Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Aby pokonać kolejki, na stacjach paliw zostanie zainstalowanych aż 1000 ultraszybkich punktów ładowania, które pozwolą naładować pojazd elektryczny w zaledwie pięć minut.

Aby pokonać kolejki, na stacjach paliw zostanie zainstalowanych aż 1000 ultraszybkich punktów ładowania, które pozwolą naładować pojazd elektryczny w zaledwie pięć minut.

  • Istniejące pojazdy są zwykle podłączane do prądu na 30 minut, aby zużywać 350 kilowatów
  • Nowe ładowarki zdolne zapewnić energię pozwalającą na pokonanie dystansu 160 km w pięć minut

Aby uniknąć długich kolejek, na stacjach paliw zostanie zainstalowanych ponad 1000 szybkich punktów ładowania, które będą w stanie naładować pojazd elektryczny w zaledwie pięć minut.

Niektóre służby drogowe zaczęły zatrudniać sędziów, którzy będą zarządzać długimi kolejkami sfrustrowanych kierowców czekających na naładowanie samochodów.

Jednak szef największej brytyjskiej sieci ładowania powiedział, że takie zdjęcia „należą do przeszłości”, gdy jego firma zainstaluje nowe gniazdka, które skrócą czas ładowania z pół godziny do pięciu minut.

Stacje benzynowe zaczęły zatrudniać ochroniarzy, aby radzili sobie ze sfrustrowanymi kierowcami, którzy utknęli w długich kolejkach wijących się przed ich posesjami.

Toddington Harper, dyrektor naczelny Gridserve, który obsługuje punkty ładowania na stacjach paliw Moto, Roadchef i Extra, ma zamiar wydać 1 miliard funtów na instalację szybkich ładowarek do końca 2024 roku.

Oznacza to dziesięciokrotny wzrost w porównaniu ze 124 pojazdami wyprodukowanymi na początku 2023 r., a do przyszłego roku firma spodziewa się ładować 400 000 pojazdów elektrycznych miesięcznie.

READ  Netflix potwierdza, że ​​zablokuje milionom ludzi możliwość oglądania treści na ich telewizorach

Obawy związane z dostępnością publicznych punktów ładowania wymienia się jako jeden z głównych powodów, dla których ludzie rezygnują z zakupu samochodu elektrycznego.

Harper uważa jednak, że te obawy przyspieszyły jego plany utworzenia większej liczby punktów ładowania w tym kraju.

W zeszłym miesiącu RAC stwierdził, że rząd nie osiągnął swojego celu, jakim jest posiadanie co najmniej sześciu szybkich lub ultraszybkich ładowarek na każdej stacji obsługi autostrad w Anglii do końca 2023 r. Tylko 46 ze 119 stacji paliw ma tę liczbę.

– powiedział Harper czasy: „Kilka lat temu bardzo trudno było pozyskać fundusze na infrastrukturę ładowania.

„Zamiast martwić się staniem w kolejce, ludzie martwią się: «Czy ktoś w ogóle się pojawi?» Czy samochody elektryczne staną się powszechne?

„Listy oczekujących dały społeczności finansowej pewność, że jest w stanie zebrać fundusze, aby listy oczekujących stały się przeszłością. Oczekuje się, że w pewnym momencie w tym miesiącu kraj osiągnie kamień milowy w postaci miliona w pełni elektrycznych samochodów na drogach.

Ładowarki Tesli zwykle działają z mocą 250 kilowatów. Pojazdy korzystające obecnie ze stacji Gridserve są zazwyczaj podłączone do prądu na 30 minut, aby zużywać 350 kilowatów.

Harper twierdzi, że jego 350-kilowatowe ładowarki są w stanie w ciągu pięciu minut zapewnić wystarczającą moc, aby przejechać samochodem elektrycznym 160 km.

Chociaż akumulatorów w większości istniejących samochodów elektrycznych nie można ładować z taką prędkością i intensywnością, Harper twierdzi, że nowsze samochody wyposażone w tę funkcję pojawią się na brytyjskich drogach jeszcze w tym roku, a większość pojazdów będzie mogła ładować się z tą szybkością od 2026 r.

CATL, największy na świecie producent akumulatorów, rozpoczął masową produkcję akumulatorów Shenxing w zeszłym roku i twierdzi, że 10-minutowe ładowanie zapewni energię na pokonanie 250 mil.

Harper kupił raczkującą elektryczną autostradę obejmującą punkty połączeń stacji paliw od jej twórcy, założyciela Ecotricity Dale’a Vince’a, w 2021 roku.

Jest bardzo pewny planów Gridserve i wierzy, że rząd nie będzie musiał kontynuować swojego planu wpompowania prawie 1 miliarda funtów dotacji na budowę połączeń sieciowych na autostradach.

Inni jednak nadal uważają, że ta sieć ładowania nie została wdrożona wystarczająco szybko.

Mike Hawes, dyrektor naczelny Stowarzyszenia Producentów i Handlowców Motoryzacyjnych, powiedział: „Wyposażenie naszych autostrad w najnowszą technologię ładowania ma kluczowe znaczenie dla przyspieszenia rewolucji w pojazdach elektrycznych.

„Producenci inwestują w modele, niektóre już dostępne na rynku, które mogą ładować z większą szybkością, dlatego potrzebujemy dopasowującej się do nich sieci krajowej, aby można było je budować przed zaistnieniem potrzeby i obniżyć podatek VAT od ładowania w miejscach publicznych”.

Specjalna sekcja dla samochodów elektrycznych