stara się, aby pisma odmowne były jak najbardziej przejrzyste”.
Dodali: „W stosownych przypadkach pismo odmowne będzie również zawierać porady dotyczące dowodów potrzebnych do poparcia nowego wniosku.
„TfL stale sprawdza opinie klientów oraz jakość odpowiedzi i dzięki temu procesowi zidentyfikuje wszelkie ulepszenia dostaw w obszarach takich jak odmowy”.
’niesprawiedliwy’
W rozmowie z Local Democracy Reporting Service pani Pidgeon powiedziała, że burmistrz musi „uporać się” z tymi problemami.
Dodała: „To niesprawiedliwe, że w świetle kryzysu związanego z kosztami życia ludzie tracą niezbędną pomoc finansową w wyniku problemów biurokratycznych”.
Program złomowania był pierwotnie ograniczony do określonych odbiorców, małych firm i organizacji charytatywnych, a następnie w sierpniu został rozszerzony, aby objąć wszystkich londyńczyków posiadających pojazdy niezgodne z wymogami.
Pod koniec października nieprzydzielonych środków pozostało około 38,6 mln funtów.
Najnowsze dane wykazały wzrost zgodności z normami Ulez – obecnie 95,3% pojazdów w Londynie spełnia normy w porównaniu z 91,6% w czerwcu.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa