Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Badanie roli wiedzy i zaufania do zaufania do szczepionek w Północnej Dakocie wśród studentów, wykładowców i personelu |  BMC Zdrowia Publicznego

Badanie roli wiedzy i zaufania do zaufania do szczepionek w Północnej Dakocie wśród studentów, wykładowców i personelu | BMC Zdrowia Publicznego

Przekrojowe badanie przeprowadzono online za pomocą Qualtrics. Badanie to zostało zatwierdzone przez IRB na Uniwersytecie Północnej Dakoty (UND), która uznała badanie za wyłączone (IRB nr IRB005352).

próbka

Do udziału w ankiecie zaproszono studentów, pracowników i wykładowców UND w wieku powyżej 18 lat. Zapisy rozpoczęły się w październiku 2022 r., ostatni uczestnik odpowiedział w listopadzie 2022 r., a ankieta internetowa została zamknięta w grudniu 2022 r. Ogółem do ankiety przystąpiło 1043 uczestników, z czego 1038 kwalifikowało się, co oznacza, że ​​byli studentami, wykładowcami lub pracownikami uczelni UND. Zaobserwowaliśmy wskaźnik odpowiedzi wynoszący 7,90% (1 038/13 143) wśród kwalifikujących się osób zaproszonych do udziału. Brak odpowiedzi może wynikać z różnych czynników, w tym ograniczeń czasowych lub braku zainteresowania [27, 28]. Studenci studiujący na odległość i pracownicy zdalni nie kwalifikowali się. W sumie ankietę wypełniło 914 uczestników i wzięto ją pod uwagę w ostatecznej analizie danych.

Procedura

Wszyscy studenci, wykładowcy i pracownicy UND zostali zrekrutowani za pośrednictwem grupowego e-maila zawierającego link umożliwiający dostęp do ankiety Qualtrics. Osoby uzyskujące dostęp do linku do ankiety zostały najpierw poproszone o przeczytanie i wyrażenie zgody na formularz zgody. Wszyscy uczestnicy, którzy wyrazili zgodę i zgłosili, że są studentami, wykładowcami lub pracownikami UND, byli uprawnieni do kontynuowania badania. Następnie uczestnicy zostali poproszeni o udzielenie odpowiedzi na pytania demograficzne, a następnie o udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące statusu ich szczepień oraz przekonań i postaw na temat szczepień w odniesieniu do następujących rutynowych szczepionek: przeciwko wirusowi Covid-19, grypie, HPV, MenB, MenACWY, Tdap, MMR, ospie wietrznej i opryszczce. logiczne i wirusowe zapalenie wątroby typu A. I wirusowe zapalenie wątroby typu B. Skanowanie trwało około 15 minut. Po wypełnieniu ankiety uczestnicy otrzymali kartę podarunkową o wartości 10 dolarów za udział w ankiecie.

Rozmiary

Kwestionariusz ankiety zawierał pytania mierzące zaufanie uczestników do odpowiednich interesariuszy, wiedzę o szczepionkach, źródła informacji, zaufanie do szczepionki oraz cechy socjodemograficzne i zdrowotne. Pytania zawierały wiele opcji odpowiedzi dostosowanych do skal stosowanych w poprzedniej literaturze i wcześniej pilotowanych iteracjach kwestionariusza ankiety [29]-[36]. Statystyki wiarygodności skonstruowanych zmiennych okazały się zadowalające (patrz sekcja dotycząca konstrukcji zmiennych poniżej). Pilotażowe testy kwestionariusza ankiety przeprowadzone na małej grupie studentów studiów licencjackich wykazały, że nie było w nim żadnych niejasności ani pytań dotyczących kwestionariusza.

READ  Opóźnienie operacji szkodzi pacjentom z niemym zwężeniem aorty

Wynik (pewność szczepionki)

Pewność szczepionki.

Zaufanie do źródeł informacji o szczepionkach mierzono zadając pytanie: „Ogólnie rzecz biorąc, na ile masz pewność, że w razie potrzeby możesz uzyskać poradę lub informacje na temat szczepionek?” Odpowiedzi wahały się od 1 („nigdy„”) do 5(„”bardzo„) [35].

Zmienne niezależne (zaufanie, wiedza i źródło informacji)

zaufanie. Zaufanie do źródeł informacji o szczepionkach mierzono zadając pytanie: „Ogólnie rzecz biorąc, jak pewny jesteś informacji na temat szczepionek pochodzących z każdego z poniższych źródeł?” Zapewniono pięć źródeł zaufania: (1) „lekarz” (2), „rodzina lub przyjaciele” (3), „rządowe agencje ds. zdrowia” (4), „organizacje charytatywne” (5) oraz „organizacje i przywódcy religijni”. ” [29, 35]. Opcje odpowiedzi dla każdego wiarygodnego źródła wahały się od 1 („nigdy„”) do 4(„”bardzo„).

Znajomość szczepionek

Pytania mające na celu uzyskanie indywidualnej wiedzy na temat szczepionek i chorób, którym zapobiegają, obejmują siedem pytań prawdziwych lub fałszywych na temat szczepionki przeciw grypie (np. „Szczepionka przeciw grypie jest jedynie minimalnie skuteczna”). [31, 32]sześć pytań prawdziwych lub fałszywych na temat szczepionki przeciwko HPV (na przykład „Mężczyźni nie mogą zachorować na HPV”) [33]trzy pytania prawdziwe lub fałszywe dotyczące szczepionki Tdap (na przykład „Dorośli powinni otrzymywać dawkę przypominającą przeciw tężcowi co 10 lat”) [30]oraz trzy pytania prawdziwe lub fałszywe dotyczące szczepionki przeciwko półpaścowi (np. „Ryzyko zachorowania na półpasiec zwiększa się wraz z wiekiem”). Dla każdego pytania dostępne są trzy opcje odpowiedzi: „Prawda”, „Fałsz” lub „Nie wiem”. [34]. Szczegółowe informacje na temat tworzenia zmiennej wiedzy o szczepionce przedstawiono w sekcji Wyniki poniżej.

Źródło informacji

Aby zmierzyć jednostki ogólny Źródła informacji Jeśli chodzi o informacje o szczepionkach, zadano następujące pytanie: „Wyobraźcie sobie, że bardzo potrzebujecie informacji o szczepionkach. Dokąd idziesz najpierw?” [35]. Opcje odpowiedzi obejmowały (1) „książki” (2), „broszury, ulotki itp.” (3), „Organizacje zajmujące się szczepionkami” (4), „Rodzina” (5), „Przyjaciel/współpracownik” (6), „Lekarz lub podmiot świadczący opiekę zdrowotną” (7), „Internet” (8), „Biblioteka” „ ( 9), „Czasopisma” (10), „Gazety” (11), „Numer informacji telefonicznej” (12), „Praktyk uzupełniający, alternatywny lub nietradycyjny” (13), „Inne (proszę określić).

READ  Astronomowie obserwują pobliskiego Blazara Markariana 501

Zadano kolejne pytanie w celu identyfikacji poszczególnych osób Internet Źródła informacji o szczepionkach: „Jeśli szukasz w Internecie informacji o szczepionce, uporządkuj poniższe pozycje od 1 do 12, gdzie 1 oznacza pierwsze miejsce, w którym szukasz informacji. Zawiera dwanaście źródeł internetowych: (1) «Blogi » (2), „Facebook” (3), „Twitter” (4), „Instagram” (5), „Tik Tok” (6), „YouTube” (7), „Telewizyjny serwis informacyjny (NBC, FOX, ). CNN itp.)” (8), „Witryna internetowa gazety/magazynu (Wall Street Journal, The Atlantic itp.)” (9), „Witryny rządowe z końcówką .gov” (10), „Dochodowość stron internetowych organizacji pozarządowych – końcówka w domenie .org” (11), „strony internetowe uczelni z końcówką .edu” oraz (12) „inne zasoby elektroniczne”. Szczegółowe informacje na temat tworzenia zmiennych źródeł informacji znajdują się w poniższej sekcji Wyniki.

Współzmienne

Uwzględniono współzmienne związane z charakterystyką demograficzną i statusem społeczno-ekonomicznym [35]: Płeć, rasa (biały vs. inny), ideologia polityczna (liberalna, neutralna, vs. nieliberalna), poziom wykształcenia (co najmniej wyższa lub mniejsza), stan cywilny (żonaty lub wolny), ogólny stan zdrowia (dobry vs. biedny), ideologia religijna (ateista vs. nieateista), wiek i status ubezpieczenia (ubezpieczony vs. nieubezpieczony) [36]. Oryginalne pytania mają wiele opcji odpowiedzi, na przykład rasa obejmuje „białego”, „Indianina amerykańskiego/rdzennego mieszkańca Alaski”, „Czarnego lub Afroamerykanina”, „mieszkańca Azji lub wysp Pacyfiku”, „Latynosa, Latynosa lub Hiszpana”, „Meksykańczyka, Meksykanina „. „Amerykanie”, „Chicano”, „Portorykańczycy”, „Kubańczycy” lub „Latynosi, Latynosi lub inne osoby pochodzenia latynoskiego”, ale znalazły się one w najczęściej wybieranych odpowiedziach.

Zmienna konstrukcja

W przypadku zmiennej „Wiedza o szczepionce” odpowiedzi zostały przekodowane w zależności od prawidłowej odpowiedzi na pytanie. W przypadku wszystkich pytań odpowiedź „nie wiem” została oceniona jako „niepoprawna”. Dla każdego zestawu pytań dotyczących wiedzy (tj. grypy, półpaśca, tężca i HPV) zsumowano „poprawne” odpowiedzi, aby utworzyć indeks wiedzy dla każdego zestawu. Po zebraniu wszystkich poprawnych odpowiedzi spośród wszystkich grup pytań wiedzy, stworzono ostateczny indeks wiedzy, pozwalający określić poziom wiedzy na temat szczepionek. Wyższe wyniki indeksu wskazywały na wyższą wiedzę.

READ  Zbadano specyficzne dla aktywów genetycznych ryzyko potrójnie ujemnego raka piersi

W przypadku zmiennych źródła informacji, najwyżej ocenione odpowiedzi respondentów posłużyły do ​​stworzenia trzech zmiennych dychotomicznych. Po pierwsze, 55,5% uczestników wybrało „lekarza lub pracownika służby zdrowia” (spośród 13 opcji odpowiedzi) jako odpowiedź na następujące pytanie: „Wyobraź sobie, że bardzo potrzebujesz informacji na temat szczepionek. Gdzie udałbyś się najpierw?”, tworząc zmienna źródłowa Basic dla eksperta (tak/nie). Po drugie, 32,8% uczestników wybrało „Internet” (spośród 13 możliwości odpowiedzi) jako odpowiedź na powyższe pytanie, tworząc zmienną źródła pierwotnego Internet (tak/nie). Po trzecie, 49,3% respondentów wybrało „Witryny rządowe z końcówką .gov” (spośród 12 opcji odpowiedzi) jako odpowiedź na następujące pytanie: „Jeśli szukasz w Internecie informacji o szczepionkach, uszereguj poniższe pozycje od 1 do 12, z numerem 1 jest pierwszym miejscem, w którym należy szukać informacji, co doprowadziło do skonstruowania rządowej zmiennej głównego źródła informacji (tak/nie). Te trzy zmienne źródeł informacji odzwierciedlają powszechne źródła informacji o szczepionkach dostępne dla ogółu społeczeństwa [13, 37].

analiza danych

W pierwszej kolejności uzyskano statystyki opisowe. Następnie regresje logistyczne oszacowały współczynniki regresji (B) i 95% przedziały ufności (CI) dla powiązań między zmiennymi niezależnymi – zaufanie do pięciu źródeł: (1) lekarzy (2), rodziny/przyjaciół (3), rządowych agencji zdrowia ( 4) Organizacje charytatywne, (5) organizacje religijne, wiedza o szczepionkach i trzy źródła informacji: (1) główne źródło eksperckie, (2) główne źródło internetowe i (3) główne źródło rządowe – oraz zmienna zależna, zaufanie do szczepionek, które uwzględnia płeć, rasę i ideologię polityczną oraz poziom wykształcenia, stan cywilny, zgłaszany przez siebie stan zdrowia, religię, wiek i status ubezpieczenia. Biorąc pod uwagę niewielką liczbę brakujących zmiennych, za właściwą uznano pełną analizę przypadku. W związku z tym wykluczono brakujące i niekompletne odpowiedzi.