Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Amazon Twitch uruchamia rywala TikTok w obliczu presji zakazu chińskiej aplikacji, zwiększając konkurencję w zakresie krótkich filmów

Amazon Twitch uruchamia rywala TikTok w obliczu presji zakazu chińskiej aplikacji, zwiększając konkurencję w zakresie krótkich filmów

Amazon.comSerwis transmisji strumieniowych na żywo Twitch uruchomił platformę z krótkimi filmami tydzień po przyjęciu ustawy zagrażającej przyszłości usług mediów społecznościowych TIK Tok w Stanach Zjednoczonych.

Twórcy na Twitchu zazwyczaj transmitują na żywo siebie, grając w gry wideo lub rozmawiając z publicznością, czasami nawet przez osiem godzin jednorazowo. Nowa usługa o nazwie Discovery Feed umożliwia widzom przewijanie krótkich klipów pochodzących z dłuższych filmów. Pojawia się jako nowa karta w aplikacji mobilnej Twitch.

Discovery Feed ma przed sobą długą drogę, zanim stanie się głównym konkurentem TikToka. Wczesne posty, które Bloomberg zobaczył, dotyczyły profesora Uniwersytetu Stanowego w Arizonie witającego studentów w klasie oraz kogoś, kto został zaatakowany na ulicy.

ByteDance otrzymuje pochwały od chińskich mediów społecznościowych za odmowę sprzedaży TikTok

W przeciwieństwie do TikToka, twórcy Twitcha zazwyczaj nie przesyłają własnych krótkich treści. Zamiast tego użytkownicy wybierają zabawne lub rozrywkowe klipy z transmisji na żywo twórców i przekształcają je w klipy.

Rzecznik Twitcha powiedział, że kanał Discovery Feed będzie „spersonalizowany na podstawie historii oglądania widza i interakcji w czasie rzeczywistym”.

Rzecznik powiedział, że będzie to prawdopodobnie obejmować treści dla dorosłych, pod warunkiem, że będą zgodne z wytycznymi Twitcha.

TikTok jest oddziałem Chin ByteDance. Kongres i administracja Bidena zmuszają ByteDance do wycofania usługi w przeciwnym razie grozi jej zakaz w związku z obawą, że chiński rząd może wykorzystywać aplikację do propagandy lub szpiegowania mieszkańców USA. Aplikacja ma 170 milionów użytkowników miesięcznie w Stanach Zjednoczonych.

Twitch i TikTok od lat korzystają ze swoich podręczników. W 2022 roku TikTok uruchomił opcję subskrypcji na żywo, która przypomina ofertę Twitcha. Jednak produkt TikTok do transmisji na żywo nie wpłynął znacząco na udział Twitcha w rynku.

Według rzecznika Twitcha streamerzy nie otrzymają części przychodów z reklam wyświetlanych w Discovery Feed, ponieważ reklamy pojawiają się pomiędzy ich klipami, a nie bezpośrednio w nich.

READ  Apple podnosi cenę iPhone’a 14 w Wielkiej Brytanii, Japonii, Australii i na rynkach zagranicznych