Uzyskaj streszczenie redaktora za darmo
Rula Khalaf, redaktor naczelna „Financial Times”, wybiera w tym cotygodniowym biuletynie swoje ulubione artykuły.
Harland & Wolff prowadzi rozmowy ze swoim pożyczkodawcą z Wall Street na temat pożyczki awaryjnej, która ma wzmocnić swoje finanse, podczas gdy stoczniowiec Titanica walczy o przetrwanie.
Według dwóch osób bliskich sytuacji pomiędzy firmą a Riverstone Credit Partners trwają rozmowy kryzysowe w sprawie potencjalnego przedłużenia istniejącej linii kredytowej o wartości 115 milionów dolarów z pożyczkodawcą z Wall Street o 20 milionów funtów.
Oczekuje się, że potencjalne finansowanie spowoduje zmiany w zarządzie i ogłoszenie odejścia dyrektora generalnego H&W, Johna Wooda.
Źródło dodało, że spółka może zostać podzielona i wystawiona na sprzedaż, chyba że uzgodnione zostanie nowe finansowanie. Kierownictwo firmy pozostawało w ścisłym kontakcie z rządem brytyjskim.
Dyskusje stały się pilniejsze, odkąd „Financial Times” ujawnił we wtorek, że nowy rząd labourzystów w Wielkiej Brytanii jest gotowy odrzucić wniosek Hale & Wylie o gwarancję kredytową w wysokości 200 mln funtów, aby pomóc mu w zabezpieczeniu nowego oprocentowania od grupy banków komercyjnych. stawka.
Poprzedni konserwatywny rząd prowadził negocjacje w sprawie gwarancji przez ponad rok, ale po sprzeciwach Skarbu Państwa nie podjął ostatecznej decyzji.
Sprawa dotyczy utraty 1500 miejsc pracy w czterech zakładach w Belfaście, Appledore w Devon oraz Methil i Arnish w Szkocji, co wzbudziło poważne obawy części brytyjskich związków zawodowych.
W e-mailu do dyrektorów, do którego dotarł „Financial Times”, dyrektor finansowy Arun Raman powiedział, że firma „jest na zaawansowanym etapie pozyskiwania i zamykania dodatkowego finansowania… i wkrótce powinniśmy być w stanie ogłosić tę decyzję”.
Raman nalegał, aby dyrektorzy „upewnili pracowników i współpracowników, a także każdą osobę w łańcuchu dostaw, która zgłasza pytania”, że zarząd nie odda spółki do administracji. Nazwał taką narrację „całkowicie nieprawdziwą i nieprawdziwą”.
W nowym rządzie laburzystów panuje pewne niezadowolenie z powodu, jego zdaniem, słabych wyników zarządzania H&W, na którego czele stoi Wood.
Wood prowadził firmę energetyczną InfraStrata i w 2019 r. poprowadził akcję ratunkową dla H&W o wartości 6 milionów funtów po jej upadku i przejściu do administracji, mając nadzieję na odwrócenie biznesu.
„Zrobiliśmy już to, co obiecaliśmy, czyli wznowiliśmy budowę i naprawę statków w Belfaście i innych zakładach w Wielkiej Brytanii” – powiedział w zeszłym miesiącu Financial Times. Firma zdobyła część kontraktu o wartości 1,6 miliarda funtów na budowę nowych okrętów dla Royal Navy.
Firma podała, że analitycy rynku spodziewali się przychodów w wysokości 200 milionów funtów szterlingów w bieżącym roku finansowym. Jednak akcje H&W notowane na giełdzie AIM zostały zawieszone na początku lipca, gdy spółka nie opublikowała zbadanych sprawozdań finansowych. Niezbadane sprawozdania finansowe spółki wykazują stratę operacyjną w wysokości 24,71 mln funtów za ostatni rok finansowy.
Ówczesny dyrektor finansowy H&W stwierdził, że „koszty finansowania” są wysokie i przestrzegł, że „najszybsze” zabezpieczenie gwarancji kredytowej jest „kluczowe”.
Po tym, jak Financial Times ujawnił, że nowy rząd nie zamierza zatwierdzić gwarancji kredytowej w wysokości 200 milionów funtów, firma wydała oświadczenie, w którym stwierdziła, że artykuł ma charakter „spekulacyjny”.
Firma powiedziała inwestorom, że „nie otrzymała od rządu żadnej decyzji w sprawie swojego wniosku i w dalszym ciągu regularnie dostarcza informacje i aktualizacje, aby ułatwić rządowi proces decyzyjny”.
W czwartek firma nie przedstawiła żadnego natychmiastowego komentarza, a Riverstone odmówił komentarza.
Rząd Irlandii Północnej wydał jednak oświadczenie.
Rzecznik ministerstwa powiedział: „Dzisiaj minister gospodarki Conor Murphy przeprowadził rozmowy z brytyjską sekretarz stanu Hilary Benn, aby wyrazić swoje wsparcie dla pracowników Harland & Wolff i wezwać go do zapewnienia ochrony interesów pracowników”.
Rzecznik dodał, że regionalna agencja inwestycyjna InvestNI „jest w kontakcie ze spółką i monitoruje rozwój sytuacji”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa