Chelsea Football Club i VERSUS ogłosiły dziś mianowanie projektanta Nicholasa Daly’ego na dyrektora kreatywnego na drugi rok Blue Creator Fund – funduszu, który obecnie rozrósł się i nagradza pięciu aspirujących twórców z niedostatecznie reprezentowanych środowisk po 20 000 funtów za wyprodukowanie kreatywny projekt o Chelsea. I nasze społeczeństwo.
Chelsea zawsze była centrum kreatywności, z fanami i współpracownikami ze świata muzyki, sztuki, fotografii, mody i nie tylko związanych z marką Chelsea. Jednak szanse dla twórców nie są równe: w Londynie szanse na pracę w branży kreatywnej w przypadku osób pochodzących ze środowisk mniejszościowych są o połowę mniejsze.
Brak różnorodności w tym obszarze odczuwalny jest za kulisami piłki nożnej, gdzie kreatywne stanowiska często obsadzają grupy uprzywilejowane. Fundusz Blue Creator ma na celu to zmienić i urzeczywistnić wspólną ambicję Chelsea i VERSUS, platformy medialnej i partnera społeczności kibiców w tej inicjatywie, polegającej na dywersyfikacji futbolu poza boiskiem.
Nicholas Daly to wielokrotnie nagradzany londyński projektant odzieży męskiej, który bada wzajemne oddziaływanie mody, muzyki i kultury. Od dawna wspiera programy przeznaczone dla młodych twórców.
Chelsea i VERSUS po raz kolejny zwracają się do wszystkich brytyjskich twórców z niedostatecznie reprezentowanych środowisk w wieku 18–30 lat, których pasją jest opowiadanie historii Aby ubiegać się o Fundusz Blue Creator. Pięciu laureatów tegorocznego funduszu Blue Creator Fund będzie miało nie tylko możliwość dzielenia się swoimi projektami na platformach Chelsea i VERSUS, ale także możliwość korzystania z mentoringu przez sieć 15 londyńskich twórców pod przewodnictwem dyrektora kreatywnego Daly’ego .
Od muzyków, przez konsultantów ds. gier po projektantów – ta sieć twórców będzie kluczowa dla zwycięzców przy realizacji ich projektów i łączeniu ich z pracownikami z całej branży. Wszyscy zwycięzcy spotkają się twarzą w twarz z Dali, aby pomóc im udoskonalić ich twórczą wizję i rozwinąć umiejętności artystyczne w wybranym przez siebie medium.
Zwycięzcy będą mieli również niepowtarzalną okazję zaprezentowania swoich prac w słynnej Saatchi Gallery podczas weekendowej wystawy w marcu 2025 r. Chelsea i VERSUS chcą wnieść kwitnącą kreatywność społeczności Chelsea poza piłkę nożną i na kreatywną scenę Londynu, demonstrując konwergencja otaczających kultur Piłka nożna i kreatywność.
Drugi rok działalności Blue Creator Fund opiera się na sukcesie pierwszego roku, w którym dwie ambitne młode twórczynie – Xaymaca Awoyungbo i Becky Gordon – stworzyły dwa odrębne projekty skupione wokół społeczności Chelsea. Podczas gdy Becky stworzyła Unsung, kapsułową kolekcję pierścionków Chelsea, aby wesprzeć 100 niedocenianych bohaterów ze społeczności Chelsea, Xaymaca w swoim dokumencie Blue is the Colour badał, co to znaczy być czarnym i fanem Chelsea. Becky i Xaymaca są kreatywnymi mentorami tegorocznego programu, pomagając kolejnej piątce odbiorców zrealizować ich marzenia.
Mówiąc o partnerstwie z Chelsea i VERSUS, Nicholas powiedział: „Jestem bardzo podekscytowany współpracą z Chelsea i VERSUS w ramach funduszu Blue Creator Fund. Ważne jest, aby organizacje takie jak kluby piłkarskie wspierały kolejne pokolenie twórców, zwłaszcza w okresie finansowania został wycięty w branży artystycznej. Jestem wielkim zwolennikiem wszelkich możliwości, w ramach których profesjonaliści z branży mogą zapewnić naukę i doświadczenie następnemu pokoleniu twórców.
„W zeszłym sezonie współpracowaliśmy z Chelsea przy fantastycznym projekcie upamiętniającym King Canners [Paul Canoville] Oddanie społeczności lokalnej. To był niesamowity moment w mojej karierze i wspaniale, że możemy kontynuować naszą współpracę teraz, gdy pracujemy razem w Blue Creator Fund”.
Barbara Sharoni, dyrektor Chelsea FC i powierniczka Chelsea Foundation, powiedziała: „Chelsea znajduje się w sercu londyńskiej kultury. Jesteśmy podekscytowani możliwością dalszego wzmacniania głosów fanów i kolejnego pokolenia twórców za pośrednictwem funduszu Blue Creator Fund pod jego przewodnictwem Nicholasa i naszych kreatywnych mentorów, którzy są świadectwem kwitnącej kreatywności w Chelsea i Londynie.
Fundusz Blue Creator to tylko jeden z przykładów synergii pomiędzy klubem a Fundacją w zakresie współpracy z naszą społecznością, aby zapewnić różnorodność futbolu nie tylko na boisku, ale także poza nim. Jesteśmy bardzo zaszczyceni współpracą z renomowaną Galerią Saatchi w celu zaprezentowania projektów pięciu zwycięzców – instytucji w zachodnim Londynie, której wartości i wsparcie wschodzących artystów i młodych talentów są ściśle zbieżne z naszymi.
Mayowa Quadri, mentorka kreatywna i szefowa marki w VERSUS, powtórzyła wsparcie Barbary dla funduszu: „Fundusz Blue Creator reprezentuje to, za czym stoją VERSUS i Chelsea. Umożliwianie rozkwitu połączeń i kreatywności poprzez piłkę nożną. Branża potrzebuje więcej kreatywnych ludzi z różnych środowisk”. Ci kreatywni ludzie potrzebują szansy. Fundusz ten po raz kolejny zapewni tak wielu osobom i ich sieciom wsparcia niesamowitą okazję do pokazania światu swoich umiejętności, co jest naprawdę ekscytujące.
Zakończenie zgłoszeń nastąpi w środę 26 czerwca 2024 r. o godzinie 23:59 GMT+1.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Kylie Minogue ujawnia ważne wieści dotyczące swojej światowej trasy koncertowej – największej trasy koncertowej od ponad dekady | Wiadomości o sztuce i sztuce
Iron Maiden ogłasza światową trasę koncertową Run For Your Lives na rok 2025/2026
Zdjęcia do „Pasji” rozpoczną się na początku 2025 roku