FirstGroup uruchomi w przyszłym miesiącu bezpośrednie połączenie kolejowe między Londynem a Edynburgiem, które, jak ma nadzieję, przyciągnie pasażerów samolotem do pociągu jako tańszą i bardziej ekologiczną alternatywę.
Nowa usługa, pod marką Lumo, będzie miała tylko jedną klasę podróży, a firma ma nadzieję przewozić ponad milion pasażerów rocznie linia wschodniego wybrzeża Niewiele więcej niż latanie między stolicami Anglii i Szkocji.
Najpierw zobowiązała się, że opłaty będą znacznie tańsze niż standardowe LNER, który zasila większość pociągów na drogach, a single zaczynają się od 14,90 £, prawie połowa najlepszych dostępnych obecnie taryf kolejowych. Powiedziała, że 60% miejsc w Lumo kosztowałoby 30 funtów lub mniej, przy czym maksymalnie 69 funtów w jedną stronę.
Lumo będzie działać jako usługa „otwartego dostępu” na drogach, w układzie podobnym do Grand Central i Hull Trains, ograniczając go do 10 pociągów dziennie. Niewielu brytyjskich operatorów otwartego dostępu nie ma zobowiązań umownych z LNER lub innymi byłymi koncesjami kolejowymi do obsługi pełnego rozkładu jazdy ani do pobierania opłat zgodnie z dyktatem rządu.
Usługi połączą się również w Newcastle, Morpeth i Stevenage, zapewniając potencjalne alternatywy dla podróżnych korzystających z lotnisk w Newcastle lub Luton.
Lumo będzie podkreślać swoje ekologiczne referencje, zwłaszcza w porównaniu do latania, poprzez publikację rachunków węglowych dla pasażerów i bardziej wegańskie menu. Chociaż linia od Londyn Aby w pełni zelektryfikować Edynburg, Lumo argumentuje, że jego pociągi mogą być bardziej efektywne pod względem emisji dwutlenku węgla w przeliczeniu na miejsce niż konkurujący operatorzy – po części dlatego, że LNER obsługuje dwutrybowe pociągi elektryczne i wysokoprężne, aby umożliwić bezpośrednie usługi na niezelektryfikowanych liniach kolejowych Szkocji.
Helen Wilde, dyrektor zarządzający Lumo, powiedziała: „Podróże do Wielkiej Brytanii nie powinny kosztować fortuny, a planeta z pewnością nie powinna płacić. Bez względu na rodzaj transportu możemy potencjalnie być bardziej przystępni cenowo i przyjaźniejsi dla planety”.
„Uważamy, że każdy ma prawo podróżować w dobrym stylu. Umożliwiamy ludziom tworzenie ekologicznych opcji podróży, które są naprawdę przystępne cenowo, bez uszczerbku na komforcie.”
FirstGroup zainwestowała 15 milionów funtów w infrastrukturę cyfrową i informatyczną Lumo, a także 100 milionów funtów w pięć nowych elektrycznych pociągów międzymiastowych Hitachi. Będzie, podobnie jak LNER, miał catering na miejscu i Wi-Fi.
plany otwartego dostępu, Po raz pierwszy została ujawniona w 2016 rokuZdecydowanie sprzeciwiła się temu rywalizująca grupa Stagecoach, która energicznie próbowała zdobyć prawa do prowadzenia szerszej franczyzy na Wschodnim Wybrzeżu. Virgin Trains East Coast zawiodła w 2018 roku i została zastąpiona przez państwowy LNER.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa