Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Anthropic rozszerza swoją działalność na Europę i zbiera więcej pieniędzy

Anthropic rozszerza swoją działalność na Europę i zbiera więcej pieniędzy

Po ogłoszeniu przez OpenAI najnowszej wersji swojego wielkojęzykowego modelu GPT, jego największy konkurent w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji w USA ogłosił ekspansję własnego rozwiązania. Antropiczny W poniedziałek powiedziano, że Claude, asystent AI, mieszka obecnie w Europie i obsługuje „wiele języków”, w tym francuski, niemiecki, włoski i hiszpański za pośrednictwem Claude.ai, aplikacji na iOS i biznesplanu dla zespołów.

Premiera następuje po tym, jak Anthropic rozszerzyła swoje API na Europę, aby zachęcić programistów do korzystania i integrowania swoich modeli. Obydwa są częścią większego wysiłku podejmowanego na początku działalności, mającego na celu stymulowanie szybszego wzrostu. Anthropic zebrała dotychczas prawie 8 miliardów dolarów przy wycenie 18,4 miliarda dolarów (po przeliczeniu na środki pieniężne), z czego ponad 7 miliardów dolarów zebrano w zeszłym roku.

Współzałożycielka i prezes Daniela Amodei potwierdziła TechCrunch, że Anthropic jest w trakcie gromadzenia dodatkowego kapitału zalążkowego. „Tak, ale nie możemy nic więcej komentować” – powiedziała o zbiórce w wywiadzie e-mailowym.

Na liście prawie 60 obecnych inwestorów Anthropic znajdują się strategiczne firmy, takie jak Amazon, Google, Salesforce, SAP i Zoom. Alameda i FTX ogłosiły niedawno plany sprzedaży swoich poprzednich udziałów za dodatkową wartość 884 mln dolarów w ramach wtórnej transakcji związanej z postępowaniem upadłościowym.

Anthropic nie jest jedyną firmą czerpiącą korzyści z ogromnego apetytu inwestorów na wspieranie start-upów AI. Ze źródeł bliskich Mistral AI, innego gracza LLM, wiemy, że prowadzi on rozmowy z inwestorami w sprawie zebrania około 600 milionów dolarów przy wycenie na 6 miliardów dolarów. W szczególności SoftBank nie jest inwestorem w żadnej z tych spółek, co stawia je w ramce jako potencjalnego sponsora.

Inwestorzy są obecnie bardzo podekscytowani generatywną sztuczną inteligencją, ale konsumenci mogą być nieco mniej entuzjastyczni. Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, aplikacja Anthropic na iOS, która została uruchomiona na początku maja, spotkała się dotychczas z chłodnym przyjęciem ze strony użytkowników, co podkreśla poważniejsze pytania dotyczące tego, w jakim stopniu zainteresowanie sztuczną inteligencją, które obserwujemy obecnie, to tylko chwilowa moda. Może to stanowić wyzwanie, ponieważ firma szuka nowych klientów za oceanem.

READ  Założyciel Santa Cruz Bicycles, Rob Rosskop, dołącza do Specialized Bikes

Amodei uważa, że ​​premiera iOS i OpenAI nie jest bezpośrednim porównaniem, biorąc pod uwagę, że Anthropic skupia się głównie na aplikacjach biznesowych i korporacyjnych, koncentrując się na bardziej „płynnych” doświadczeniach podczas przechodzenia z konta osobistego na konto firmowe oraz przełączania między różnymi interfejsami i platformami, a także to, co sugeruje może to był przypadek w przypadku jej największego rywala.

„ChatGPT na urządzenia mobilne pojawił się w czasie, gdy aplikacje konsumenckie tego typu były jeszcze bardzo młode i od tego czasu wiele się zmieniło” – powiedziała. Dodała, że ​​„miliony” konsumentów w USA i Wielkiej Brytanii używają Claude „i nadal obserwujemy naprawdę duże przyjęcie naszej płatnej subskrypcji Claude (Claude Pro) od czasu wprowadzenia na rynek Claude 3”, najnowszego modelu firmy, który został wypuszczony na rynek wcześniej w tym roku.

„Naszym głównym celem jest skupienie się na aplikacjach biznesowych i korporacyjnych, a niedawne wprowadzenie na rynek Plan zespołu Claude’a Wskazuje to na utrzymujący się dla nas trend. Chcemy, aby nasi użytkownicy wchodzili w interakcję z Claude w sposób, który wydaje im się najbardziej intuicyjny, czy to za pośrednictwem urządzeń mobilnych, Internetu czy interfejsu API. Tworzymy w miarę płynne środowisko, w którym użytkownicy Claude mogą przełączać się między kontami osobistymi i służbowymi oraz między laptopem a telefonem komórkowym w taki sam sposób, w jaki pracownicy korzystają ze Slacka na swoich laptopach w ciągu dnia pracy lub na telefonach, gdy ponownie w pracy.

Amodei odmówiła podania konkretnych danych liczbowych na temat wykorzystania API w Europie, ale stwierdziła, że ​​odnotowuje „ostre tempo wzrostu, które w dalszym ciągu rośnie na kluczowych rynkach europejskich, takich jak Francja i Niemcy”. Wzbudzenie zainteresowania użytkowników w całej Europie to jedno z wyzwań, jakie stoją przed firmą na tym rynku.

Europa była jednym z najgłośniejszych głosów w kwestiach bezpieczeństwa i regulacji dotyczących sztucznej inteligencji, szczególnie po uchwaleniu ustawy o sztucznej inteligencji na początku tego roku. Amodei uważa, że ​​antropologia jest dobrze przygotowana do pracy w ramach europejskich.

READ  Poznaj zwycięskie liczby dzisiejszego wieczoru, które pozwolą Ci zdobyć jackpot o wartości 8,9 miliona funtów!

„Firma Anthropic została założona w oparciu o budowanie najbezpieczniejszych systemów sztucznej inteligencji w branży i wyznaczanie nowych granic w badaniach nad bezpieczeństwem sztucznej inteligencji” – powiedziała, dodając, że firma „ciężko” pracuje, aby zachować zgodność z przepisami takimi jak unijne RODO. Dodała, że ​​wciąż trzeba wiedzieć więcej na temat sposobu wdrażania ustawy o sztucznej inteligencji.

„Chociaż ustawa o sztucznej inteligencji została zatwierdzona, pozostaje jeszcze wiele kroków do opracowania szczegółowych wytycznych dotyczących jej wdrożenia w nadchodzących miesiącach i zamierzamy współpracować z UE w tym procesie”. Dodała, że ​​firma w dalszym ciągu pracuje i przyczynia się do wysiłków w branży na rzecz poprawy bezpieczeństwa sztucznej inteligencji, w tym wprowadzenia zakazu wykorzystywania jej technologii w kampaniach politycznych i lobbingu, dzięki wbudowanym automatycznym systemom wykrywania naruszeń z tym związanych i dezinformacji. .

Jego praca nad interpretacją maszynową – którą opisuje jako „badania mające na celu otwarcie„ czarnej skrzynki ”modeli sztucznej inteligencji i ujawnienie ich wewnętrznego działania” – osiągnęła przełom w 2023 r. około „Ucz się słownika„Aby zrozumieć, co dzieje się wewnątrz modelu AI podczas myślenia” – powiedziała. „Mamy nadzieję, że ostatecznie wykorzystamy tę nowo odkrytą wiedzę do opracowania metod kierowania modelami w stronę bezpieczniejszych zachowań”.

Anthropic zatrudnia obecnie 40 pracowników w swoim londyńskim biurze i kilku wykonawców z krajów europejskich i przygotowuje się do zatrudnienia kolejnych osób, szczególnie w celu budowy nowego projektu, powiedział Amodei. Biuro w Dublinie.

Uruchamiamy biuletyn oparty na sztucznej inteligencji! Zarejestruj się tutaj, aby otrzymywać go do swoich skrzynek odbiorczych od 5 czerwca.