Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Neuronauka to futurystyczna fantazja w formie Wikipedii

Neuronauka to futurystyczna fantazja w formie Wikipedii

W 2048 Wikipedia nie istniała. Bez wystarczających darowizn i wielu roszczeń dotyczących praw autorskich, powinien zostać zamknięty. W 2049 roku pojawiła się nowa alternatywa: Omnipedia, zbudowana w duchu poprzedniczki jako wolna encyklopedia dla wszystkich. Kilka dni po uruchomieniu Omnipedii zamordowany został główny inwestor Xu Shaoyong, prawdopodobnie najpotężniejszy człowiek na świecie.

To jest fantastyczny świat nerwowy, eksperymentalny projekt fabularny obejmujący 10 odcinków, począwszy od 14 lipca. Dzięki Omnipedii książka zachęca czytelników do rozwiązania sprawy morderstwa Xu w niedalekiej przyszłości, ponieważ miliony ludzi cierpią na chorobę Cariappa-Muren, śmiertelną chorobę wywołaną przez zarażonego tuńczyka. Słynna neurobiolog i aktywistka Connie Morin, która pomogła odkryć chorobę, zniknęła bez śladu. Środowisko rozpada się przed nieodwracalną zmianą klimatu, a świat żyje pod biologicznym systemem monitorowania zwanym G6.

czy widzisz nerwowy Jako hipertekstowa fantazja lub odgałęzienie gry w alternatywnej rzeczywistości, jest to pierwszy tego rodzaju projekt, wykorzystujący medium, które codziennie przyjmujemy za pewnik. Cała gra odbywa się w Twojej przeglądarce na stronie Omnipedia. Każdy odcinek tygodnia reprezentuje jeden dzień w nerwowyZ biegiem czasu wpisy Omnipedii będą aktualizowane i poprawiane, podobnie jak prawdziwa Wikipedia. tam być Inne rodzaje metafikcji opartej na wiki – projekty takie jak Excalibur, który został wymodelowany jako stworzona przez fanów wiki dla programu telewizyjnego fantasy. Ale nic nie opowiada podobnej historii.

Gra powstała od lat, choć w różnych formach. w 2019 rokutwórcy Troins Joanny A Matty Stanka Zacząłem myśleć o finansowaniu społecznościowym, aby kontynuować rozwój; Pisarz Truyens rozpoczął pracę nad projektem w 2016 roku w oparciu o pomysł na naukowca science fiction, który miał 20 lat wcześniej jako nastolatek. W następnym roku zebrali skromne 12 000 funtów na Kickstarterze, co pozwoliło im zlecić wykonanie grafiki Omnipedii od artysty koncepcyjnego i ilustratora. Alicja Książę. Od tego czasu projekt rozwinął zgraną społeczność, która z pasją dzieli się teoriami na temat nerwowy niezgoda. Ostateczny projekt zawiera ponad 30 różnych artykułów, każdy starannie zaprojektowany w tym samym suchym, znanym tonie Wiki z subtelnymi cytatami, z których każdy rezonuje z własnymi okazjonalnymi wariacjami.

READ  Doritos uruchamia kolejną kampanię World XXL za pośrednictwem VaynerMedia, Mango i TRIO Media – Informacje o kampanii

Ale rok 2019 był na zawsze. Nasza nowa rzeczywistość związana z koronawirusem ma niepokojące podobieństwa nerwowy, który obraca się wokół wszystkich bardzo znanych punktów współczesnego niepokoju: pandemii, miliarderów, sztucznej inteligencji, zmian klimatycznych, bezpieczeństwa biologicznego w imię zdrowia publicznego. „Nawet gdy pandemia w świecie rzeczywistym spadła i zaczęła uprzedzać niektórych nerwowyMówi Trueins, który walczył o to, czy w ogóle należy wspomnieć o COVID-19. „Pod koniec dnia jest to jedno z tych wydarzeń na dużą skalę, które dzielą historię na przed i po, więc nie mogę zostawić jej daleko w tyle”.

nerwowyJego początki sięgają wczesnych lat 2000, kiedy Truyens i Stanca spotkali się przez pół życia Regulacja sceny. Pracowali nad kilkoma projektami, co zaowocowało m.in Były bóg– Zainspirowany modą totalnej transformacji o nazwie Omnius Global, który podążał za formułą skryptu Marca Laidlawa dla okres półtrwania 2. Podczas gdy Omnius Global odszedł donikąd – Truyens Nie mówi słów O jakości starożytnego pisma – zawierało ono kluczowy element w NeuropękaniePodstawa narracyjna dla y, biblijnej historii w stylu wiki. Tekst we wszechświecie w formacie Były bóg Był tak głęboko wpływowy w budowaniu świata na Truyens, że obejmował jej głównego pisarza, Sheldon Bacotti, w Omnipedii.

„Duża część obrazowania sztucznej inteligencji w nerwowy Opiera się na jego pracy, tak bardzo, że nazywa ją „architekturą Bakuti”, mówi Troyens, odnosząc się do Jeden z artykułów Pacottiego jako podstawa jego wyimaginowanej sztucznej inteligencji. Na swoim blogu przypisał nerwowy„Pojęcie sztuki jest sztuką ostateczną” Curriculum Były bóg Wizja wzmocniona artystycznym kierunkiem księcia malarza dla świata 2049.”nerwowy Zachęca graczy do dodawania własnych znaczeń i interpretacji do tego, co czytają w Omnipedii, a pomysł polega na tym, aby wizualizacje zapewniały podobną przestrzeń prawdopodobieństwa” – mówi Trowins.

Pacotti nie był w stanie przyczynić się do nerwowy (Jak dotąd), ale Truyens nie jest sam. Stworzył zespół marzeń, którego bardzo różne zainteresowania i style pisania napędzają wyobraźnię wielu ludzi, którzy współtworzą Omnipedię. Wśród pisarzy gościnnych jest wielokrotnie nagradzany twórca historii Lee Alexanderautorzy science fiction Starszy właściciel A Yodhangaya Wejiratnii pisarz/krytyk Axl Al Tayari. Senior uczy beletrystyki predykcyjnej i prowadził pomoc humanitarną w Darfurze, Indonezji i Japonii. Wijeratne bada dezinformację i społeczności internetowe oraz założył grupę weryfikującą fakty strzec. Alexander od lat jest liderem w dziedzinie kultury internetowej i quasi-futurystycznego pisania, a także ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w pisaniu technicznym w sektorze informacji i komunikacji. (Rozpoczął również studia doktoranckie w: hipertekst.)

nerwowyFormat wiki wiki zachęca nas również do zbadania naszych zmieniających się relacji z wszechobecną technologią językową, która obejmuje wszystko, od sugestii odpowiedzi Gmaila po usługi transkrypcji AI. Jako naukowiec Wijeratne stale pracuje nad technologią ludzkiego języka i sztuczną inteligencją. W jednym przypadku przeszkolił model języka OpenAI GPT-2 do pisania poezji do swojej powieści ekipa ratunkowa. Miał nawet model językowy wyszkolony na spacerze w Wikipedii, co było dla niego świetne nerwowy. W przyszłości wpisy Omnipedii są tworzone przez sztuczne sieci neuronowe przed interwencją ludzkich redaktorów.

„Uczyłem go jako przewodnika po tym, z czym możemy się zmierzyć w nadchodzących latach dzięki edycji przez człowieka i„ biegunce tekstowej ”, która łączy sztuczną inteligencję w budowanie niezawodnych witryn z ogromną ilością treści w ciągu kilku dni” – wyjaśnia Wijeratne. „Spojrzałem na nerwowy I pomyśl: to jest idealne. Dała mi uczucia Były bógA SCP .wikii Borges Ogród skrzyżowanych ścieżek. Podobnie jak w przypadku innych pisarzy gościnnych, dla Wijeratnego potencjał przyczynienia się do nerwowy Nie myślał.

Ze względu na swobodny format gry i współczesny horror spoileryBardzo trudno jest uzyskać dokładne szczegóły od któregokolwiek z autorów na temat ich wkładu. Malka Older, która specjalizuje się w zarządzaniu reagowaniem na katastrofy, geopolityce i budowaniu świata, nie zajmuje się swoimi fabułami. Lee Alexander wykorzystuje swoje zainteresowanie społecznym i kulturowym wpływem technologii, aby zrównoważyć nauki ścisłe. „Zdecydowałem się przyjść nerwowyŚwiat poprzez media, rozrywkę i zabawę”, mówi, odnosząc się do swojej narracyjnej pracy nad grami, która ostatnio obejmowała Wyspa Miłości 2019, na podstawie brytyjskiego reality show. „I chociaż uwielbiam wszelkiego rodzaju opowiadanie historii, mam teraz obsesję na punkcie telewizji reality i celebrytów. Po prostu czułem, że te elementy są dla mnie bardzo ważne w każdej wizji przyszłości. „

Nawet w wersji demo widać, że nerwowy Nie tylko morderstwo. To róg złożonej, wieloaspektowej układanki, która wymaga pliku Malowanie działki Baby Silvia. Tayari zwraca uwagę, że budowanie jednej wielkiej układanki nie działa tylko w przypadku formatowania hipertekstu, które wymaga subtelnych warstw opowiadania historii. Truyens pokazał pisarzom gości swoje notatki i obszerne wątki fabularne i dał każdemu swobodę samodzielnego odkrywania. „Żaden z naszych wkładów nie jest podobny” – mówi Tayari. „Jednakże, ponieważ wszyscy rozpoczęliśmy naszą eksplorację w tym samym miejscu i wróciliśmy do tego, wszystko jest połączone – jak system jaskiń. Co więcej, poprzeczny kąt czasowy dodaje warstwę podobną do Mr. Robota i zapewnia jednoczącą nić”.

Jeśli chodzi o więcej szczegółów na temat edytorów fantasy i modów Omnipedii oraz innych funkcji w grze, Truyens nie oferuje niczego więcej. „Miejmy nadzieję, że uda nam się ustalić pewien poziom informacji zwrotnej od publiczności, w którym publikujemy odcinek, przyglądamy się pojawiającym się teoriom fabuły, a następnie dostosowujemy następny odcinek do tych teorii” – wyjaśnia, przybliżając go raczej do eksperymentalnego nauczyciela lochów. niż tradycyjny autor. „Istnieje wiele tematów, w których celowo pozostawiliśmy rzeczy niejasne lub nieokreślone”. Zapraszamy nowych graczy do przyłączenia się nerwowy Kontrowersja, która jest już przepełniona teoriami czytelników. „Jeśli w końcu będziemy mieli sklep partnerski, to też w porządku” – mówi Truyns. I dodaje nieco niejasno: „Znamy zakończenie, to tylko kwestia tego, co zamierzamy rozdzielić, a o czym nie komunikować”.

Biorąc pod uwagę, jak bardzo jesteśmy przywiązani do naszych urządzeń, niesamowita wygoda dostępu do całej historii ludzkości za pomocą kilku prostych kliknięć i przesunięć, idea nerwowy Wygląda normalnie. Wikipedia nie jest przeznaczona tylko dla niszowych zainteresowań; Jest częścią współczesnego życia jako utylitarny potomek wczesnych internetowych tablic ogłoszeniowych i forów. „Doświadczenie futurystycznej historii rozwijającej się za pośrednictwem fikcyjnej Wikipedii wydaje mi się teraz bardziej przystępną koncepcją niż 10 lat temu” – mówi Alexander.

W tym samym czasie, nerwowy jest doskonałym przykładem tego, jak Truyens i Stanca sabotują nasz związek z płynnym tekstem – tekstem, który trzeba włożyć w zrozumienie, co niektórzy uważają za frustrujące w tradycyjnych grach, w których skupiamy się na rozgrywce i mechanice, i jak na ironię, wielu tych samych ludzi którzy szczycą się tym, że nigdy nie czytają świat puszek Skrypty i dialogi budujące świat spędzają również godziny na przeglądaniu forów, tworząc niejasną teorię i złożone przewodniki po grach. „Większość literatury jest z założenia tak nieergodyczna, jak to tylko możliwe. Jako powieściopisarz, moim zadaniem jest nakłonienie czytelnika do przewracania strony” – mówi Weigeratne. „Hipertekst to nisza, ponieważ przechodzenie narracji wymaga tak nietrywialnego wysiłku. Ironia polega na tym, że coraz więcej osób przegląda hipertekst w kontekście gier: wiki gier”.

Wikipedia to znacznie więcej niż suche źródło podstawowych informacji o historii, geologii czy teoriach fizyki kwantowej, o których twój przyjaciel nie będzie milczeć. Stał się zlewem, przez który tak wielu z nas jest gotowych przemierzać we wczesnych godzinach porannych, a także wyszukanymi drzwiami do narracyjnych doświadczeń, które kwestionują sposób, w jaki badamy media w świecie rzeczywistym. „Nie ma gry, w którą gramy, jeśli powiemy ci, co rozwiązać, jak to rozwiązać lub czy w ogóle można to rozwiązać”, mówi Tayari. „W rezultacie całe uznanie zakorzenionych wzorców i nawyków, które mają gracze, jeśli chodzi o wiki, słabnie. Czy ta strona ma mi pomóc, czy mnie oszukać? Kto to napisał i dlaczego … Jakie to ma znaczenie dla mnie jako odtwarzacz? Na czym powinienem się przejmować i próbować to rozszyfrować? zaszyfrować?

Na koniec pożyczmy coś, co Troyens powiedział mi w 2019 roku, nerwowy Jest to historia, którą sobie opowiadamy – sposób, by nadać sens światu, który został nam dany w Omnipedii, i być może przy okazji uświadomić sobie naszą obecną rzeczywistość. „Jeśli to, co próbowaliśmy zrobić nerwowy To działa, a następnie gracze generują własne strategie czytania/odtwarzania/dekodowania, opowiadając w ten sposób świat sobie i innym” – mówi Tayari. „Historie, które powstają w wyniku tego, niezależnie od tego, czy rozszyfrowują części świata, czy przyczyniają się do ich zamknięcie — cóż, te Historie nie należą do nas.

Dla tych, którzy przegapili Kickstarter, grę będzie można kupić bezpośrednio w Omnipedii pod adresem nerwowy.