Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wysyłaj 20 gotowych do testów przed lotem wśród przyszłych ulepszeń

Wysyłaj 20 gotowych do testów przed lotem wśród przyszłych ulepszeń

Po kultowym debiucie w pełni zintegrowanego stosu statków kosmicznych podczas kontroli dopasowania na stanowisku startu orbitalnego (OLS), statek 20 i Booster 4 są przygotowane do testów przed ich krytyczną próbą wystrzelenia na orbitę. Statek 20 powrócił na miejsce startu, biorąc podorbitalny B-pad przed celami testów kontrolnych, podczas gdy Booster 4 przechodzi ostateczne prace związane z wyłączeniem w High Bay.

Kampania przedpremierowa trwa, podczas gdy SpaceX podejmuje działania wyprzedzające, wprowadzając modyfikacje projektów przyszłych statków kosmicznych i przygotowując się do zwiększenia produkcji dzięki znacznie większej drugiej wzniesionej zatoce.

Dopalacz 4 / Statek 20:

Booster 4 (B4), pierwsza superciężka grupa latająca, obecnie przebywa w High Bay do pracy, którą Elon Musk opisał jako „trochę małych instalacji wodociągowych i okablowania”. Booster powrócił do produkcji 11 sierpnia po tym, jak został tymczasowo zintegrowany z 20 statkiem w OLS.

Oszałamiająca sceneria pełnego stosu była kamieniem milowym dla pojazdu i miejsca startu. Wydała również oświadczenie w trybie gotowości w trakcie nieustannej kampanii dezinformacyjnej prowadzonej przez Blue Origin w dniu Nagroda Human Landing System (HLS) od NASA.

Część roszczenia Blue Origin Zawierał odniesienie do statku kosmicznego, który nie miał jeszcze miejsca startu, został opublikowany w czasie, gdy wbudowany stos został umieszczony na OLS.

Zdjęcie SpaceX przedstawiające statek 20 sparowany z Boosterem 4

Kamień milowy Boostera 4 nastąpił po wypuszczeniu pierwszego Super Heavy, Boostera 3, na miejsce startu Suborbital.

Booster 3 (B3) przeprowadził trzysilnikowy test stałego strzelania – Po raz pierwszy Super Heavy wypuścił grupę raptorów. Chociaż istniała możliwość, że B3 może kontynuować Wykonaj test dziewięciu silnikówPlany zostały zmienione w oparciu o gotowość do kampanii Booster 4, zgodnie z zaleceniami Muska.

Od tego czasu Booster 3 rozpoczął proces złomowania, a prace nad podkładką Suborbital A trwają.

Jednak ta potencjalna mapa drogowa testów może wskazywać oczekiwane kamienie milowe dla Booster 4 po powrocie na miejsce startu.

W oczekiwaniu na zakończenie wypuszczania A-pad z pozostałości B3, B4 może zająć jego miejsce na uchwycie, pozwalając na testy sprawdzające, testy chłodnicze i serię statycznych testów ogniowych, w tym do dziewięciu silników jednocześnie.

Uruchomienie tej wstępnej kampanii testowej na Pad A może spowodować minimalne zakłócenia w Prace w toku w miejscu startu orbitalnego. Jednak własna gotowość montażu OLS określi najlepsze podejście, gdy B4 będzie gotowy do opuszczenia High Bay i ponownego zjechania na autostradę 4, co może pozwolić Super Heavy skierować się prosto do OLM (Orbital Launch Mount).

READ  Badanie wykazało, że inteligentna technologia może zmniejszyć o połowę ryzyko ataków astmy i zapobiec zgonom

Statek 20 powrócił już na suborbitalne miejsce startu i teraz przygotowuje się do serii testów przedstartowych.

Obejmuje to wstępny test, który obejmuje załadowanie pojazdu azotem, zwykle w dwóch etapach. Najpierw pojazd zostanie wstępnie napełniony gazowym azotem, zwanym testem środowiskowym, a następnie zostanie załadowany ultraschłodzonym ciekłym azotem (LN2) do testu chłodniczego.

Warto zauważyć, że po wyjęciu działek oporowych z poduszki B, dwudziesty egzemplarz przeszedłby tylko próbę ciśnieniową, bez testu bijaka, który symulował ciśnienie z silników po zapłonie.

Zamknięte drogi dla tego poziomu testów zostały opublikowane na następny tydzień, począwszy od 24 sierpnia.

Jeśli 20. pomyślnie przejdzie te etapy testów, następnym standardowym wymogiem będzie stacjonarne odpalenie pojazdu, jak pokazano w poprzednim prototypie statku kosmicznego.

Jest to jednak pierwszy statek kosmiczny, który będzie miał pełny udział silników, trzech silników Raptor na poziomie morza i trzech silników próżniowych Raptor (RVac). Ten ostatni może być bezpiecznie wystrzelony na poziomie morza, jak zauważono na podkładkach testowych w obiekcie McGregor SpaceX. Jednak scenariusz uruchomienia RVac zainstalowanych z tyłu statku kosmicznego byłby pierwszym, zwłaszcza gdyby nie były one uruchamiane pojedynczo.

Ponadto nie wiadomo jeszcze, czy taki test zostanie przeprowadzony przed, czy po System ochrony termicznej statku 20 (TPS) Jest w pełni zainstalowany.

Obecnie TPS statku 20 jest zainstalowany tylko częściowo, z usuniętymi wieloma kafelkami i wieloma innymi oznaczeniami oznaczonymi kolorowymi wskaźnikami – prawdopodobnie wskazującymi status kafelków, co samo w sobie jest powrotem do ery wahadłowców. W pewnym momencie wszelkie problemy wskazywane przez te tagi powinny zostać rozwiązane wraz z wymianą usuniętych pudełek.

Wysyłaj TPS z lat 20-tych – przez Mary (@bocachicagal) dla NSF.

Musk wspomniał wcześniej, że wysyłanych jest więcej płytek, co może prowadzić do obecnego Ship 20.

Wiele danych dotyczących osiągów zostanie zebranych podczas testów sprawdzających i statycznych testów ogniowych TPS z lat 20-tych, nie tylko poprzez wibracje, które pojawiają się podczas uruchamiania silnika.

Chociaż wykonanie wszystkich tych testów może zająć dużo czasu, w umyśle Elona Muska droga do przywrócenia B4 i S20 z powrotem na pełny stos może nastąpić w tym miesiącu.

READ  Potencjalna rola ekstraktu Ginkgo biloba L. Folium w leczeniu COVID-19

Tydzień temu Musk napisał na Twitterze, że „pierwszy montaż orbitalny statku kosmicznego powinien być gotowy do lotu za kilka tygodni, czekając tylko na zatwierdzenie przez organy regulacyjne”.

Ostatecznie, gdy pojazd znajdzie się w konfiguracji startowej, proces uzyskania wspomnianej zgody regulacyjnej będzie długi, z rozpoczęciem okresu komentarzy publicznych przed wprowadzeniem na rynek. Musi to zostać zakończone, zanim Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) może wydać pozwolenie na start.

W związku z tym tegoroczna premiera – jak niedawno wspomniała prezes SpaceX i COO Gwen Shotwell na spotkaniu branżowym w zeszłym tygodniu – jest główną nadzieją.

OLS:

Miejsce startu na orbitę nadal jest ośrodkiem aktywności, którego funkcja jest kluczowym elementem w kierunku próby startu na orbitę.

Działająca farma zbiorników GSE (Ground Support Equipment) jest niezbędna, a prace pozostają do ukończenia przed załadowaniem paliwa na zintegrowany pojazd i super ciężki stos.

Lokalizacje startowe Starbase – przez Mary (@bocachicagal) dla NSF

Przewody paliwowe są umieszczone w wykopie od parku zbiornikowego do stołu startowego i wieży integracyjnej. Następnie wokół farmy czołgów zostanie zbudowany nasyp, aby zapewnić ochronę przed wybuchem.

Nowa farma zbiorników odnotowała pewną aktywność w ciągu ostatniego tygodnia, z lekką wentylacją pochodzącą ze zbiorników GSE.

Jednak jeszcze nie na Tank Farm są dwa zbiorniki Methane GSE i cztery pociski kriogeniczne, wraz z ukończeniem modyfikacji GSE 1 i 2 przed zamknięciem w pociskach kriogenicznych – jak również wymagane w GSE 6, 7 i 8.

Prace będą również wymagane do zakończenia komunikacji ze stołem startowym i masywną wieżą integracyjną, która teraz dominuje w panoramie Boca Chica – a także do zainstalowania wysięgnika Quick Disconnect (QD) wymaganego do zatankowania statku kosmicznego, gdy znajduje się on na szczycie Super Ciężki wzmacniacz.

Ramię QD w budowie przez Mary (bocachicagal) dla NSF

Produkcja ramienia QD jest kontynuowana na miejscu, wraz z fajnymi ramionami, które przejmą dopalacze i statki kosmiczne, gdy wrócą na miejsce startu. Jednak „Mechazilla”, jak nazywa ją Musk, nie będzie wymagana dla Flight Booster 4 i Ship 20, ponieważ obaj spadną do oceanu pod koniec misji testowej.

READ  Metoda lokalizacji nowotworu ocenia model złośliwości

Po uruchomieniu Mechazilla będzie również ustawiać pojazd w stos, eliminując potrzebę korzystania z dźwigu mobilnego w miejscu startu.

Prace trwały dzień i noc nad wyrzutnią, na której będzie umieszczony zintegrowany komin, z dwiema dyszami do systemu tłumienia dźwięku, który przepływa wodę pod wydech rakiety, aby ją nawilżyć. Moc dźwięku 29 ptaków drapieżnych, już zauważony.

Miejsce produkcji:

Jak zwykle, w kadencji SpaceX pojawiło się wiele przyszłych statków kosmicznych i ulepszeń, które są już przygotowywane w miejscu produkcji.

Kopuła rufowa statku 21 została niedawno zakryta, podczas gdy sekcje dla Boostera 5, a nawet Boostera 6, zostały zauważone wokół obiektu.

Obecny rozwój statku kosmicznego obejmie tylko kilka następnych pojazdów, z modyfikacjami już w przygotowaniu, prawdopodobnie na czas dla 24 statku.

„Gładki stożek nosowy” został ponownie zauważony w namiocie produkcyjnym. Nowy stożek nosowy poprawił jakość wykonania i jest wykonany ze znacznie mniejszej liczby pojedynczych sekcji. Dla każdego aktualnie używanego stożka nosowego nie wiadomo, czy jest to tylko eksplorator stożka nosowego, czy też będzie używany w przyszłych statkach kosmicznych.

Wiadomo już, że zmieni się wygląd paneli przednich. Zostaną one umieszczone z przodu/na górze statku oraz w odległości 120° od siebie (wcześniej 180°), przy kącie zamkniętym odpowiadającym stronie wyłożonej płytkami. Ta modyfikacja ma na celu zapewnienie większej kontroli statku przy jednoczesnym zmniejszeniu stojana kadłuba przedniego błotnika.

Pomimo i tak już imponującej kadencji produkcyjnej, Musk już potwierdził, że wkrótce zostanie zbudowany nowy High Bay, nieco dłuższy i szerszy, co pozwoli na trzykrotność obecnej zdolności produkcyjnej High Bay w zakładzie produkcyjnym.

Na dzisiejszej North High Bay rozpoczęły się już prace ziemne, choć harmonogram budowy nie jest obecnie znany.


Zdjęcia i filmy dostarczone przez Marie (bocachicagal) i Gary Blaira. Dodatkowe informacje i artykuł pomocy dostarczony przez: Adrian BellI Evan PackerI Ryan WeberI Justin DavenportI Dyplom, I Justin Pieniądze.

Aby uzyskać aktualizacje na żywo, obserwuj Konto NASASpaceFlight na Twitterze I Sekcje NSF Starship Forum.

**Wesprzyj kanał YouTube NSF, subskrybując i/lub dołączając tutaj**

Zdobądź świetny sprzęt wraz z możliwością wspierania naszych treści: https://shop.nasaspaceflight.com/