Prawdziwe wsparcie
Niezależne dziennikarstwo
Naszą misją jest dostarczanie bezstronnych, opartych na faktach raportów, które pociągają za sobą odpowiedzialność i ujawniają prawdę.
Niezależnie od tego, czy jest to 5, czy 50 dolarów, liczy się każdy wkład.
Wesprzyj nas, abyśmy mogli prowadzić dziennikarstwo bez planu.
Złodziejowi udało się ukraść nowe dzieło sztuki Banksy’ego w południowym Londynie niecałą godzinę po jego odsłonięciu przez artystę.
Film przedstawia trzech mężczyzn, którzy wspinają się po drabinie na budynek w Peckham, a następnie szybko usuwają namalowany na antenie satelitarnej obraz wyjącego wilka.
W czwartkowe popołudnie artysta z Bristolu zamieścił zdjęcie dzieła na swoim koncie na Instagramie w ramach kilku nowych prac o tematyce zwierzęcej, które zaprezentował w tym tygodniu.
Usunięcie grafiki następuje kilka miesięcy po tym, jak Banksy ujawnił kolejne dzieło Beckhama, które usunięto w niecałą godzinę po potwierdzeniu jego autentyczności.
Na zdjęciach z czwartkowego miejsca zdarzenia widać osobę wspinającą się po drabinie, aby wyjąć antenę satelitarną, podczas gdy inna osoba niesie dla niej drabinę.
Dodatkowe zdjęcia przedstawiają osobę ubraną w dżinsowe szorty spacerującą z dziełem sztuki.
Tom Killow, który mieszka w Peckham, powiedział, że podczas przerwy na lunch postanowił wybrać się na spacer, aby zobaczyć dzieło sztuki.
Powiedział: „Szedłem około 13:00 i widziałem trzech facetów, którzy go okradli. Mieli drabinę. Jeden facet był na dachu, a dwóch pozostałych obserwowało drabinę.
„Oglądali, jak filmuję, i zrobiło się trochę nerwowo. Jeden facet kopnął mnie w bok, a drugi próbował rzucić mój telefon na dach.
„Na szczęście uderzyłem w drzewo, a potem ponownie upadłem. Powiedziałem o tym okolicznemu policjantowi.
„To wielka szkoda, że nie możemy mieć ładnych rzeczy i szkoda też, że nie trwało to dłużej niż godzinę”.
Zaprezentowany w poniedziałek pierwszy fragment graffiti z nowej serii Banksy’ego o tematyce zwierzęcej pojawił się w pobliżu mostu Kew w południowo-zachodnim Londynie i przedstawia kozę z spadającymi pod nią kamieniami, powyżej miejsca, w które wskazuje kamera monitorująca.
We wtorek artysta dodał do kolekcji kolejny projekt: sylwetki dwóch słoni z wyciągniętymi ku sobie trąbami na ścianie budynku niedaleko Chelsea.
Następnie pojawiły się trzy małpy, które zdawały się huśtać spod mostu nad Brick Lane, w pobliżu sklepu z odzieżą vintage na słynnej Market Street we wschodnim Londynie, niedaleko Shoreditch High Street.
Naczelne kojarzone są z japońskim przysłowiem: „Nie widzę zła, nie słyszę nic złego, nie mówię nic złego”. Jednak w pracy Banksy’ego małpy nie zakrywają oczu, uszu ani ust.
Nie skomentował żadnego ze zdjęć, które zamieścił na swoim koncie na Instagramie, co wywołało w Internecie spekulacje na temat ich znaczenia.
Dzieło przedstawia łódź migracyjną zaprojektowaną przez Banksy’ego, którą w czerwcu płynęto przed publicznością na festiwalu w Glastonbury podczas występów niezależnego punkowego zespołu Idles z Bristolu i rapera Little Simz.
Ówczesny sekretarz spraw wewnętrznych James Cleverley określił tę pracę jako „umniejszającą” przeprawę małych łódek i „nikczemną”, ale artysta odpowiedział, mówiąc, że jego reakcja była „nieco przesadzona”.
W marcu artysta stworzył mural z drzewami w północnym Londynie, wycinając drzewo i spryskując za nim zieloną farbę, aby uzyskać wrażenie liści.
W grudniu artysta zamieścił w mediach społecznościowych potwierdzenie, że znak stopu w Peckham, za którym stoją trzy samoloty przypominające wojskowe drony, jest własnoręcznym dziełem.
Niecałą godzinę po potwierdzeniu autentyczności dzieła sztuki świadkowie widzieli mężczyznę usuwającego je za pomocą nożyc do prętów.
Skontaktowaliśmy się z policją stołeczną w celu uzyskania komentarza.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”