- Napisane przez Olimpię Zagnat
- BBC News, East Midlands
Produkcja nowych zapasów w największym zakładzie montażu kolei w Wielkiej Brytanii może zostać wstrzymana w czwartek, co zagraża 3000 miejsc pracy.
Nick Crossfield, dyrektor zarządzający Alstom, powiedział, że potencjalna utrata miejsc pracy w zakładzie Lechurch Lane w Derby będzie miała „znaczący” wpływ na krajowy łańcuch dostaw.
Powiedział, że firma nie może już zagwarantować swojej obecności w mieście.
Produkcja dobiega końca, a do kolejnego zamówienia pozostało 18 miesięcy.
Crossfield powiedział w środę w programie Today BBC Radio 4, że aktywność będzie się zmniejszać w nadchodzących miesiącach.
„Od teraz do maja i czerwca będziemy świadkami bardzo ograniczonej działalności lub jej braku w jednym z największych obiektów grupy na świecie” – powiedział.
Powiedział, że to posunięcie może mieć wpływ poza miastem.
„Miejsca pracy w zakładzie zapewniają dalsze 12 000–15 000 stanowisk pracy w krajowym łańcuchu dostaw, który tutaj wspieramy” – dodał pan Crossfield.
„Kiedy utracisz tę zdolność w Wielkiej Brytanii, nawet jeśli będziemy ubiegać się o przyszłą pracę w Wielkiej Brytanii, jest bardzo prawdopodobne, że działalność będzie pochodzić z łańcucha dostaw spoza Wielkiej Brytanii”.
Baji Shanker, przewodniczący rady miejskiej, powiedział, że zaplanowano spotkanie w późniejszym terminie w celu omówienia kolejnych kroków.
„Myślę, że dochodzimy do punktu, w którym rząd musi wesprzeć brytyjską produkcję i podjąć decyzję. To trwa już zbyt długo” – powiedział.
„Niepewność powoduje prawdziwe zaniepokojenie pracowników Alstomu, a także tysięcy osób pracujących w łańcuchu dostaw.
„Ludzie, z którymi rozmawiałem w Alstom, mówili mi, że linie produkcyjne są puste. Niepokojące jest to, że sklepy, w których produkowane są komponenty, również są puste.
„Kiedy stracimy ten obiekt, nie sądzę, że będziemy mogli wrócić”.
Heather Wheeler, konserwatywna posłanka z okręgu South Derbyshire, powiedziała, że nie spodziewa się zamknięcia fabryki.
„Negocjacje te nadal trwają i są bliskie pomyślnego zakończenia, więc byłam naprawdę zaskoczona oświadczeniem Nicka” – powiedziała BBC Radio Derby. [Crossfield] Komentarze dziś rano. Myślę, że ktoś gdzieś kłamie.
„Trwają prace remontowe, więc nie powinno być zamykania zakładu. Wiem, że zbliża się kolejna umowa kolejowa”.
Ale Margaret Beckett, posłanka Partii Pracy z Derby South, powiedziała: „Nie mogę podzielać jej zaufania [Heather Wheeler] Wyrażono, że rząd wiedział wszystko o tej sprawie i wszystko rozstrzygnął, ale po prostu wszyscy się mylili.
„Właśnie wysłuchałem przedstawicieli branży kolejowej… wszyscy mówią to samo, co Alstom”.
Chris Hobson z Izby East Midlands określił sytuację jako „naprawdę niepokojącą”.
Powiedział: „Od jakiegoś czasu panuje duża niepewność co do zamówień terminowych dla brytyjskiej produkcji i to właśnie doprowadziło nas do tej sytuacji.
„Firmy nie mogą radzić sobie z niepewnością w nieskończoność i naprawdę ważne jest, abyśmy jak najszybciej otrzymali od rządu jasne komunikaty na temat ich zamiarów”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa