Nie mogę uwierzyć, że minęło ponad 12 lat, odkąd w kwietniu 2012 r. Facebook ogłosił, że przeznaczy 1 miliard dolarów na zakup Instagrama. W momencie ogłoszenia transakcji wiele osób zastanawiało się, po co Mark Zuckerberg miałby wydawać całą tę kwotę na aplikację filtrującą kino. Zastanawialiśmy się również, w jaki sposób Facebook (obecnie meta) mógłby zarobić na przejęciu. Instagram, który na początku tego roku stał się jedną z najpopularniejszych aplikacji mediów społecznościowych w Internecie, wyceniał Instagram na 45 miliardów dolarów, co czyni zakup Facebooka jedną z najbardziej udanych transakcji w historii technologii.
Zmienione warunki korzystania z usługi opublikowane przez Instagram kilka miesięcy po ogłoszeniu transakcji doprowadziły niektórych do przekonania, że Instagram zamierza sprzedawać zdjęcia zamieszczane w serwisie przez subskrybentów i w ten sposób przekształcić aplikację w największą na świecie agencję zdjęć stockowych. Tak się nigdy nie stało, a Kevin Systrom, współzałożyciel i były dyrektor generalny Instagrama, przeprosił, zauważając, że celem nowych warunków świadczenia usług było poinformowanie użytkowników, że aplikacja eksperymentuje z innowacyjnymi formami reklamy.
dla każdego
Ciało robotaInstagram testuje obecnie nową funkcję o nazwie Przerwy na reklamy. Reklamy te zakłócają przeglądanie aplikacji przez użytkownika Instagrama, wymagając od niego wyświetlenia reklamy przez trzy do pięciu sekund, zanim będą mogli kontynuować przeglądanie swojego kanału. Meta szukała sposobów wyświetlania reklam, które nie wydają się czytać w Twoich myślach i dokładnie wiedzieć, jakie produkty Cię interesują.
W rezultacie Meta przyjrzała się innym formom monetyzacji, w tym subskrypcjom, zakupom w aplikacji, a teraz przerwom na reklamy. Gdy użytkownik Instagrama zobaczy przerwę na reklamę, może zostać wyświetlony na stronie wyjaśniającej, na czym ona polega. Na tej stronie jest napisane: „Oglądasz przerwę na reklamę. Przerwy na reklamy to nowy sposób wyświetlania reklam na Instagramie. Czasami może być konieczne obejrzenie reklamy, zanim będziesz mógł kontynuować przeglądanie”.
Przerwy reklamowe są testowane przez Meta jako sposób na zarabianie na Instagramie
Reklamy te są oznaczone małym powiadomieniem w kształcie pigułki, wskazującym, że oglądasz przerwę na reklamę, oraz odliczaniem sekund, informującym, kiedy można wznowić przeglądanie kanału. Ponownie jest to test, więc nie wszyscy użytkownicy Instagrama zobaczą obecnie tę nową funkcję. Reakcja użytkowników Instagrama, którzy wypróbowali przerwy na reklamy, nie była pozytywna. – stwierdziło kilku użytkowników Instagrama
Reddit Postanowili zaprzestać korzystania z platformy.
„Tak bardzo nienawidzę tej nowej „funkcji” – widać ją wyraźnie i według mnie to okropna decyzja biznesowa. Cała platforma to w zasadzie „miękkie reklamy”, które generują przychody w oparciu o to, co ludzie robili tam przez długi czas ” – napisał jeden z użytkowników Reddita. „I konsumują treści, nie zastanawiając się zbytnio nad tym wszystkim, a teraz zmuszają użytkowników do zaprzestania przewijania i zwrócenia uwagi na fakt, że korzystają z aplikacji zaprojektowanej do sprzedaży im rzeczy , po prostu zamykam aplikację, gdy tylko nadejdzie przerwa na reklamę, a jeśli tak się stanie, anuluję subskrypcję”.
Prawdopodobnie nie zdarzyło Ci się jeszcze, aby korzystanie z Instagrama zostało przerwane przez przerwy na reklamy, a jeśli Meta zdecyduje się nie wdrażać tej funkcji, możesz jej nigdy nie zobaczyć. Jeśli jednak przeglądanie zostanie z tego powodu przerwane, teraz wiesz dokładnie, czym jest przerwa na reklamę.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów