Kompleks biurowy w Warszawie ma tętniącą życiem dzielnicę Siedziba Coca-Coli HBCzaprojektowane przez pracownię Trochę kreatywneEklektyczna mieszanka wnętrz nawiązuje do kultowych marek napojów firmy, wypełniona kultową ikonografią i kolorami, które są natychmiast rozpoznawalne na całym świecie.
Siedziba firmy zajmuje powierzchnię ponad 59 000 stóp kwadratowych, rozmieszczoną na trzech piętrach i może pomieścić do 500 pracowników. Materiały takie jak dąb i filc połączono z szorstką cegłą i betonem, łagodząc industrialny wygląd budynku. Jednak dla projektantów jasne palety kolorów firmy były kluczem do poprawy ogólnego wyglądu przestrzeni korporacyjnej.
Czerwono-białe logo Coca-Coli było logicznym punktem wyjścia ze względu na znajome elementy. Zespół jednak niechętnie pokrywał przestrzeń szkarłatem, co mogłoby być postrzegane jako ostre lub agresywne, szczególnie w ruchliwym miejscu pracy. „Chcieliśmy bawić się tymi szczegółami, nie przytłaczając personelu” – mówi Jacob Popel, architekt w BIT CREATIVE „Fala logo pozwoliła nam w subtelny sposób nawiązać do tej marki i napoju, który wszyscy znają”.
Architekci czerpali inspirację także z sylwetki i samego pojemnika. Na przykład w recepcji znajdują się zaopatrzone butelki, a szafki mają uchwyty w kształcie butelek. Inne składniki niż szkło czy plastik często były wyrzucane, dlatego postanowiono połączyć je w kreatywny sposób – z korzyścią dla ludzi i planety. Klasyczne wersje szklane zostały zamienione na oprawy oświetleniowe w całym biurze. Codzienne aluminiowe kapsle do butelek, przekształcone w elementy ścienne i oznakowania, dodają fantazyjnego akcentu.
Znalezienie właściwej równowagi w tak przestronnym, otwartym biurze było ogromnym wyzwaniem. Celem było stworzenie przyjaznego środowiska, przy jednoczesnej minimalizacji hałasu i zachowaniu prywatności. Stanowiska robocze są skonfigurowane tak, aby pomieścić maksymalnie 12 osób i wyposażone są w proste przegródki. Budki są najpopularniejszym wyposażeniem wśród pracowników i dostępne są w różnych rozmiarach. Większe konstrukcje pokryte drewnianymi listwami nazywane są domkami. Miejsca te pozwalają ludziom cieszyć się spokojem podczas pracowitego dnia.
Nie brakuje nieformalnych stref, które mają sprzyjać relaksowi i dobrej zabawie. Hamaki wykonane z lin i desek są skupione w pobliżu ścian z mchu, zapewniając tak potrzebną zieleń w pomieszczeniach. W kuchniach na każdym piętrze (zaopatrzonych w mnóstwo firmowych napojów) znajdują się także jadalnie, które służą również jako miejsce, w którym ludzie są zachęcani do wspólnego posiłku lub spotkań towarzyskich ze współpracownikami.
Największą atrakcją tego miejsca są sale konferencyjne, a każdy pokój został udekorowany nawiązując do konkretnej marki. Pokój Sprite urządzony jest w odcieniach musującej cytryny i limonki. A Monster Room, nazwany na cześć napoju energetycznego, emanuje neonowymi zielonymi wyścigowymi paskami. Na ścianach wiszą zdjęcia deskorolkarzy i motocyklistów, a podstawą głównego stołu są dwa błyszczące silniki. W pokoju AdeZ znajduje się stół przymocowany do sufitu. Odpowiednie obrazy i kształty przywołują ulubione napoje w wyjątkowych miejscach. „Za każdym razem, gdy jesteś w biurze, czujesz radosnego ducha Coca-Coli” – podkreśla Popple.
Więcej informacji o tym i innych projektach realizowanych przez BIT CREATIVE znajdziesz na stronie bitcreative.info.
Fotografia autorstwa BIT CREATIVE.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu