Lotnisko podało, że spodziewa się, że będzie dziś bardzo zatłoczone, ponieważ zaplanowano odlot ponad 700 lotów.
Rzecznik powiedział: „Lotnisko działa dziś normalnie, ale będzie zatłoczone około 733 lotami. Nadal zalecamy pasażerom przybycie na lotnisko, gdy tylko rozpocznie się odprawa na ich lot. Zwykle są to trzy godziny na długich dystansach i dwie do dwóch i pół godziny na krótkich dystansach.”
„Od 8.30 rano nie było kolejek do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku w terminalu północnym, 10 minut w terminalu południowym. Strefy odprawy są zatłoczone, ale nie ma znaczącej kolejki.”
Lotnisko podało, że linie lotnicze są odpowiedzialne za swoje rozkłady lotów, obsługę pasażerów w strefach odpraw lotniskowych i bramkach odlotów, a także za załadunek, rozładunek i dostarczanie bagażu pasażerom.
Lotniska w całym kraju stanęły w obliczu ogromnych kolejek po usunięciu ograniczeń podróżowania z Covid. Epidemia ma dwojaki wpływ na lotniska.
W krótkim okresie obecny poziom zachorowań pracowników jest wyższy niż normalnie, ale w dłuższej perspektywie tysiące profesjonalistów lotniczych opuściło branżę, zabierając ze sobą wszystko, od dziesięcioleci doświadczenia po przepustkę bezpieczeństwa.
British Airways i easyJet to dwie linie lotnicze, które zostały szeroko odwołane w ostatnich miesiącach.
Gatwick to jedno z tych lotnisk, które nie cierpią z powodu długich kolejek w porównaniu do takich lotnisk jak Manchester, Birmingham czy Belfast.
Jednak niektórzy pasażerowie weszli na Twittera, aby powiedzieć, że na dzień dzisiejszy (2 czerwca) nadal czekają ich długie oczekiwanie.
Katie Howard napisała na Twitterze: „Odzyskiwanie bagażu o 3:10 rano. Wygląda na to, że nie ma bagażu, około 9 lotów czeka i więcej. Brak aktualizacji. Przygotuj się na 2 godziny oczekiwania”.
We wtorek (31 maja) nie było kolejek do ochrony lotniska, zdecydowana większość miejsc odpraw była zatłoczona, ale kolejki nie było, poza Vuelingiem.
Jeden wydany przez Tony’ego Browna na Twitterze był; „Właśnie wylądowałem na lotnisku Gatwick_Airport i niektórzy ludzie na #baggage Reclaim mówią, że czekali na bagaż od ponad dwóch godzin”.
W poniedziałek (30 maja) Rick M Kim napisał na Twitterze: „Najbardziej ruchliwy, jaki widziałem, ale @Gatwick_Airport to bardzo dobrze zorganizowana, wydajna i przyjazna załoga. Bardzo dobra robota. Moim zdaniem najlepsza w Wielkiej Brytanii”.
@jlb26_ napisał na Twitterze: „Przejechałem dziś rano Gatwick w 30-40 minut, wiele punktów zrzutu bagażu jest otwartych, a ochrona wygląda na zajętą, ale poruszają się dość szybko, nie tak źle, jak są robione”.
W poniedziałek 23 maja niezadowoleni pasażerowie poinformowali, że do kontroli bezpieczeństwa ustawiają się dwugodzinne kolejki. We wtorek 24 maja The Crowley Observer został poinformowany, że wszystkie listy oczekujących zniknęły.
W środę 25 maja pasażerowie ponownie tweetowali o listach oczekujących. Rachel Rose napisała na Twitterze: „Nigdy nie widziałem tak długiej kolejki do ochrony na lotnisku Gatwick. Dobra robota, mam jeszcze kilka lat w paszporcie, bo inaczej wygaśnie, zanim go dostanę. Widzę części lotniska, o których istnieniu nie wiedziałem!”
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji