Drużyna Nowej Zelandii ma zamiar przekazać swoim rywalom kilka sekretów ze swojego ostatniego sukcesu w Pucharze Ameryki.
Mistrzowie America’s Cup otrzymali swój pierwszy AC40, miniaturową wersję mono-żelu użytego podczas ostatnich regat w Auckland.
Będą używane jako łodzie testowe dla związków w nadchodzącym Pucharze Barcelony 2024, a wraz z czteroosobową załogą będą również używane w Pucharze Ameryki zarówno dla młodzieży, jak i kobiet.
Zaprojektowany przez Team New Zealand, wiele wyglądu i osiągów zależy od ich zwycięskiej łodzi w Pucharze 2021, Te Rehutay.
Czytaj więcej:
* Hiszpania potwierdza zamiary w wyścigach o Puchar Ameryki
* Gwiazda America’s Cup, Dean Parker, ujawnia diagnozę raka jelita
* America’s Cup: Innowacje będą świętować wielki rok dla Nowej Zelandii
* Puchar Ameryki kobiet potwierdzony w radykalnej nowej łodzi
Pierwsze zdjęcia kadłuba AC40 ujawniają linie podobne do mistrzowskiej łodzi i nieco odmienne od tych używanych przez zawodników Team New Zealand w Auckland.
Konkurencyjne gildie mogą je kupić lub, alternatywnie, zbudować własne, zgodnie ze ścisłymi ograniczeniami zasady jednopoziomowej.
Oczekuje się, że większość związków kupi dwa do wewnętrznych wyścigów i testów, które będą kluczowe dla pełnowymiarowych AC75, które za dwa lata zostaną wypuszczone na Challenge Series i mecz o Puchar Ameryki w Hiszpanii.
Mniejsze łodzie będą również wykorzystywane przez zespoły America’s Cup w dwóch światowych seriach do budowy regat przed Barceloną.
Zespół projektowy zespołu mistrzów Nowej Zelandii będzie polegał na swojej zdolności do znacznego opracowania następnej łodzi z Te Rehutai, aby bronić trofeum za granicą.
Pierwszy AC40 przechodzi obecnie testy strukturalne w nowozelandzkiej bazie Team New Zealand w Wynyard Quarter, dawnym domu brytyjskiego rywala Team UK. Baza została pobłogosławiona w tym tygodniu przez Ngāti Whātua Ōrakei i wciąż jest wyposażona w obrońców przenoszących sprzęt ze swojej starej bazy w Viaduct Event Center.
„Wyposażyliśmy łódź w kilka czujników tylko po to, aby zmierzyć naprężenia przechodzące przez kadłub” – wyjaśnił Kelly Hartzel, inżynier mechatronik w Team New Zealand.
„A potem mamy kilka ogniw obciążeniowych, które podłączamy i zaczynamy ściągać rzeczy, aby upewnić się, że wszystko zachowuje się tak, jak tego oczekujemy”.
Główny inżynier morski zespołu New Zealand, Bobby Kleinschmidt, dodał: „AC40 jest ważną łodzią dla nas i dla wszystkich zespołów, ponieważ jest to łódź, na której będzie się opierać większość naszych prac rozwojowych.
„Wspaniale jest móc wykonać całą pracę, którą wykonaliśmy, wszystko, czego nauczyliśmy się projektując AC75 i zebrać to wszystko w jednym pakiecie. To nie tylko dla nas, ale dla innych zespołów oraz komitetów kobiet i młodzieży . Wspaniale jest widzieć, jak rozwija się to w większej społeczności żeglarskiej”.
AC40 będzie również dostępny dla prywatnych nabywców poza meczem America’s Cup.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”