Technologia AMD FidelityFX Supersolution (FSR) rozwija się. Nowa funkcja FSR 3 obiecuje generować liczbę klatek na sekundę i podwoić wydajność, ostatecznie stanowiąc wyzwanie dla technologii Deep Learning Super Sampling (DLSS) firmy Nvidia.
Ta funkcja została ogłoszona około rok temu, ale dopiero niedawno pojawiły się pierwsze gry obsługujące FSR 3. Aby być na bieżąco, oto wszystko, co musisz wiedzieć o FSR 3, w tym jak to działa i jakie procesory graficzne są obsługiwane utrzymany.
Co to jest FSR3?
FSR 3 to trzecia i najnowsza wersja rozwiązania FidelityFX Supersolution firmy AMD. Opierając się na możliwościach skalowania FSR 2, FSR 3 wprowadza generowanie klatek, które umożliwia systemowi tworzenie zupełnie nowych klatek w grze i prezentowanie ich użytkownikowi, ostatecznie poprawiając liczbę klatek na sekundę (fps). Twierdzi się, że oferuje nawet dwukrotnie większą liczbę klatek na sekundę niż jego poprzednik.
FSR 3 oferuje dwa ważne ulepszenia: interpolację klatek i nowy tryb jakości natywnej (wygładzanie). W koncepcji interpolacja klatek jest podobna do generacji klatek DLSS 3 firmy Nvidia. Według AMD ma on za zadanie wstawić dodatkową klatkę pomiędzy dwie już wyrenderowane klatki. Generowanie klatek w FSR 3 korzysta również z ulepszonej redundancji technologii przepływu optycznego AMD Fluid Motion Frames (AFMF) wraz z tymczasowymi danymi gry, takimi jak wektory ruchu.
Generowanie klatek FSR 3 firmy AMD działa poprzez konwersję standardowego obrazu w grze, zwykle pokazywanego na ekranie, i kierowanie go do przetwarzania przepływu optycznego FSR 3. Technologia przepływu optycznego, opracowana przez AFMF, porównuje tę klatkę z poprzednią, aby utworzyć ramkę pomiędzy. To zadanie może zostać uruchomione asynchronicznie, aby zmniejszyć zakłócenia w ścieżce renderowania gry, ostatecznie tworząc nowe klatki w grze, które można wyświetlić później.
Natywny tryb jakości AA oferuje wysokiej jakości wygładzanie i wygładzanie w celu poprawy jakości obrazu bez uciekania się do skalowania w górę poza natywną rozdzielczość. Chociaż występuje niewielki wzrost wydajności, w połączeniu z generowaniem klatek natywny tryb AA wygląda bardzo podobnie Technologia głębokiego uczenia się antyaliasingu (DLAA) firmy Nvidia.
Można spodziewać się wzrostu wydajności, który w obsługiwanych grach zwiększy prawie czterokrotnie liczbę klatek na sekundę. W przeszłości AMD udostępniało dane dotyczące wydajności opuszczony Używanie FSR 3 z kartami graficznymi RX 7900 XTX i RX 7800 XT. Ale teraz mamy zaktualizowane spojrzenie na jego działanie na szerszej gamie procesorów graficznych, w tym na serii Radeon RX 6000.
Firma AMD podzieliła się także informacją, w jaki sposób natywny tryb AA w połączeniu z generowaniem liczby klatek na sekundę zapewnia lepszą jakość obrazu i wydajność na szerszej gamie procesorów graficznych.
FSR 3 pojawił się wraz z wersją AFMF opartą na sterownikach, dostępną dla kart graficznych RX 7000 i RX 6000 i obsługującą każdą grę DirectX 11 lub DirectX 12. Jednak nie działa tak dobrze jak FSR 3, ponieważ działa w trybie poziom sterownika, a nie sterownik.gra.
Które procesory graficzne obsługują FSR 3?
W przeciwieństwie do technologii DLSS firmy Nvidia, FSR 3 jest technologią otwartą i nie wymaga sprzętu do uczenia maszynowego. Dlatego jest obsługiwany na szerokiej gamie produktów i platform, w tym na konsolach. FSR 3 ze skalowaniem do ultra-rozdzielczości i tworzeniem liczby klatek na sekundę jest dostępny z procesorem graficznym AMD Radeon RX z serii 5000 lub nowszym, a także kartami Nvidia RTX z serii 20 i nowszymi.
Jeśli masz starszą kartę graficzną, nadal możesz uzyskać dostęp do skalowania w górę FSR 3 UHD, ale bez zmiany liczby klatek na sekundę, ponieważ jest ona obsługiwana przez AMD Radeon RX 590 i nowsze, a także serię GTX 10 firmy Nvidia i nowsze.
Jakie gry obsługują FSR 3?
Dostępny jest FSR 3, który obecnie obsługuje dwie gry: opuszczony I Nieśmiertelni z Avium. AMD ma także 10 kolejnych tytułów, które w najbliższej przyszłości otrzymają wsparcie FSR 3. Oto wszystkie tytuły, które znamy do tej pory:
- Nieśmiertelni z Avium
- opuszczony
- Awatar: Granice Pandory
- Cyberpunka 2077
- Warhammer 40,000: Kosmiczny Marine II
- Mroźna Łaba 2
- Zmiana
- drużyna
- Żołnierze statku kosmicznego: Zagłada
- Czarna Legenda: Wukong
- Karmazynowa pustynia
- Jak smok: nieskończone bogactwo
AMD współpracuje z popularnymi studiami gier, takimi jak Square Enix, Sega, CD Projekt Red i innymi, a także współpracuje z wtyczką FSR 3 dla silnika Unreal Engine.
Jak włączyć AMD FSR 3 w obsługiwanych grach
FSR 3 można włączyć w ustawieniach obsługiwanych gier. W razie opuszczonyustawienia AMD FSR 3 można znaleźć w sekcji Grafika Zakładka menu Ustawienia. Aby zmienić tryby FSR i włączyć generowanie klatek, musisz użyć Jakość obrazu jest wstępnie ustawiona Musi być ustawione Zwyczaj. Podobnie w Nieśmiertelni z Aviumustawienia AMD FSR 3 są dostępne w pliku oferta Zakładka menu Ustawienia.
AMD FidelityFX Supersolution zyskało popularność wśród graczy i programistów jako cenne narzędzie poprawiające wrażenia z gry, szczególnie na systemach z ograniczoną mocą procesora graficznego. Jego charakter open source i kompatybilność z szeroką gamą sprzętu sprawia, że jest to atrakcyjna opcja zarówno dla graczy, jak i twórców gier, którzy chcą zoptymalizować swoje tytuły pod kątem szerszego grona odbiorców.
Zalecenia redaktorów
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów