Po teaserowej niespodziance w zeszłym tygodniu i Dwa wyciekające zdjęcia zepsuły imprezę. Lamborghini oficjalnie przejęło odrodzone cewki Countach.
Ikona supersamochodu powraca pod nową nazwą LPI 800-4, co oznacza Longitudinale Posteriore Ibrido lub Longitudinal Backior Hybrid, podczas gdy 800 oznacza moc wyjściową PS (596 kW), a 4 oznacza napęd na wszystkie koła.
To ta sama konfiguracja, co w Sian Limited, co oznacza, że 6,5-litrowy V12 jest sparowany z 48-woltowym silnikiem elektrycznym zainstalowanym w skrzyni biegów. Silnik jest zasilany superkondensatorami, które najwyraźniej zapewniają trzykrotnie większą moc niż akumulator litowo-jonowy o tej samej wadze. i jeszcze, Lamborghini uważa to za „technologię pomostową”…
Jak można się spodziewać, wydajność jest niesamowita. Countach rozpędza 100 km/h w 2,8 sekundy, a 200 km/h w 8,6 sekundy.
Czytaj więcej:
* Reborn Lamborghini Countach wyciekło przed oficjalnym ujawnieniem
* Lamborghini przywraca Countach
* To nie byk: nowe Lamborghini Urus to super SUV
* Lamborghini ujawnia szczyt ultraszybkiego lądowania
Częściowo jest to spowodowane karbonową karoserią i podwoziem, które pomaga utrzymać suchą masę 1595 kg.
Projekt został zaadaptowany z oryginalnego Contacha „Periscopio” z 1974 roku, który nie miał wszystkich otworów wentylacyjnych i skrzydeł, które można znać z Contacha.
Ogromne trójkątne otwory wentylacyjne wprowadzane do drzwi nożycowych, zintegrowane prowadnice nad komorą silnika w celu chłodzenia, a otwory wentylacyjne są uzyskiwane dzięki technologii druku 3D.
Niestety nie ma wyskakujących reflektorów. Dzięki przepisom bezpieczeństwa. Z tyłu znajdują się smukłe tylne światła, które przypominają nieco jednostki LP400, ale są znacznie mniej obszerne, z trzema żarówkami na zespół pobranymi bezpośrednio z Sian.
Chociaż tym razem nie ma dużego tylnego spojlera, są nowoczesne dyfuzory i rozdzielacze wraz z innymi aerodynamicznymi sztuczkami, aby utrzymać samochód na ziemi.
21-calowe koła są wzorowane na oryginalnych oponach „tarcza” Countacha, owiniętych gumą Pirelli P Zero Corsa i hamulcami karbonowo-ceramicznymi.
Wewnątrz znajduje się 8,4-calowy ekran dotykowy obsługujący Apple CarPlay, czerwona pikowana skóra i przycisk start/stop ukryty pod czerwoną osłoną przełącznika, jak wyrzutnia rakiet w samolocie. Szczerze mówiąc, wnętrze przypomina trochę Aventadora, ale to dobrze, bo to świetna kabina.
Tylko 112 zostanie wykonane, w odniesieniu do oryginalnej nazwy projektu Countach LP 112, i chociaż Lamborghini nie wspomina o kosztach każdego z nich, pamiętaj, że początkowa cena Sian wynosiła około 5,1 miliona NZ.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów