Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Lufthansa płaci rekordową karę w wysokości 4 milionów dolarów za uniemożliwienie żydowskim pasażerom latania | Lotnictwo

Władze amerykańskie podały, że niemieckie linie lotnicze zakazały podróży 128 pasażerom pochodzenia żydowskiego ze względu na niewłaściwe zachowanie niewielkiej liczby pasażerów.

Niemiecka linia lotnicza Lufthansa zgodziła się na karę w wysokości 4 milionów dolarów w związku z incydentem, w wyniku którego ponad 100 żydowskim pasażerom nie udało się wejść na pokład samolotu.

Niemieckie linie lotnicze zabroniły pasażerom – z których wielu miało na sobie charakterystyczne ubrania tradycyjnie noszone przez ortodoksyjnych Żydów – wejścia na pokład samolotu przesiadkowego we Frankfurcie w maju 2022 r. w oparciu o rzekome niewłaściwe zachowanie niewielkiej liczby pasażerów, podał we wtorek Departament Transportu USA.

Pasażerowie przesłuchiwani przez władze powiedzieli, że linia lotnicza traktowała 128 żydowskich pasażerów podróżujących z Nowego Jorku do Budapesztu jako „jedną grupę”, mimo że wielu z nich nie znało się i nie podróżowało razem – stwierdził Departament Transportu.

Departament stwierdził, że kara jest najwyższą, jaką kiedykolwiek nałożyła na linię lotniczą za naruszenie przepisów dotyczących praw obywatelskich.

„Nikt nie powinien spotykać się z dyskryminacją podczas podróży, a dzisiejsza akcja stanowi jasny sygnał dla branży lotniczej, że jesteśmy gotowi zbadać sprawę i podjąć działania w przypadku naruszenia praw obywatelskich pasażerów” – oznajmił w oświadczeniu sekretarz transportu Pete Buttigieg.

Lufthansa oświadczyła, że ​​w pełni współpracuje z władzami USA, a jej długoterminową misją jest „łączenie ludzi, kultur i gospodarek w zrównoważony sposób”.

„Nadal koncentrujemy się na wielu podjętych wysiłkach, w tym na współpracy z American Jewish Committee (AJC), wysoce szanowaną i uznaną na całym świecie organizacją wspierającą i myślącym liderem” – oznajmił rzecznik komisji w oświadczeniu.

„Dzięki naszej ciągłej współpracy zorganizowaliśmy pierwszy w swoim rodzaju program szkoleniowy w branży lotniczej dla naszych menedżerów i pracowników, dotyczący przeciwdziałania antysemityzmowi i dyskryminacji. Lufthansa stara się być ambasadorem dobrej woli, tolerancji, różnorodności i Jako pierwsza linia lotnicza, która przyjęła roboczą definicję antysemityzmu ustaloną przez Międzynarodowy Sojusz na rzecz Pamięci o Holokauście (IHRA), Lufthansa będzie nadal promować przemyślany dialog ze społecznościami i organizacjami żydowskimi na całym świecie.

W swojej odpowiedzi skierowanej do Ministerstwa Transportu Lufthansa wyraziła ubolewanie i publicznie przeprosiła za incydent, który był wynikiem „niefortunnej serii niedokładnych komunikatów, błędnych interpretacji i błędnej oceny sytuacji”, zgodnie z postanowieniem prawnym złożonym przez ministerstwo.

Przewoźnik stwierdził jednak, że pracownicy poradzili sobie z tą sytuacją „nieświadomi rasy lub religii pasażerów” oraz że jego działania „choć niefortunne, nie potwierdzają żadnych stwierdzeń dotyczących dyskryminacji ani ustaleń departamentu w tej sprawie”.

Lufthansa stwierdziła, że ​​do niewłaściwych zachowań wielu pasażerów należało utrudnianie pracy stewardom i kłótnie z załogą na temat noszenia masek.

Departament Transportu stwierdził w swoim postanowieniu, że linia lotnicza „doszła do wniosku, że zwracanie się do każdego pasażera indywidualnie jest niepraktyczne”.