W 2019 roku warszawska Giełda Papierów Wartościowych dedykowała indeks WIG Games jako pomysł na przyciągnięcie firm technologicznych. Prezes J.A. John Lawrence powiedział, że włączenie regionalnych spółek hazardowych na GPW to świetny pomysł. Przekonywał, że gry to globalne hobby wspólne dla świata, a giełdowe spółki zwiększą globalne inwestycje w Polsce.
Na koniec 2020 r. liczba spółek notowanych na GPW wzrosła do 54, przebijając giełdę w Tokio. Marek Dietl, prezes GPW, w rozmowie z Emerging Europe podkreślił znaczenie tworzenia gier dla polskiego rynku kapitałowego oraz powód, dla którego zostali poproszeni o udostępnienie indeksu WIG Games.
Z kolei Krzysztof Kwiteck, prezes Creepy Jar, dodał, że transformacja gospodarcza po 1990 roku otworzyła drzwi dla osób, które same chciały tworzyć podobne gry. Joost van dodał, że Polska nie świętuje jednorazowych sukcesów, ale oferuje katalog wysokiej jakości tytułów, którymi cieszą się międzynarodowi gracze. Nasz ekspert Jacek Michałski (Zobacz profil), prowadzi nas przez temat.
Gry literackie
Polska sprzedała milion egzemplarzy tytułów na całym świecie, w tym Wiedźmina i Wojny kopalni. 11-bitowa gra studyjna osadzona w okupowanym mieście, która pokazuje, jak zwykli ludzie żyją wbrew wszelkim przeciwnościom.
Gra zyskała światową sławę i jest wykorzystywana przez nauczycieli języka angielskiego w Polsce do prowadzenia lekcji literatury. Konrad Adamczewski, szef PR w 11 Bit Studios, powiedział, że nigdy nie spodziewał się tak dużej uwagi, dopóki prestiżowe media i gazety nie udowodniły, że się myli.
11-bitowe studia udowodniły, że nie chodzi o pieniądze, aby odnieść sukces w branży gier wideo. Firma zbudowała markę gier wideo, która przetrwała próbę czasu. Gry wideo to świetna forma rozrywki, która ma prawdziwą walutę sztuki.
Kraje produkujące wysokiej jakości gry mają możliwość eksportu swojej kultury na cały świat. Pan Adam Ciewski dodał, że Igrzyska są naszym dziedzictwem kulturowym, mimo że nie koncentrują się na Polsce ani nie są tworzone w Polsce. Grand Theft Auto stał się częścią dziedzictwa kulturowego Wielkiej Brytanii, mimo że jest dziełem Stanów Zjednoczonych.
Według niedawnego raportu branżowego, polskie studia tworzenia gier liczą obecnie ponad 400. Prawie połowa z 38 milionów ludzi w Polsce dołączyła i ma dostęp do branży gier Bakarat onlineI Wśród innych gier. Jednak eksperci od gier uważają, że branża ma przed sobą długą drogę.
Według pana Van Drunena, Polska kilka lat temu odgrywała bierną rolę w outsourcingu rozwoju oprogramowania, ale teraz zasłużyła na swój głos. Czy polskie gry wideo zdobędą dobrą reputację dzięki produkowaniu dobrych gier wideo, w które można grać w kasynach online? Starward Industries zamienia niezłomną powieść pisarza Stanislava Lima w grę.
Czy wiesz, że Polska wyprzedziła Japonię w ogólnej liczbie meczów? 10-15 lat temu niewiele osób sądziło, że takie wiadomości trafią na pierwsze strony gazet. W Polsce jest wiele studiów gier z bardzo utalentowanymi programistami – powiedział Paul Mirschuka, dyrektor generalny Techlandu. Nic dziwnego, że w Polsce jest bardzo dużo gier wideo.
Wiele studiów tworzących gry plasuje Polskę jako centrum rozwoju gier.
Rząd przyjmuje do wiadomości
Gry w Polsce zyskały na popularności. W popularnym serwisie dyskusyjnym redditPolska społeczność poświęcona Wiedźminowi 3 zyskała ponad 150 000 członków. Na platformie fani mogą udostępniać memy, grafiki fanów i wiele więcej. Z drugiej strony Bloober Team wydał horror o nazwie The Medium. Gra sprzedawała się tak dobrze, że zawiesiła się zaledwie kilka dni po premierze na platformach PC i Xbox.
Branża gier wideo ma charakter globalny, a ponad 90% wyprodukowanych gier jest odtwarzanych poza granicami kraju. Rząd dostrzegł potencjał gier i przeznaczył około 66,7 mln euro w ramach programu finansowanego przez UE, aby wesprzeć małe studia w uruchamianiu ich projektów w terenie dla tych, którzy chcą stworzyć polską grę.
Polski rząd, który wspiera rozwój gier, zmniejszył przeszkody utrudniające krajowi stanie się wiodącym na świecie graczem.
Branża gier wideo w Polsce poczyniła ogromne postępy w porównaniu do ostatnich kilku lat. Interesariusze, rząd i sponsorzy dostrzegli potencjał branży gier i nie są gotowi, aby go wyczerpać.
Dzięki odpowiednim strategiom marketingowym widać wyraźnie, że gry w Polsce staną się marką kraju. Branże gier napędzają markę gier, wypuszczając międzynarodowe tytuły gier. Wydaje się, że dzięki innowacjom, wsparciu rynku kapitałowego i wsparciu rządowemu Polska ogólnie odnosi korzyści.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”