Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Najlepsze w swojej klasie” siedzenia i brak bagnistych toalet: pierwsze spojrzenie na wnętrza pociągów HS2 | HS2

Obecnie nadal nie jest do końca jasne, jak daleko będą podróżować pasażerowie korzystający z przyszłych usług HS2 – czy to do Euston, czy na trasach dużych prędkości aż do Crewe. Ale niezależnie od tego, jak krótka będzie podróż, ekskluzywny rzut oka na zarodkowe wagony HS2 ujawnia, że ​​pasażerowie będą siedzieć na „najlepszych miejscach w każdym pociągu w Wielkiej Brytanii” – nawet w toaletach.

Świadomy niezadowolenia z miejsc typu „deska do prasowania” w niektórych najnowszych pociągach wprowadzonych na koleje brytyjskie, HS2 stawia w centrum uwagi plecy pasażerów.

Pociągi zostaną zbudowane dopiero w 2026 r., ale w wydzielonym pomieszczeniu w fabryce producenta Alstom w Derby stworzono pełnowymiarowe drewniane modele wnętrz pociągów zgodnie z umownymi specyfikacjami i udostępniono je do testów różnym grupom użytkowników.

Standardowe siedzenie będzie zapewniało więcej miejsca na nogi – „najlepsze w swojej klasie” 87 cm – i będzie można je odchylić bez wpływu na przestrzeń innych osób. Będzie także wyposażony we wbudowane lampki do czytania, łatwo dostępne punkty i gniazdka do ładowania, a także rozkładany stolik i półkę do przechowywania urządzeń elektronicznych, aby ułatwić przeglądanie.

„Naszą ambicją jest uczynienie tego najwygodniejszym miejscem w pociągach w Wielkiej Brytanii” – powiedział James Dawson, starszy inżynier ds. taboru w HS2 Ltd.

Priorytetem będzie łagodzenie skutków, chociaż Dawson podkreślił, że ograniczenia przestrzenne będą wymuszać kompromisy.

Simon Aslett, dyrektor ds. kolei w West Coast Partnership Development, które będzie obsługiwać pociągi, ostrzegł, że preferencje grup testujących są różne: „Będziemy działać na zasadzie konsensusu, ale wiemy, że dla kogoś będzie to niewygodne”.

Jednostki HS2 będą wyposażone w wysuwany stojak do przechowywania toreb tuż nad poziomem podłogi. Zdjęcie: andrewhendry.com/©HS2 Limited

Ci, którzy muszą opuścić swoje miejsca, aby odpowiedzieć na wołanie natury, są objęci dobrą opieką, zwłaszcza rodzice z małymi dziećmi. Oprócz przewijaków w każdej toalecie nowe łazienki będą wyposażone w takie innowacje, jak wysuwane siedzisko do zabezpieczenia małych dzieci oraz wysuwana półka do przechowywania toreb powyżej poziomu podejrzanie mokrej podłogi.

Ekran informacyjny obok lusterka będzie na bieżąco informował o postępie pociągu, aby pasażerowie mogli nie słyszeć komunikatów nagłośnieniowych.

Aslett, która studiuje usługi dużych prędkości we Włoszech, twierdzi, że toalety mogłyby być czyszczone częściej, niż oczekiwaliby tego brytyjscy podróżnicy. Dodał: „Włosi nie będą tolerować niektórych warunków, które akceptujemy w Wielkiej Brytanii”. Zauważył, że jest mało prawdopodobne, aby pojawiły się śmieszne znaki i mówiące toalety.

Nadproża będzie nieco więcej niż zwykle, ponieważ wyposażenie mechaniczne pociągu zajmuje mniej miejsca na suficie niż większość istniejących pociągów. W wydzielonej części pociągu będzie można zarezerwować miejsce dla czterech rowerów, a także miejsca dla wagonów i wagonów otwartych.

Ostateczne, zmienione projekty wejdą do produkcji w 2026 r. Konsultacje z użytkownikami HS2 jak dotąd zaowocowały modyfikacją kolumn i górnych półek, a także usunięciem ze stołów głębokich uchwytów na kubki, za radą osób sprzątających: „Dzieci będą ustawiać w nich dżem” – powiedział Dawson.

Pomiń poprzednią promocję newslettera

Podobnie jak reszta HS2, pociągi wywołały pewne kontrowersje – w tym prawne zakwestionowanie zakupu – a niezdecydowanie polityczne i zmiany miały wpływ na koszty.

W pierwotnej sieci HS2, zaprojektowanej z myślą o połączeniach z Manchesterem i Leeds, podłoga wagonu będzie na tej samej wysokości, co nowe perony HS2, co umożliwi bezproblemowy przejazd wózkami inwalidzkimi oraz wózkami i walizkami.

„Wjazd na wyższy poziom robi dużą różnicę. „To jedna z najlepszych rzeczy w tym projekcie” – powiedział Dawson. Będzie to możliwe w Old Oak Common i Birmingham, ale wszystko to przy rosnącym prawdopodobieństwie kursowania pociągów po istniejących konwencjonalnych torach wagony będą teraz wyposażone w chowane stopnie dla stacji innych niż HS2, na których perony są niższe.

54 pociągi zostaną wyprodukowane w trzech zakładach w Anglii w ramach kontraktu o wartości 1,6 miliarda funtów: nadwozia w zakładzie Hitachi w Newton Aycliffe, wózki (koła i osie) w zakładzie Alstom w Crewe oraz montaż końcowy w historycznej fabryce w Derby.

Publikacja modeli następuje w momencie, gdy wokół szerszego projektu HS2 pojawiają się nowe spekulacje, ponieważ rok temu Rishi Sunak nagle go ograniczył. Partia Pracy nie potwierdziła jeszcze oczekiwanego finansowania tuneli HS2 do stacji Euston w centrum Londynu oraz tego, czy i w jaki sposób można by zbudować dodatkowe linie kolejowe na północ od Birmingham do Crewe i Manchesteru, aby rozwiązać problemy z przepustowością na głównej linii zachodniego wybrzeża, kiedy pociągi HS2 zaczną kursować. .