- Napisane przez Olimpię Zagnat
- BBC News, East Midlands
Produkcja nowych zapasów w największym zakładzie montażu kolei w Wielkiej Brytanii może zostać wstrzymana w czwartek, co zagraża 3000 miejsc pracy.
Nick Crossfield, dyrektor zarządzający Alstom, powiedział, że potencjalna utrata miejsc pracy w zakładzie Lechurch Lane w Derby będzie miała „znaczący” wpływ na krajowy łańcuch dostaw.
Powiedział, że firma nie może już zagwarantować swojej obecności w mieście.
Produkcja dobiega końca, a do kolejnego zamówienia pozostało 18 miesięcy.
Crossfield powiedział w środę w programie Today BBC Radio 4, że aktywność będzie się zmniejszać w nadchodzących miesiącach.
„Od teraz do maja i czerwca będziemy świadkami bardzo ograniczonej działalności lub jej braku w jednym z największych obiektów grupy na świecie” – powiedział.
Powiedział, że to posunięcie może mieć wpływ poza miastem.
„Miejsca pracy w zakładzie zapewniają dalsze 12 000–15 000 stanowisk pracy w krajowym łańcuchu dostaw, który tutaj wspieramy” – dodał pan Crossfield.
„Kiedy utracisz tę zdolność w Wielkiej Brytanii, nawet jeśli będziemy ubiegać się o przyszłą pracę w Wielkiej Brytanii, jest bardzo prawdopodobne, że działalność będzie pochodzić z łańcucha dostaw spoza Wielkiej Brytanii”.
Baji Shanker, przewodniczący rady miejskiej, powiedział, że zaplanowano spotkanie w późniejszym terminie w celu omówienia kolejnych kroków.
„Myślę, że dochodzimy do punktu, w którym rząd musi wesprzeć brytyjską produkcję i podjąć decyzję. To trwa już zbyt długo” – powiedział.
„Niepewność powoduje prawdziwe zaniepokojenie pracowników Alstomu, a także tysięcy osób pracujących w łańcuchu dostaw.
„Ludzie, z którymi rozmawiałem w Alstom, mówili mi, że linie produkcyjne są puste. Niepokojące jest to, że sklepy, w których produkowane są komponenty, również są puste.
„Kiedy stracimy ten obiekt, nie sądzę, że będziemy mogli wrócić”.
Heather Wheeler, konserwatywna posłanka z okręgu South Derbyshire, powiedziała, że nie spodziewa się zamknięcia fabryki.
„Negocjacje te nadal trwają i są bliskie pomyślnego zakończenia, więc byłam naprawdę zaskoczona oświadczeniem Nicka” – powiedziała BBC Radio Derby. [Crossfield] Komentarze dziś rano. Myślę, że ktoś gdzieś kłamie.
„Trwają prace remontowe, więc nie powinno być zamykania zakładu. Wiem, że zbliża się kolejna umowa kolejowa”.
Ale Margaret Beckett, posłanka Partii Pracy z Derby South, powiedziała: „Nie mogę podzielać jej zaufania [Heather Wheeler] Wyrażono, że rząd wiedział wszystko o tej sprawie i wszystko rozstrzygnął, ale po prostu wszyscy się mylili.
„Właśnie wysłuchałem przedstawicieli branży kolejowej… wszyscy mówią to samo, co Alstom”.
Chris Hobson z Izby East Midlands określił sytuację jako „naprawdę niepokojącą”.
Powiedział: „Od jakiegoś czasu panuje duża niepewność co do zamówień terminowych dla brytyjskiej produkcji i to właśnie doprowadziło nas do tej sytuacji.
„Firmy nie mogą radzić sobie z niepewnością w nieskończoność i naprawdę ważne jest, abyśmy jak najszybciej otrzymali od rządu jasne komunikaty na temat ich zamiarów”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa