Witamy w BQ Prime Brandsmiths i rozmowach na styku biznesu, brandingu, marketingu i technologii. W tym odcinku przedstawiamy Sooraj Balakrishnan, szefa marketingu w firmie Acer India Pvt. , w rozmowie z Ivorem Soansem, redaktorem ds. funkcji specjalnych, BQ Prime, w celu omówienia ewolucji i rozwoju jednej z najstarszych firm technologicznych, Acer, od tradycyjnej firmy do wielocentrycznej marki w erze cyfrowej, znaczenia koncentracji na kliencie oraz jak sztuczna inteligencja może pomóc spersonalizować doświadczenia użytkownika, przejść z plików cookie innych firm na dane własne i odzyskać klientów w sektorze technologicznym, który ma długi cykl życia produktu.
Suraj powiedział, że Acer przeszedł długą drogę od bycia tradycyjną marką do takiej, która pasuje do ery cyfrowej, dodając, że pandemia pomogła w przejściu na technologię cyfrową i przyjęciu narzędzi technologii marketingowej. Firma stawia ludzi w centrum wszystkiego, co robi, a zrozumienie podróży klienta — od pierwszej interakcji z marką do sfinalizowania transakcji — pomogło firmie Acer dostosować nie tylko marketing, ale także produkty i usługi do wymagań klientów.
„Poleganie na plikach cookie stron trzecich musi zostać ograniczone, a marketerzy muszą wykorzystywać własne dane za pośrednictwem witryny, aby uzyskać wgląd, dostarczać odpowiednią komunikację oraz personalizować i poprawiać wrażenia użytkownika” — powiedział Suraj. Dużą rolę może w tym odegrać sztuczna inteligencja (AI).
W branży, w której cykl życia produktów jest długi, a klient może ponownie wejść w interakcję z marką dopiero po kilku latach, zrozumienie klienta i spersonalizowanie oferty staje się jeszcze ważniejsze. Suraj powiedział, że system wielokanałowy, który umożliwia technologia, może pomóc w zapewnieniu, że klient nie zostanie utracony.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć