Z analizy, która wykazała, że 9,3 miliona gospodarstw domowych nie ma wydzielonych parkingów, na których można zainstalować ładowarkę, North East Derbyshire i Redditch w West Midlands należą do najgorszych „pustyni ładowania” pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii.
Z analizy przeprowadzonej przez firmę doradczą Field Dynamics wynika, że ponad trzy czwarte rodzin parkujących samochody na ulicy nie ma w promieniu pięciu minut spaceru publicznej ładowarki do samochodów elektrycznych.
Według firmy zajmującej się danymi ZapMap liczba miejsc, do których można podłączyć prąd, szybko rośnie, a liczba publicznych ładowarek w Wielkiej Brytanii wzrosła o 46% w roku kończącym się w lipcu 2023 r. Organy regulacyjne niepokoją się jednak dużymi obszarami zwanymi „pustyniami żeglugowymi”, szczególnie poza miastami, które nie są odpowiednio obsługiwane przez sieć publiczną.
Rośnie średnia różnica między zasięgiem Londynu a resztą Wielkiej Brytanii – z różnicy 32 punktów procentowych w 2020 r. do różnicy 47 punktów procentowych w tym roku. W 38 samorządach publiczna sieć ładowania obejmuje parkingi dla mniej niż 10% gospodarstw domowych.
Craig Stephenson, dyrektor zarządzający Field Dynamics, powiedział, że samorządy muszą „upewnić się, że obejmują swoim zasięgiem nie tylko obszary, w których obecnie występuje duże zapotrzebowanie na pojazdy elektryczne, ale także zadbać o zapewnienie infrastruktury poza swoimi granicami”.
Dla wielu gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii posiadanie samochodu elektrycznego ma większy sens finansowy i praktyczny niż wersja benzynowa lub wysokoprężna.
Istnieje jednak przepaść pomiędzy tymi, którzy mogą ładować w domu, a tymi, którzy muszą polegać na sieci publicznej. Niektórzy kierowcy, którzy nie mieszkają w pobliżu publicznych ładowarek, mogą móc korzystać z szybkich ładowarek dalej, ale oznacza to czekanie w samochodzie i potencjalnie płacenie wyższych cen.
Firma Field Dynamics pracowała nad określeniem, które gospodarstwa domowe będą korzystać z publicznych ładowarek. Użyłem algorytmu i danych Ordnance Survey, aby znaleźć działki z możliwością parkowania, wystarczająco duże, aby pomieścić Forda Fiestę obok posesji. Pracowałem nad rozwiązaniem problemu Niedawne brytyjskie badanie wykazało, że 9,3 miliona gospodarstw domowych z 28,4 miliona gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii nie ma terenu, na którym można by zaparkować samochód poza ulicą i zainstalować własną ładowarkę. Korzystając z danych dotyczących ładowarek publicznych z ZapMap, w badaniu udało się określić, ile gospodarstw domowych znajduje się dalej niż pięć minut od publicznej ładowarki.
Gospodarstwa wiejskie i podmiejskie często posiadają parkingi wydzielone od ulic, ale wiele gospodarstw domowych w miastach i na wsi nie posiada parkingów wydzielonych od ulic, zwłaszcza w miejscach, które zostały zidentyfikowane przed powszechnym posiadaniem samochodów Od końca lat pięćdziesiątych XX wieku.
Sieć ładowania w North East Derbyshire obejmuje jedynie 1,3% domów „przy ulicy”, z których wiele znajduje się w wioskach wokół Chesterfield.
Najgorszym miejscem po Redditch jest to, że jest to siedziba wielu producentów części samochodowych w West Midlands, będącym sercem przemysłu samochodowego. Usługa obejmuje jedynie 3,2% rodzin żyjących na ulicach.
Z kolei Westminster, Kensington i Chelsea – dwa z najbogatszych obszarów w Wielkiej Brytanii – obejmują 99% domów. Londyn ma także czterokrotnie większą liczbę ładowarek na dom niż w pozostałej części Wielkiej Brytanii.
Jednak niektóre władze lokalne poza Londynem również mają świetne sieci ładowania. Zasięg w Brighton, zamożnym mieście i od dawna bastionie Partii Zielonych, wynosi 83%, w Coventry – 76%, a w Portsmouth – 58%. Ponadto niektóre stosunkowo wiejskie rady radziły sobie dobrze: East Lothian niedaleko Edynburga obejmowało 54% gospodarstw domowych.
„Jest bardzo jasne, że władze lokalne, które w przeszłości były zwolennikami pojazdów elektrycznych, mają najlepszy zasięg” – powiedział Quentin Wilson, założyciel grupy promującej pojazdy elektryczne FairCharge „Od lat rozmawiam z Coventry i Brighton o strategiach dotyczących infrastruktury pojazdów elektrycznych – i teraz ich skupienie opłaciło się.
„Jednak władze lokalne potrzebują większego wsparcia rządowego i wskazówek ze strony sektora prywatnego w zakresie technicznych aspektów budowania przyszłościowej infrastruktury, a także łatwiejszego dostępu do 450 milionów funtów lokalnego finansowania infrastruktury pojazdów elektrycznych od rządu, jeśli rząd nie pomoże i nie wesprze władz lokalnych: „Rozwój infrastruktury lokalnej będzie nadal sporadyczny i niespójny na poziomie regionalnym”.
Dane Field Dynamics ujawniają wyraźne różnice w zasięgu na krótkich dystansach. Na przykład tylko 3,7% gospodarstw ulicznych w obszarze Sefton w Merseyside jest objętych zasięgiem Internetu, co czyni go piątym najgorszym obszarem w Wielkiej Brytanii. W sąsiednim Liverpoolu zasięg sięga 52,5%, co czyni go jednym z najlepszych obszarów w kraju.
Rada Sefton oświadczyła, że pracuje nad strategią dotyczącą ładowarek na koniec tego roku, koncentrując się na oszczędnościach na parkingach i przestrzeniach publicznych, a także ubiegając się o finansowanie światłowodów.
Rada Redditch stwierdziła, że „jest świadoma tego problemu” i „pracuje nad nim z partnerami”, wskazując na umowę na instalację ładowarek na terenach komunalnych oraz plany dotyczące strategii dotyczące ładowarek są konsultowane przez szerszą Radę Hrabstwa Worcestershire.
Skontaktowano się z North East Derbyshire w celu uzyskania komentarza.
Wszystkie 10 najważniejszych władz lokalnych znajduje się w Londynie
Kensington i Chelsea 99,4%; Southwark 99%; Westminster 99%; Islington 97,5%; Hammersmith i Fulham 96,6%; Camden 96,1%; Mertona 94,6%; Hackney 94,3%; Las Waltham 91,4%; Lambetha 90,5%.
10 najlepszych władz lokalnych poza Londynem
Brighton i Hove – 83,1%; Coventry 75,7%; Portsmouth 57,5%; East Lothian 54,2%; Watford 53,5%; Liverpool 52,5%; Clackmannanshire 49,2%; Szetlandy 48,1%; Exeter 44,1%; Orkady 44,0%.
10 najgorszych samorządów lokalnych
North East Derbyshire, 1,3%; Redditcha 3,2%; Neath Port Talbot 3,4%; Brentwood 3,6%; Seftona 3,7%; Vineland 3,8%; Bazylidon 3,8%; Pulsover 4,1%; Walsalla 5,1%; Mansfielda, 5,1%.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa