The Times zobowiązuje się do recenzowania filmów kinowych w okresie covid-19 pandemia. Ponieważ chodzenie do kina niesie ze sobą ryzyko w tym czasie, przypominamy czytelnikom o przestrzeganiu zasad BHP zidentyfikowane przez Centers for Disease Control and Prevention I lokalni urzędnicy ds. zdrowia.
Wciągający dramat historyczny „Raport z Oświęcimia”, zgłoszenie Słowacji do międzynarodowego filmu „Oscar” w 2020 roku, opowiada kolejną opowieść o odwadze i odwadze z czasów Holokaustu, z szokującymi i głęboko poruszającymi konsekwencjami.
Reżyser Peter Bibjak, który napisał pełen napięcia i impulsywny scenariusz filmu z Josefem Pasticą i Thomasem Bombeck, obrazowo odtwarza kilka tygodni kwietnia 1944 r., w których słowaccy żydowscy więźniowie Alfred Wetzler (Noel Czoczor) i Walter Rosenberg (Peter Ondrijica) knują i wykonują śmierć. przeciwstawiając się ucieczce z obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.
Celem bohaterskiego duetu było nie tylko wyrwanie się ze szponów bezwzględnych oficerów obozu, ale także publiczne ujawnienie przerażających, niezgłaszanych i niewiarygodnych okrucieństw, jakie miały miejsce w ramach master planu III Rzeszy.
Pierwsze dwa filmy śledzą Wetzlera i Rosenberga, gdy znikają z pola widzenia i ukrywają się na kilka dni w wykopie z drewna, czekając na najlepszą szansę wydostania się z obozu.
Tymczasem coraz bardziej sfrustrowani i zakłopotani dowódcy poddali zdesperowanych baraków Weitzlera i Rosenberga makabrycznym nadużyciom, próbując wydobyć od nich informacje o zaginionych więźniach. Te momenty są trudne do oglądania, ale smutno powiedzieć, że widzieliśmy w filmie wiele gorszych przykładów brutalnego zachowania nazistów – i jego przerażających skutków.
Wątłe tempo filmu nieco przyspiesza, ale nie mniej, gdy Wetzler i Rosenberg wydostają się z Auschwitz i przetrwają wyjątkowo dobrze, gdy przedzierają się przez góry i lasy w kierunku granicy polsko-słowackiej, wspierani przez członków ruchu oporu, których spotkanie na torze.
Występy są genialne i żywe, a szkocki aktor John Hannah („Sliding Doors”) pojawia się pod koniec jako przedstawiciel Czerwonego Krzyża, którego muszą przekonać Wetzler i Rosenberg (który zmienił nazwisko na Rudolf Vrba po ucieczce z Auschwitz), używając szczegółowych notatek, które zachowali, dla systematycznych okrucieństw mających miejsce w hitlerowskich obozach zagłady.
Publikacja z czerwca 1944 r. części Raportu Vrba-Wetzlera, 33-stronicowego raportu, relacji z pierwszej ręki o życiu i śmierci w Auschwitz i Birkenau (który stał się częścią większego dokumentu znanego jako Protokoły Auschwitz), przypisuje się uratowanie ponad 100 000 węgierskich Żydów przed deportacją do Auschwitz. To wszystko składa się na niesamowitą i istotną historię.
Szczególną sławę zdobyła innowacyjna kamera Martina Ziarana, czasami zakręcona, a nawet do góry nogami, co daje poczucie, że jesteś w i tak już dręczącym nerwy filmie. Jest magistrem sztuki operatorskiej.
Sprawozdanie z Auschwitz
W językach niemieckim, angielskim, czeskim, polskim i słowackim z angielskimi napisami
niesklasyfikowany
czas trwania: 1 godzina i 34 minuty
bawić się: Centrum miasta Laemmle 5, Encino; Również na VOD
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Zdjęcia do „Pasji” rozpoczną się na początku 2025 roku
Ikona bicia serca Nick Perry jest nie do poznania na nowych zdjęciach po przejściu na emeryturę | Wiadomości o gwiazdach | Świat sztuki i telewizji
Piosenkarz i autor tekstów J.D. Souther umiera w wieku 78 lat: Piosenkarz i autor tekstów, który napisał hity dla The Eagles i Lindy Ronstadt, zmarł w swoim domu w Nowym Meksyku