Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

W Wielkiej Brytanii odsłonięto publiczne „pustynie” ładowania pojazdów elektrycznych | Samochody elektryczne, hybrydowe i niskoemisyjne

Z analizy, która wykazała, że ​​9,3 miliona gospodarstw domowych nie ma wydzielonych parkingów, na których można zainstalować ładowarkę, North East Derbyshire i Redditch w West Midlands należą do najgorszych „pustyni ładowania” pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii.

Z analizy przeprowadzonej przez firmę doradczą Field Dynamics wynika, że ​​ponad trzy czwarte rodzin parkujących samochody na ulicy nie ma w promieniu pięciu minut spaceru publicznej ładowarki do samochodów elektrycznych.

Według firmy zajmującej się danymi ZapMap liczba miejsc, do których można podłączyć prąd, szybko rośnie, a liczba publicznych ładowarek w Wielkiej Brytanii wzrosła o 46% w roku kończącym się w lipcu 2023 r. Organy regulacyjne niepokoją się jednak dużymi obszarami zwanymi „pustyniami żeglugowymi”, szczególnie poza miastami, które nie są odpowiednio obsługiwane przez sieć publiczną.

Rośnie średnia różnica między zasięgiem Londynu a resztą Wielkiej Brytanii – z różnicy 32 punktów procentowych w 2020 r. do różnicy 47 punktów procentowych w tym roku. W 38 samorządach publiczna sieć ładowania obejmuje parkingi dla mniej niż 10% gospodarstw domowych.

Grafika ładowarki

Craig Stephenson, dyrektor zarządzający Field Dynamics, powiedział, że samorządy muszą „upewnić się, że obejmują swoim zasięgiem nie tylko obszary, w których obecnie występuje duże zapotrzebowanie na pojazdy elektryczne, ale także zadbać o zapewnienie infrastruktury poza swoimi granicami”.

Dla wielu gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii posiadanie samochodu elektrycznego ma większy sens finansowy i praktyczny niż wersja benzynowa lub wysokoprężna.

Istnieje jednak przepaść pomiędzy tymi, którzy mogą ładować w domu, a tymi, którzy muszą polegać na sieci publicznej. Niektórzy kierowcy, którzy nie mieszkają w pobliżu publicznych ładowarek, mogą móc korzystać z szybkich ładowarek dalej, ale oznacza to czekanie w samochodzie i potencjalnie płacenie wyższych cen.

Szybki przewodnik

Prędkości ładowania pojazdów elektrycznych

wyświetla

Nie wszystkie ładowarki są sobie równe

Coraz więcej osób kupuje samochody elektryczne i po raz pierwszy musi zmierzyć się z procesem ładowania. Jednak nie wszystkie ładowarki są sobie równe i wiele jednostek może powodować zamieszanie.

Prędkości ładowania mierzone są mocą wyjściową w kilowatach (kW), a pojemność akumulatora w kilowatogodzinach (kWh). Na przykład pojemność akumulatora Nissana Leaf wynosi 39 kWh, a pojemność akumulatora Tesli Model Y – 60 kWh.

Czasy ładowania różnią się w zależności od rozmiaru akumulatora: podziel rozmiar akumulatora przez moc, aby uzyskać przybliżone wyobrażenie o tym, ile godzin zajmie ładowanie. (Na przykład ładowanie akumulatora o pojemności 60 kWh w ładowarce o mocy 22 kW zajmuje około trzech godzin.) Im szybszy proces wysyłki, tym wyższy koszt.

Wolny: 3 kW do 6 kW

Powszechnie stosowane w domach i ładowarkach ulicznych. Nadaje się do ładowania w nocy. Podłączenie do gniazdka z trzema pinami w Wielkiej Brytanii do domowej sieci elektrycznej zapewni około 2,3 kW – chociaż nie jest to zalecane.

Szybki: od 7 kW do 22 kW

Można je znaleźć w lokalizacjach miejskich, takich jak supermarkety i centra handlowe. Jest w stanie naładować mniejszy akumulator w ciągu kilku godzin.

Szybki: 23 kW do 100 kW

Stacje obsługi autostrad i wydzielone publiczne centra ładowania. 50 kW może zapewnić 80% naładowania w mniej niż godzinę.

Ultraszybki: 100 kW i więcej

Niektóre z najnowszych i najdroższych samochodów osiągają moc do 270 kW, co pozwala na przejechanie setek kilometrów w 10 minut.

Zdjęcie: John Walton/PAWire

Dziękuję za komentarze.

Firma Field Dynamics pracowała nad określeniem, które gospodarstwa domowe będą korzystać z publicznych ładowarek. Użyłem algorytmu i danych Ordnance Survey, aby znaleźć działki z możliwością parkowania, wystarczająco duże, aby pomieścić Forda Fiestę obok posesji. Pracowałem nad rozwiązaniem problemu Niedawne brytyjskie badanie wykazało, że 9,3 miliona gospodarstw domowych z 28,4 miliona gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii nie ma terenu, na którym można by zaparkować samochód poza ulicą i zainstalować własną ładowarkę. Korzystając z danych dotyczących ładowarek publicznych z ZapMap, w badaniu udało się określić, ile gospodarstw domowych znajduje się dalej niż pięć minut od publicznej ładowarki.

Gospodarstwa wiejskie i podmiejskie często posiadają parkingi wydzielone od ulic, ale wiele gospodarstw domowych w miastach i na wsi nie posiada parkingów wydzielonych od ulic, zwłaszcza w miejscach, które zostały zidentyfikowane przed powszechnym posiadaniem samochodów Od końca lat pięćdziesiątych XX wieku.

Sieć ładowania w North East Derbyshire obejmuje jedynie 1,3% domów „przy ulicy”, z których wiele znajduje się w wioskach wokół Chesterfield.

Mapa hrabstwa pokazująca odsetek gospodarstw domowych nieposiadających wydzielonego parkingu z publiczną ładowarką w promieniu pięciu minut spacerem

Najgorszym miejscem po Redditch jest to, że jest to siedziba wielu producentów części samochodowych w West Midlands, będącym sercem przemysłu samochodowego. Usługa obejmuje jedynie 3,2% rodzin żyjących na ulicach.

Z kolei Westminster, Kensington i Chelsea – dwa z najbogatszych obszarów w Wielkiej Brytanii – obejmują 99% domów. Londyn ma także czterokrotnie większą liczbę ładowarek na dom niż w pozostałej części Wielkiej Brytanii.

Jednak niektóre władze lokalne poza Londynem również mają świetne sieci ładowania. Zasięg w Brighton, zamożnym mieście i od dawna bastionie Partii Zielonych, wynosi 83%, w Coventry – 76%, a w Portsmouth – 58%. Ponadto niektóre stosunkowo wiejskie rady radziły sobie dobrze: East Lothian niedaleko Edynburga obejmowało 54% gospodarstw domowych.

„Jest bardzo jasne, że władze lokalne, które w przeszłości były zwolennikami pojazdów elektrycznych, mają najlepszy zasięg” – powiedział Quentin Wilson, założyciel grupy promującej pojazdy elektryczne FairCharge „Od lat rozmawiam z Coventry i Brighton o strategiach dotyczących infrastruktury pojazdów elektrycznych – i teraz ich skupienie opłaciło się.

„Jednak władze lokalne potrzebują większego wsparcia rządowego i wskazówek ze strony sektora prywatnego w zakresie technicznych aspektów budowania przyszłościowej infrastruktury, a także łatwiejszego dostępu do 450 milionów funtów lokalnego finansowania infrastruktury pojazdów elektrycznych od rządu, jeśli rząd nie pomoże i nie wesprze władz lokalnych: „Rozwój infrastruktury lokalnej będzie nadal sporadyczny i niespójny na poziomie regionalnym”.

Pomiń promocję newslettera

Dane Field Dynamics ujawniają wyraźne różnice w zasięgu na krótkich dystansach. Na przykład tylko 3,7% gospodarstw ulicznych w obszarze Sefton w Merseyside jest objętych zasięgiem Internetu, co czyni go piątym najgorszym obszarem w Wielkiej Brytanii. W sąsiednim Liverpoolu zasięg sięga 52,5%, co czyni go jednym z najlepszych obszarów w kraju.

Rada Sefton oświadczyła, że ​​pracuje nad strategią dotyczącą ładowarek na koniec tego roku, koncentrując się na oszczędnościach na parkingach i przestrzeniach publicznych, a także ubiegając się o finansowanie światłowodów.

Rada Redditch stwierdziła, że ​​„jest świadoma tego problemu” i „pracuje nad nim z partnerami”, wskazując na umowę na instalację ładowarek na terenach komunalnych oraz plany dotyczące strategii dotyczące ładowarek są konsultowane przez szerszą Radę Hrabstwa Worcestershire.

Skontaktowano się z North East Derbyshire w celu uzyskania komentarza.

Wszystkie 10 najważniejszych władz lokalnych znajduje się w Londynie

Kensington i Chelsea 99,4%; Southwark 99%; Westminster 99%; Islington 97,5%; Hammersmith i Fulham 96,6%; Camden 96,1%; Mertona 94,6%; Hackney 94,3%; Las Waltham 91,4%; Lambetha 90,5%.

10 najlepszych władz lokalnych poza Londynem

Brighton i Hove – 83,1%; Coventry 75,7%; Portsmouth 57,5%; East Lothian 54,2%; Watford 53,5%; Liverpool 52,5%; Clackmannanshire 49,2%; Szetlandy 48,1%; Exeter 44,1%; Orkady 44,0%.

10 najgorszych samorządów lokalnych

North East Derbyshire, 1,3%; Redditcha 3,2%; Neath Port Talbot 3,4%; Brentwood 3,6%; Seftona 3,7%; Vineland 3,8%; Bazylidon 3,8%; Pulsover 4,1%; Walsalla 5,1%; Mansfielda, 5,1%.