Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

AlphaGo zmusiła ludzkich graczy Go do większej kreatywności

AlphaGo zmusiła ludzkich graczy Go do większej kreatywności

Na początku tego roku wzmocnienia Go były jednym z najlepszych systemów sztucznej inteligencji w grze. Zrobili to, korzystając ze strategii opracowanej z pomocą badaczy programów zaprojektowanych do skanowania systemów takich jak KataGo w poszukiwaniu luk w zabezpieczeniach. Okazuje się, że zwycięstwo to tylko jeden z elementów szerszego renesansu Go, w ramach którego gracze stają się od tego czasu bardziej kreatywni.

W niedawnym badaniu opublikowanym w czasopiśmie W ostatnich latach naukowcy z City University of Hong Kong i Yale odkryli, że ludzie grający w Go stali się mniej przewidywalni. tak jak Naukowcy doszli do tego wniosku, analizując zestaw danych obejmujący ponad 5,8 miliona ruchów Go wykonanych podczas profesjonalnej gry w latach 1950-2021. Z pomocą „super” Go AI, oprogramowania, które może grać w grę i oceniać jakość dowolnego ruchu. jednym ruchem stworzyli statystykę. Nazywa się to „Decision Quality Index” lub w skrócie DQI.

Po określeniu wyniku DQI dla każdego ruchu w ich zbiorze danych zespół stwierdził, że przed 2016 rokiem jakość profesjonalnej gry poprawiała się stosunkowo niewiele z roku na rok. Co najwyżej zespół odnotował dodatnią średnią roczną zmianę DQI na poziomie 0,2. W niektórych latach ogólna jakość gry spadła. Jednak od czasu pojawienia się Super AI w 2018 roku średnie wartości DQI zmieniły się w tempie ponad 0,7. W tym samym okresie profesjonalni gracze stosowali coraz więcej nowych strategii. W 2018 roku w 88 procentach gier, w porównaniu z 63 procentami w 2015 roku, gracze wykonali kilka zagrań, które wcześniej nie zostały zauważone.

„Nasze odkrycia sugerują, że rozwój superprogramów sztucznej inteligencji mógł skłonić ludzkich graczy do odejścia od tradycyjnych strategii i skłonić ich do odkrywania nowych ruchów, co z kolei mogło poprawić ich podejmowanie decyzji” – napisał zespół.

To interesująca zmiana, ale nie całkiem sprzeczna z intuicją, jeśli się nad tym zastanowić. Jak powiedział profesor Stuart Russell z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley, L.L.C nowy ŚwiatNic dziwnego, że gracze, którzy trenują przeciwko maszynom, wykonują więcej ruchów, które maszyny aprobują.

READ  Advance Wars 1 + 2: Wykryto zaplanowaną konserwację, aby zrestartować obóz

Wszystkie produkty polecane przez Engadget są wybierane przez nasz zespół redakcyjny, niezależnie od naszej firmy macierzystej. Niektóre z naszych historii zawierają linki partnerskie. Jeśli kupisz coś za pośrednictwem jednego z tych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską. Wszystkie ceny są aktualne w momencie publikacji.