Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Będzie bałagan”: wzrost popularności mega kanapek w Wielkiej Brytanii | Kanapki

„Będzie bałagan”: wzrost popularności mega kanapek w Wielkiej Brytanii | Kanapki

W przypadku kanapek okazuje się, że rozmiar naprawdę ma znaczenie.

W całym kraju, od wschodniego Londynu po Edynburg, popularne stały się ogromne kanapki o obwodzie co najmniej czterech cali. A na kilka godzin przed porą lunchu klienci ustawiają się w kolejce wokół bloku, zanim skończy się ogromna porcja węglowodanów na cały dzień. Podczas gdy niektóre sklepy przyjmują podejście „ułóż to w stos i sprzedaj tanio”, inne budują ogromne struktury kanapkowe, korzystając z produktów sezonowych i organicznych po cenach oscylujących wokół 12 funtów.

Szynka, jajka i ziemniaki z Max’s Sandwich Shop

W Brudny staw W Dalston we wschodnim Londynie plastry pieczonych buraków polewane są sosem harissa, przyozdobione sałatką ziołową, posypane migdałami i umieszczane pomiędzy dwoma miękkimi kawałkami chleba focaccia. Mundo Sando W Camberwell w południowym Londynie ciągnące się białe bochenki chleba zawierają warstwy salami, Capicola Skompresowany pomiędzy mozzarellą i papryczkami chili, jest jednocześnie jedną z najpopularniejszych kanapek Południowa strona AlbeeW Edynburgu to danie składa się z kawałków smażonych udek z kurczaka posypanych chrupiącą cebulą i umieszczonych pomiędzy kawałkami drzwi. Gdzie indziej restauracja The Bear’s Matty’ego Mathesona Następna książka kucharska Zawiera przepisy na kanapki ze smażoną wieprzowiną i bułki francuskie.

Ed Watkinson, który reżyseruje Sklep Big Deal Bodega w Norwich, który Sprzedaje ogromne kanapki zawierające wszystko, od brzoskwiń po samosy, i twierdzi, że kluczem do tego ogromnego trendu jest „zapewnianie klientom kanapki, która bardzo różni się od kanapki, którą robią sami w domu”.

„Kanapka rośnie w górę” – mówi Maxa Haleyaktóry 10 lat temu rzucił pracę szefa kuchni w restauracji nagrodzonej gwiazdką Michelin, aby otworzyć sklep z kanapkami Max’s w północnym Londynie. Bestsellery w menu Haley obejmują szynkę, jajka, placki ziemniaczane i mięso kozie z sosem majonezowym. Haley twierdzi, że jest to raczej „posiłek”, a nie „wygodna przekąska”.

READ  „Tom Cruise był intensywnym dzieckiem”: jak Francis Ford Coppola uczynił obcych | Filmy

Pisarz kulinarny Jonathan Nunn, prowadzący popularny biuletyn VittlesNoon przypisuje część sukcesu super kanapki fascynacji Wielkiej Brytanii kuchnią amerykańską. „Na początku XXI wieku chodziło o burgery i grilla, ale teraz chodzi o regionalizm, który jest idealny do kanapek” – mówi Nunn.

Max Tobias, który w 2014 roku wraz z dwoma przyjaciółmi założył firmę Dusty Knuckle, zajmującą się sprzedażą dużych rozmiarów kanapek z kontenera transportowego na parkingu, twierdzi, że trend ten jest napędzany rosnącym zainteresowaniem lokalnymi i sezonowymi składnikami w połączeniu z tym, że ludzie wydają więcej na małe produkty. , codzienne prezenty zamiast wystawnych wakacji.

Kanapka z kurczakiem koronacyjnym od Dusty Nakle

Tobias, który w każdą sobotę sprzedaje średnio 350 kanapek – od 10,95 funtów – twierdzi, że jego oferta opiera się na idei restauracji serwujących małe talerze. „Poziom wyrafinowania, staranności i szczegółowości gotowania oraz świeżych, sezonowych składników używanych do przygotowania tych kanapek jest co najmniej porównywalny, jeśli nie lepszy, z tym, który można dostać w wielu bardzo przyzwoitych restauracjach rozłóż i połóż na talerzu, w eleganckiej restauracji zapłaciłbyś dwa razy więcej.

Kanapka z kurczakiem od Alby’s

To szczegółowe podejście jest dalekie od początków kanapki, które przypisuje się Johnowi Montagu, 4.hrabiemu Sandwich. W 1762 roku podczas gry w karty w prywatnym klubie w Londynie Montagu miał poprosić o „kawałek wołowiny między dwiema kromkami tostów”, aby móc go zjeść rękami i nie odchodzić od stołu do gry. W połowie XIX wieku sprzedawcy kanapek z szynką byli popularni w Londynie, a w 1980 roku Marks & Spencer wprowadził wersje pudełkowe. Obecnie, gdy wielu pracowników stosuje hybrydowe podejście do pracy, smutna kanapka z supermarketu, często postrzegana jako symbol pracowitości, staje w obliczu dużej konkurencji.

READ  David Gilmour: „Bogaci i potężni wyssali większość pieniędzy przemysłu muzycznego” | Davida Gilmoura

„Nasze kanapki są przeciwieństwem jedzenia czegoś z sieci restauracji” – mówi Tobias. „Zmuszają cię do siedzenia. Będzie niewiarygodnie pysznie. Będziesz musiał przestać to robić i docenić to. To chwila.

Nicola Ludlam-Wren, dietetyk i autorka książki Jak nie jeść żywności ultraprzetworzonej, sugeruje zjedzenie połowy dużej kanapki i odłożenie drugiej połowy na później. Wielu klientów decyduje się podzielić je na części lub uznać to za nagrodę, mówi Tobias.

Rzeczownik ostrzega także przed niektórymi interpretacjami. „Wszystkie wspaniałe amerykańskie kanapki pochodzą z miast z dużą ilością określonych składników i specyficzną diasporą klasy robotniczej, która stworzyła duże, sycące kanapki”. Niektórzy ludzie „importują kształt bez kultury i wiedzy, jak go wykonać, co prowadzi do ogromnych, przesadnie wypchanych kreacji, które nie uwzględniają średnicy ludzkich ust” – mówi Noon.

Zatem ile jest za dużo, jeśli chodzi o próbę zjedzenia kanapki wielkości Herkulesa? Powinieneś być w stanie „ugryźć i dostać nadzienie oraz chleb na górze i na dole” – mówi Haley. Swoje kanapki przygotowuje z każdego składnika w określonej kolejności, tak aby smakowało lepiej.

Dodaje: „Inni projektują to tak, aby prośba wyglądała najlepiej na Instagramie. Dla mnie to dwie różne rzeczy. Pierwsza dotyczy przyjemności. Druga dotyczy estetyki, czyli odczuwania przyjemności. To nie jest realne. „