Odrodzenie RX będzie miało zamontowany wzdłużnie silnik z dwoma wirnikami.
31 maja 2024 r W 3:44 ET
Toyota, Subaru i Mazda zorganizowały na początku tego tygodnia wspólną konferencję, obiecując uratować silnik spalinowy poprzez zapewnienie jego czystszej pracy. Toyota zaprezentowała kilka nowych SUV-ów, a Subaru zaprezentowało hybrydę typu bokser nowej generacji. Mazda wniosła coś jeszcze bardziej ekscytującego, pokazując prototyp silnika dwuwirnikowego.
Choć Zoom-Zoom nie wdawał się w szczegóły dotyczące nowych urządzeń, ogłosił, że pewnego dnia będą mogły zostać zamontowane w samochodzie o wysokich osiągach. Jak widać w koncepcji Iconic SP, silnik obrotowy będzie działał jak generator, ładując akumulator, a nie będzie mechanicznie połączony z kołami. Mazda oferuje już silnik jednowirnikowy w MX-30, w którym jest on zamontowany poprzecznie. W przypadku potencjalnego odrodzenia RX konfiguracja z dwoma wirnikami zostanie zamontowana wzdłużnie.
„Ta jednostka koncepcyjna jest wyposażona w dwa zamontowane wzdłużnie silniki obrotowe, które generują moc, umożliwiając większe zasilanie i osiągnięcie niższego przełożenia środka ciężkości. Jednostka ma również na celu poprawę wibracji i emisji poprzez zwiększenie pojemności skokowej. Jej zastosowanie w samochodach sportowych jest również rozważane.”
Proszę bardzo – nowy RX jest oficjalnie na stole. Ważna wiadomość nadeszła w chwili, gdy dowiedzieliśmy się, że w połowie XXI wieku rozważano ponowne uruchomienie RX-7. Mazda wyciągnęła wtyczkę z powodu kryzysu finansowego. Był to samochód sportowy z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła, umieszczony nad MX-5 Miata (NC). Wygląda jednak na to, że RX może pewnego dnia powrócić. Po latach plotek, spekulacji i fajnej koncepcji, teraz mamy napisane na czarno, że ten nowy dwuwirnikowy można przekształcić w zabawny samochód.
Nie zapominajmy, że japoński producent samochodów ma zespół specjalizujący się w silnikach obrotowych. Zostało oficjalnie powołane w lutym i składa się z 36 inżynierów, którzy wspólnie pracują nad „atrakcyjnymi samochodami, wzbudzającymi zainteresowanie klientów”. Mazda ostatni raz miała w swoim portfolio sportowy samochód z silnikiem rotorowym w 2012 roku, kiedy RX-8 Spirit R w specyfikacji JDM był łabędzim śpiewem tego modelu.
W październiku 2023 roku główny projektant firmy Masashi Nakayama powiedział, że Iconic SP został celowo powiększony, niż powinien. Dlaczego? Aby narobić jeszcze więcej hałasu podczas Japan Mobility Show, gdzie koncepcja ta zadebiutowała. Następnie powiedział, że Mazda mogłaby zmniejszyć samochód do rozmiarów Miaty, pomimo konieczności upchania w nim silnika dwuwirnikowego, silnika elektrycznego i akumulatora.
Iconic SP miał 164,6 cala długości i 82,8 cala szerokości, co czyni go znacznie większym niż Miata ND, ale nadal miał tylko dwa siedzenia. Przechylił szalę na 3197 funtów (w proporcji 50:50), czyli znacznie więcej niż piórkowy MX-5. Mając 365 koni mechanicznych, miał dwukrotnie większą moc niż mały samochód sportowy, który w tym roku kończy 35 lat.
Biorąc pod uwagę trzecią znaczącą aktualizację obecnej Miaty w tym roku, jest mało prawdopodobne, aby Mazda w najbliższym czasie wypuściła na rynek model piątej generacji. Nie jest jasne, czy seryjny Iconic SP będzie kolejnym MX-5, czy też planowana jest sprzedaż większego, droższego samochodu sportowego. Oczywiście pod warunkiem, że Iconic SP zostanie faktycznie zaimplementowany. Skrzyżowane palce!
Galeria: Kultowa koncepcja Mazdy SP
23 zdjęcia
Czytaj więcej
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć