Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Cztery linie metra i kolei napowietrznych w Londynie są opóźnione i zamknięte Wiadomości z Wielkiej Brytanii

Cztery linie metra i kolei napowietrznych w Londynie są opóźnione i zamknięte Wiadomości z Wielkiej Brytanii

Maszyniści pociągów LNER będą strajkować w weekendy od końca sierpnia (Zdjęcie: Alamy Stock Photo)

Główny negocjator związku zawodowego Asleef powiedział, że po ogłoszeniu nowej serii strajków związek stawia „członków na pierwszym miejscu” w „toksycznej sytuacji”.

Maszyniści pracujący dla London and Edinburgh Railway Company, która obsługuje przewozy pasażerskie na głównej linii kolejowej na wschodnim wybrzeżu między Londynem a Edynburgiem, będą strajkować w weekendy od końca sierpnia z powodu sporu dotyczącego umów o pracę.

Spór ten jest odrębny od długotrwałego sporu o płace, który prawdopodobnie zostanie rozstrzygnięty po otrzymaniu w tym tygodniu nowej oferty rządu.

Główny negocjator Nigel Roebuck powiedział Times Radio: „Pracujemy w ramach umów, wspólnie podpisujemy umowy. Zawieramy umowy, nie łamiemy ich”.

„Kiedy podejmiesz decyzję o uderzeniu, oznacza to, że wszystkie inne próby zawiodły. Nie możesz próbować zbyt długo”.

Pochwalił sekretarz transportu Louise Haig za to, że podczas negocjacji płacowych była „dorosłą osobą na sali”, ale stwierdził, że Krajowy Związek Pracowników Kolei „konsekwentnie utrudniał” próby rozstrzygnięcia ostatniego sporu.

„Na pierwszym miejscu stawiamy naszych członków, a mandat naszych członków dotyczy osobnej kwestii, która toczy się od dwóch lat” – powiedział.

„Ten spór nie dotyczy wynagrodzeń, ale aktualizacji naszych umów.

„Jesteśmy teraz w toksycznej sytuacji, a morale wśród naszych członków jest najniższe w historii.

„Nasi członkowie mówią, że chcą działać zgodnie z zawartymi umowami, chcą szacunku i godności, więc musimy działać dalej”.

Strajki mają trwać 22 dni, w każdą sobotę i niedzielę, od 1 września do 10 listopada.

Rzecznik LNER powiedział: „Naszym głównym celem będzie zminimalizowanie zakłóceń dla klientów podczas nadchodzących strajków w Aslef, które niestety w dalszym ciągu będą powodować zakłócenia i opóźnienia”.

„Byliśmy zaskoczeni i rozczarowani tą wiadomością po ostatnich konstruktywnych rozmowach.

„Będziemy nadal współpracować z Aslevem, aby znaleźć sposób na zakończenie tego długotrwałego sporu, który jest szkodliwy tylko dla branży kolejowej”.

READ  Windows and Doors UK: w związku z bankructwem firmy pozostało 500 miejsc pracy