Brytyjskie linie lotnicze Virgin Atlantic rozważają pozyskiwanie środków od Londyńska Giełda Papierów Wartościowych stara się wesprzeć swój bilans.
Na liście, która ma zostać ogłoszona jesienią, prawdopodobnie pojawi się miliarder Sir Richard Branson Rezygnacja z ogólnej kontroli pracy. Jego Virgin Group jest obecnie właścicielem 51% linii lotniczych, podczas gdy Delta Air Lines z siedzibą w USA jest właścicielem pozostałych.
Podobnie jak większość linii lotniczych na całym świecie, firma została mocno dotknięta pandemią Covid-19. W kwietniu ogłosił stratę w wysokości 659 milionów funtów przed opodatkowaniem w 2020 roku po tym, jak liczba pasażerów spadła o 80%.
Grupa obniżyła również koszty, straciła 41% siły roboczej i wcześniej uziemiła niektóre starsze samoloty.
Przyszło po Transakcja ratunkowa w wysokości 1,2 miliarda funtów Zeszłego lata, w tym 170 mln funtów pożyczek od Davidsona Kempner Fundusz hedgingowy, aby utrzymać biznes po miesiącach bez regularnych lotów.
Branson, który założył linię lotniczą w 1984 roku, zainwestował 200 milionów funtów z własnych zebranych pieniędzy Sprzedaż udziałów w dywizji lotniczej Virgin Galactic, podczas gdy Virgin Group i Delta odroczyły płatności w wysokości około 400 milionów funtów z ich transatlantyckiego joint venture.
W tym czasie grupa powiedziała, że ma nadzieję na powrót do zysków w 2022 roku. Powiedziała, że umowa opiera się na najgorszych oczekiwaniach i nie spodziewała się, że będzie musiała pozyskać nowy kapitał, jeśli międzynarodowe podróże zbliżą się do poziomów naturalnych sprzed kryzysu. do 2023 roku.
Strona internetowa linii lotniczej jest postrzegana jako jedna z najbardziej ryzykownych dużych linii lotniczych działających poza Wielką Brytanią, która w ostatnich latach rzadko przynosiła zyski.
Lista, po raz pierwszy zgłoszona przez Sky News, może być trudnym manewrem, ponieważ ceny akcji linii lotniczych, takich jak właściciel British Airways IAG i easyJet, pozostają znacznie niższe niż poziomy sprzed Covid. W związku z międzynarodowymi ograniczeniami podróżowania obowiązującymi w wielu krajach z powodu pandemii, inwestorzy są zaniepokojeni tym, jak długo zajmie odrodzenie się branży.
główny problem dla Dziewiczy Atlantyk jest to, że Stany Zjednoczone nadal nakładają zakazy podróżowania na zdecydowaną większość obywateli brytyjskich i doradzają swoim obywatelom pozostanie w domu.
Istnieje również możliwość utraty klientów na rzecz nowego taniego konkurenta, takiego jak JetBlue planuje uruchomić loty do Nowego Jorku w tym miesiącu.
Jednak Sky poinformowało, że doradcy Virgin Atlantic, w tym Citi i Barclays, komunikowali się w ostatnich tygodniach z głównymi inwestorami na temat możliwej giełdy i że grupy finansowe pozytywnie zareagowały na ten pomysł.
Virgin Atlantic zapowiedziała, że nie będzie komentować tych spekulacji.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa