Toyota zbliża się do silników spalinowych napędzanych wodorem. To bardzo dobra rzecz dla ludzi, których nie przekonuje science-fiction o pojazdach elektrycznych, ponieważ oznacza to jękliwe, wyjące sześciocylindrowe silniki V8, które otrzymują dożywotnią nagrodę z niewielką lub zerową emisją. .
Japoński producent dysponował działającym prototypem Corolli podczas ostatniego 24-godzinnego wyścigu wytrzymałościowego na torze Fuji Speedway w Japonii, wykorzystującego nieco zmodyfikowaną wersję 1,6-litrowego silnika z potrójnym turbodoładowaniem, który można znaleźć w GR Yarisie.
Jedyne zmiany wprowadzone przez Toyotę to układ dostarczania paliwa i świece zapłonowe, a także instalacja czterech zbiorników na wodór i związanych z nimi rurociągów z wodoru Mirai. Nadal wymaga trochę oleju silnikowego do smarowania, ale spalanie nie wytwarza dwutlenku węgla.
Chociaż samochód spędza połowę 24-godzinnego wyścigu w garażu na naprawy i tankowanie wodoru, dyrektor generalny Toyoty Akio Toyoda określił wyścig jako sukces, powiedział. Czasy Toyoty!: „To niesamowite, że ukończyliśmy wyścig… to znaczy, że przebiegliśmy ponad 1500 km [932 miles], dobrze?
Czytaj więcej:
* Nie jesteś gotowy na pojazd elektryczny? Istnieją alternatywy o niskiej emisji بد
* Dyrektor generalny Toyoty ostrzega Apple: handel samochodami nie jest łatwy
* Toyota wróciła, co jest świetne?
* Człowiek z pasją stojący za nową Toyotą Supra
„Mieliśmy wiele problemów, ale dzięki wysiłkom wszystkich zakończyliśmy wyścig bolidem, który był prawie w fazie wyjazdu. Myślę, że jest wiele wyników, ponieważ przygotowaliśmy samochód na czas na ten wyścig”.
Jednym z powodów ograniczonego czasu ścieżki jest to, że wodór nie zapewnia takiej samej wydajności jak benzyna. Wymagała więcej miejsca do przechowywania i spalania w porównaniu z paliwami płynnymi, co ostatecznie oznaczało, że Corolla działała mniej więcej o jedną trzecią tak wydajnie, jak samochód napędzany benzyną.
„Toyota wierzy, że naszym obowiązkiem jest zapewnienie kilku opcji dla każdego klienta”, powiedział Naoyuki Sakamoto, główny inżynier projektu.
Celem tego projektu jest zbadanie nowych opcji dekarbonizacji.
„My, jako branża, od wielu lat pracujemy nad silnikami spalinowymi i gromadzimy wiedzę oraz technologię. Warto więc spróbować wykorzystać technologię silników spalinowych do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla”.
Wykorzystanie wyścigu jako poligonu testowego pozwoliło Toyocie znaleźć i rozważyć problemy szybciej niż tradycyjny cykl rozwojowy spalania w samochodach seryjnych.
Toyota zobowiązała się do dalszego rozwoju technologii w zastosowaniach w sportach motorowych w celu oceny wykonalności jej produkcji. , . Prace nad wodorem prowadzone przez producenta samochodów są częścią jego strategii redukcji emisji dwutlenku węgla z pojazdów o 90 procent przed 2050 r. w porównaniu z poziomami z 2010 r.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów