Opcje dotyczące głównego stadionu w Auckland osiągnęły etap wykonalności, a dwa z proponowanych projektów zostały przyjęte w głosowaniu, które odbyło się wczoraj na posiedzeniu zarządu Rady Auckland.
Zalecane opcje to ocena Eden Park 2.1 (Eden Park Trust) i Te Tōangaroa/Quay Park (Te Tōangaroa Consortium) w świetle obecnej sytuacji.
Eden Park 2.1 obejmuje modernizację istniejącego stadionu, w tym nową trybunę północną. Ulepszenia trybun wschodnich i zachodnich. nowa kładka dla pieszych nad Sandringham Road; I rozsuwany dach.
Propozycja Te Tōangaroa proponuje utworzenie nowej 15-hektarowej dzielnicy miejskiej w Quay Park, ograniczonej Spark Arena i Quay St, na terenie Ngāti Whātua, na starej stacji kolejowej w Auckland.
Studia wykonalności mają zostać ukończone w ciągu sześciu miesięcy kosztem obu opcji.
Dwie opcje, które nie przeszły do eliminacji, to oferta „Sunken Stadium” i oferta „Wynyard Point Stadium”.
Grupa stojąca za propozycją Wynyard Point stwierdziła, że zaletą jej oferty jest bliskość połączeń promowych i autobusowych oraz stacji kolejowej Britomart, która po ukończeniu stadionu będzie mogła przewozić 76 000 osób na godzinę.
Radny Shane Henderson, przewodniczący Stadium Action Group, powiedział: „Cztery wybrane opcje świadczą o innowacyjnych pomysłach i silnym zaangażowaniu w Tāmaki Makaurau oraz wyjątkowe cechy Aotearoa, ukazując kaliber i wizję potrzebne w przypadku dużej przestrzeni obywatelskiej takiej jak ta. ”
„Poinformowaliśmy nieprzyjętych wnioskodawców o tej decyzji i dziękuję im za innowacyjne rozwiązania i cenny wkład w ten proces”.
„Dotychczasowy proces równoważy potrzebę szybkiego przebiegu, abyśmy mogli zapewnić pewność osobom zaangażowanym w proces, zapewniając jednocześnie, że wszelkie decyzje będą podejmowane na podstawie solidnych informacji eksperckich”.
Przedłożone radzie pomysły dotyczące stadionu narodowego wymagają, aby podatnicy ponieśli niewielkie koszty lub nie mieli ich wcale, i mogą zapewnić „duży, przyszłościowy, wielofunkcyjny stadion światowej klasy, który zapewni mieszkańcom Auckland korzyści ekonomiczne”.
Firma inwestycyjna Goldman Sachs poparła ofertę Te Tōangaroa, chociaż tory kolejowe były własnością Kiwirail i budowa na nich wymagałaby pozwolenia.
Należy również wziąć pod uwagę widoki na rezerwat z Muzeum Auckland i potrzebę ponownego wyrównania Quay Street.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Jak David Raya wykonał jedną z najlepszych podwójnych interwencji w historii Ligi Mistrzów
Beauden Barrett wraca na pozycję bocznego obrońcy w reprezentacji Nowej Zelandii przeciwko Wallabies
O’Rourke zrobił wrażenie na drużynie Blackcaps pierwszego dnia pierwszego testu na Sri Lance