Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oto dlaczego Google Pixel 9 Pro Fold nie jest dostępny w zabawnych kolorach

Dla fanów składanych telefonów denerwujące jest to, że Google utrzymuje monochromatyczny wygląd tegorocznego Pixela 9 Pro Fold, ale wygląda na to, że firma podejmuje w ten sposób najbezpieczniejszą decyzję biznesową.

W przeciwieństwie do podstawowego Pixela 9 i zaktualizowanego Pixela 9 Pro, 9 Pro Fold, którego ceny zaczynają się od 1799 dolarów, ma tylko dwie opcje kolorystyczne: czarno-białą, czyli to, co Google nazywa porcelaną i obsydianem. Chociaż nie jest zaskakujące, że Google nie robi nic zbyt odważnego ze swoim składanym telefonem za prawie 2000 dolarów, wciąż nasuwa się pytanie: dlaczego producenci zazwyczaj nie wprowadzają odważnych, zabawnych kolorów do profesjonalnych urządzeń?

„Podejście większości producentów polega na eksperymentowaniu z kolorami po niższych cenach, ale pozostawaniu przy czerni i bieli w segmencie luksusowym” – powiedział Avi Greengart, prezes i główny analityk w Techsponential. „To uznanie, w które inwestuje wielu konsumentów etui, aby chronić swoje drogie telefony, nie chcąc zajmować się zarządzaniem zapasami.

Rocznica oryginalnego iPhone'a 04-2-1Rocznica oryginalnego iPhone'a 04-2-1

Oryginalny iPhone pojawił się w 2007 roku w kolorze aluminium (srebrnym) i czarnym.

Sarah Tu/CNET

Od czasu premiery iPhone’a w 2007 roku czerń i biel stały się podstawą kolorystyki smartfonów. Większość, jeśli nie wszystkie, wprowadzonych na rynek smartfonów była czarna lub biała, jako opcja dla użytkowników smartfonów.

Dane z niedawnego badania przeprowadzonego przez CNET we współpracy z Suzy Insights wśród 1000 amerykańskich konsumentów wykazały, że wielu konsumentów popełnia błędy przy wyborze kolorów swoich telefonów profesjonalnych. Spośród tych, którzy już korzystali z telefonów Pro, 48% uznałoby czarny za swój następny telefon Pro, następnie srebrny – 30%, gwiezdna szarość – 28%, biały – 26%, różowe złoto – 29%, niebieski – 26% i Fioletowy 26%, różowy 25% i złoty 20%. Jeśli chodzi o kolory zielony, czerwony, pomarańczowy i żółty, stanowiły one mniej niż 20%.

Decyzje producentów determinują nie tylko popyt konsumencki. Istnieją również ograniczenia w łańcuchu dostaw, które producenci telefonów muszą wziąć pod uwagę. Choć można postawić tezę, że jaskrawe kolory powinny być zarezerwowane dla tańszych, nieprofesjonalnych wersji, rzeczywistość jest taka, że ​​konsumenci szybko skłaniają się ku urządzeniom profesjonalnym.

Kiedy Apple wypuściło na rynek swoje pierwsze profesjonalne telefony, iPhone 11 Pro i Pro Max w 2019 roku, oba zostały połączone. 30% całkowitej sprzedaży iPhone’aW przypadku linii iPhone 15 oba są modelami Pro Stanowi 45% całkowitej sprzedaży Łącznie sprawia to, że jest to skuteczne dla Apple Wirtualne iPhone’yDla porównania, podstawowe iPhone’y 15 i 15 Plus stanowiły odpowiednio zaledwie 14% i 9% sprzedaży iPhone’ów.

Nawet gdy konsumenci przechodzą na bardziej wyszukane i droższe iPhone’y, Apple nie oferuje fanom zabawnych, żywych kolorów, jakie można znaleźć na jego jednostkach bazowych. W przypadku iPhone’a 15 Pro jest on dostępny w czterech klasycznych, choć nudnych, opcjach kolorystycznych. Obejmuje to kolor biały, czarny, srebrny i ciemnoniebieski. Podobnie jest w przypadku oferty Google Pixel 9 Pro ogłoszonej na początku tego tygodnia. Pixel 9 Pro jest dostępny w kolorze białym, czarnym, jasnym różowym kwarcu i jasnozielonym, który Google nazywa orzechem laskowym.

„Chcielibyśmy oferować tego więcej, ale istnieją pewne ograniczenia biznesowe, w których nie możemy zaoferować nieograniczonej liczby kolorów” – powiedziała Isabelle Olsson, dyrektor ds. wzornictwa przemysłowego dla domu, urządzeń do noszenia i CMF na wszystkich urządzeniach Google. „Wybraliśmy więc jasny i ciemny kolor, który jest naprawdę uniwersalny i przypadnie do gustu wielu osobom. Miejmy jednak nadzieję, że stanie się to w przyszłości”.

Telefony Motorola w różnych kolorachTelefony Motorola w różnych kolorach

Uruchomiona w 2013 roku witryna Moto Maker umożliwia dostosowanie nowego telefonu Motorola do własnych upodobań.

Motoroli

Pomimo wyników badania, ważnym czynnikiem jest także zarządzanie zapasami. Gdyby tworzenie i dystrybucja szerokiej gamy kolorów na całym świecie była łatwa, producenci spełniliby oczekiwania konsumentów. Nie oznacza to, że producenci nie próbowali w przeszłości oferować fanom opcji dostosowywania. Dziesięć lat temu Motorola miała program Moto Maker, który umożliwiał mieszanie i dopasowywanie różnych kolorów w celu stworzenia niestandardowego urządzenia. Samsung zaoferował wersję Bespoke Galaxy Z Flip 4, ale… Oprogramowanie nie było rozszerzane do kolejnych wydańŻaden z tych programów nie odniósł większego sukcesu w branży smartfonów, a zakupy w dużej mierze ograniczały się do sprzedaży bezpośredniej u producenta, a rzadko za pośrednictwem operatorów lub sprzedawców detalicznych.

„Niektórzy konsumenci uwielbiają odważne kolory, ale przewoźnicy nienawidzą ich magazynowania” – mówi Greengart. Zdaniem Greengarta istnieje jedna kategoria luksusowych telefonów, w której producenci testują nowe kolory. „Wyjątkiem są telefony z małymi ekranami, które kupuje się przynajmniej częściowo ze względu na modę, dlatego Motorola i Samsung postawiły na odważne kolory nawet w wyższej klasie cenowej”.

the Motoroli Razr Telefony Razr Plus 2024 są dostępne na przykład w kilku stylowych kolorach.

Przynajmniej, żeby dodać trochę kontrastu, Google nim jest Przedstawiamy opcje etui do Pixela 9 Pro FoldOprócz plastikowych obudów wykonanych z porcelany i szkła wulkanicznego dostępny jest jasnozielony kolor, który Google nazywa kaktusem. Jednak w przypadku fanów składanych, którzy wolą nie używać etui lub nie preferują oferty Google, być może będą musieli poszukać różnych producentów obudów lub wybrać etui zewnętrzne.

Składany Pixel 9 ProSkładany Pixel 9 Pro

Pixel 9 Pro Złóż etui w kształcie „kaktusa”.

Richa Petersona/CNET

Tak naprawdę popularność etui jest głównym czynnikiem powodującym, że producenci nie produkują masowo nowych kolorów na billboardach i reklamach. Na przykład wśród właścicieli iPhone’ów Wskaźnik wykorzystania spraw sięga 87%– wynika z danych NPD.

„Jeśli kolor Ci się znudzi, możesz go z czasem zmienić w mniej marnotrawny sposób” – powiedział Olson.

Jak widać, produkty luksusowe nie ograniczają się do nudnych kolorów. Po ulicach Los Angeles jeździ mnóstwo supersamochodów w jaskrawoczerwonych i żywych żółtych kolorach. Nawet wtedy większość samochodów jest zazwyczaj czarna, biała lub srebrna, z szeroką gamą matowych opcji kolorystycznych pomiędzy nimi. W pewnym sensie telefony składane są rodzajem samochodu sportowego w świecie telefonów komórkowych. Drzwi nożycowe Lamborghini wywołują to samo uczucie, które towarzyszy otwieraniu telefonu Motorola Razr, prawda? To, kiedy pojawią się telefony składane i profesjonalne, będzie zależeć od tego, czy konsumenci zadeklarują, że chcą, aby ich urządzenia przyciągały wzrok i robiły dobre wrażenie.

Obejrzyj to: Pierwsze spojrzenie: Pixel 9 Pro Fold otrzyma duże ulepszenia