Zła sytuacja wybuchła wokół drużyny Nowej Zelandii próbującej utrzymać Puchar Ameryki na wodach krajowych. Cheree Kinnear z NZ Herald Focus Sport wyjaśnia dlaczego. Wideo / NZ Herald
Puchar Ameryki wygrywa się na wodzie, ale to praca za zamkniętymi drzwiami robi różnicę. Twoja drużyna może mieć najlepszych żeglarzy, ale zwykle jest to najszybsza łódź, która zwycięża.
Teraz będzie niewiele miejsca na błędy w przepisach klasowych i protokołach 37. Edycji Wyścigu, co pozwoli zespołom na zbudowanie tylko jednego nowego AC75, pomimo innowacji, dzięki którym statek jest lżejszy, w tym posiadania na pokładzie trzech żeglarzy mniej.
„Wyzwanie jest szerokie i wymagające, i wierzę, że to jest to, do czego dążą wszyscy inżynierowie”, powiedział James Allison, dyrektor techniczny Ineos Britannia, o regule klasowej.
„W pewnych rzeczach, takich jak żetony, gdzie są tylko trzy żetony i muszą być ze sobą takie same. Oznacza to, że przy wyborze żetonów wyścigowych do zawodów dostajesz tylko jedną szansę.
„To wywiera na ciebie ogromną presję, abyś podjął właściwą decyzję między ryzykiem a nagrodą, która może wynikać z bycia tak ambitnym z jednej strony, ale być może przekroczysz granicę, jeśli posuniesz się za daleko”.
W 36. kampanii America’s Cup, którą Team New Zealand wygrał w tym roku w Auckland, zespołom pozwolono zbudować dwa statki AC75, co pozwoliło im na eksplorację radykalnie nowej klasy jednokadłubowca o wysokości 75 stóp i uzyskanie pewnego rodzaju kontroli. Przed przystąpieniem do głównego projektu łodzi wyścigowej.
W następnej kampanii istniejące zespoły będą mogły pływać jedną ze swoich łodzi z ostatniej kampanii, zanim zbudują nową, a wszystkie zespoły będą miały jeden projekt, zmniejszoną wersję – AC40 – z którą będą mogli majstrować, aby zobaczyć, co działa, a co nie przed koniecznością przywrócenia oryginalnej specyfikacji. Do użytku w Women’s and Youth America’s Cup.
Nowe zespoły będą mogły kupić AC75 od zespołów, które brały udział w ostatnich regatach i będą mogły rozpocząć żeglowanie wcześniej niż obecne zespoły – z 20-dniowym oknem żeglowania ustawionym dla nowych zawodników w czerwcu przyszłego roku, zanim wszystkie zespoły będą mogły wejście na pokład wody we wrześniu.
Możliwość zbudowania tylko jednej łodzi nie tylko sprawia, że konkurencja jest przystępna dla potencjalnych konkurentów, ale także odbiera zalety, jakie istniejące zespoły mają w swoich doświadczeniach z ostatniej kampanii.
Koszt zawodów był czynnikiem napędzającym tylko cztery zespoły na starcie w Auckland.
Nowa zasada separacji prowadzi do poważnych zmian w AC75 pierwszej generacji, ponieważ Allison doceniła projektantów z Zespołu Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii, którzy połączyli zasadę separacji i znaleźli sposoby na wyrzucenie „coś w rodzaju tony” z ciężaru. statki.
Lżejsze łodzie będą odnosić większe sukcesy przy lekkiej pogodzie, co czasami okazywało się problemem w Auckland, szczególnie podczas wyścigu Christmas Cup w grudniu ubiegłego roku.
„Robimy lżejsze łodzie, mniej załóg, większe chipy, a wszystko to razem stworzy bardziej ekscytującą łódź. To znacznie większa prędkość i znacznie lepsza w lekkim powietrzu, więc będziemy mogli obudzić się na chipy w lżejszym powietrzu” – powiedział projektant zespołu z Nowej Zelandii, Dan Bernasconi. lekka bryza”.
„Zasada klasowa to tak naprawdę ewolucja klasy AC75 i prawdziwy krok naprzód”.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”