Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wakacje rodzinne: co robić w Singapurze z dziećmi

Na świecie jest wiele krajów, w których dzieci są najważniejsze Kulturalny Doświadczenie i Singapur jest jednym z najlepszych, pisze David Haxton

Po wieczności na niebie Boeing 777-300ER linii Air New Zealand wjechał na asfalt na międzynarodowym lotnisku Changi w Singapurze z międzynarodowego lotniska w Auckland. Uff.

Moja żona Tina, ja i nasze dzieci Isabelle (13 l.) i Luke (11 l.) z plaży Rumate na wybrzeżu Kapiti byliśmy wśród pasażerów, którzy wysiedli.

Celem tygodniowych wakacji – czterech nocy na wyspie Sentosa i trzech nocy w mieście – było zapewnienie dzieciom pierwszego dużego doświadczenia kulturalnego w bezpiecznym kraju, a także dobra zabawa.

Czytaj więcej: Nowe rzeczy do zrobienia w Singapurze w 2024 roku

Atrakcyjny kierowca wahadłowca zabrał nas do stylowego Village Hotel Sentosa, gdzie mieliśmy dwa połączone pokoje, bardzo nowoczesne i czyste, choć małe, bez krzeseł.

Największą atrakcją był hotelowy basen, z którego roztaczał się widok na morze z kołyszącymi się w oddali kontenerowcami, a śniadania były najlepsze z szeroką gamą potraw i napojów.

Isabelle i Luke Haxtonowie na deptaku na wyspie Sentosa.  Zdjęcia: David Haxton
Isabelle i Luke Haxtonowie na deptaku na wyspie Sentosa. Zdjęcia: David Haxton

Hotel znajdował się zaledwie kilka minut spacerem od kolei jednoszynowej i atrakcyjnego chodnika, który prowadzi do różnych atrakcji, Resort World, plaż i kompleksu handlowego VivoCity.

Bardzo miło spędziliśmy czas w parku wodnym Adventure Cove, gdzie zjeżdżaliśmy na zjeżdżalniach, wskakiwaliśmy do basenu ze sztucznymi falami i wylegiwaliśmy się na nadmuchiwanych kółkach, wiosłując wokół leniwej rzeki, chociaż stopy bolały nas od chodzenia po spękanym betonie.

Później tego samego dnia zagłębialiśmy się w piasek na plaży Palawan, między innymi spacerując po moście linowym do najbardziej wysuniętego na południe punktu Azji i wspinając się na wieżę widokową.

Wiedząc, że rozległe Universal Studios będzie zatłoczone, byliśmy przy bramach wejściowych przed ich otwarciem i cieszyliśmy się kilkoma tematycznymi przejażdżkami i atrakcjami, monitorując jednocześnie elektroniczny czas oczekiwania.

READ  Opuszczony dom dzieciństwa Elvisa Presleya jest wystawiony na aukcję

Wędrowaliśmy z tłumami po rozległym, wielopoziomowym kompleksie handlowym VivoCity i zjedliśmy lunch w hali gastronomicznej w stylu straganiarza, która oferowała mnóstwo opcji etnicznych.

Przejażdżka gondolą dała nam dobry widok na wyspę i dalej, zanim odwiedziliśmy Madame Tussauds oraz kilka figur woskowych w Zachodzie i Bollywood.

Po zamówieniu przez smartfona przejazdu Grab (jak Uber) udaliśmy się do miasta i zameldowaliśmy się w hotelu Orchard Rendezvous, gdzie byliśmy zadowoleni z bardzo przestronnego pokoju rodzinnego i basenu na dachu, ale Tina i ja mieliśmy łóżko typu super king-size na niespokojna noc, a hotel był trochę oddalony od pracy.

Podobał nam się czerwony piętrowy autobus BigBus Singapore, który był świetnym sposobem na zobaczenie miasta i usłyszenie ciekawych faktów i liczb.

Jednym z naszych przystanków było Little India, co otworzyło nam oczy, gdy zobaczyliśmy ludzi zarabiających na życie sprzedających tanie towary w ciasnych sklepach. Drugim przystankiem był hipnotyzujący Ogród Botaniczny z pięknymi terenami zielonymi i atrakcjami turystycznymi.

Poznaj Małe Indie.  Zdjęcia: David Haxton
Poznaj Małe Indie. Zdjęcia: David Haxton

Któregoś dnia przebyliśmy półmaraton (21,1 km) spacerując po ulicach, oglądając małe sklepiki na Orchard Road, spacerując po Bugis St Market i robiąc zdjęcia przy legendarnym posągu Merliona.

Zgiełk wielkiego miasta zdecydowanie różnił się od scenerii bardziej zrelaksowanej wyspy Sentosa i na początku był nieco przytłaczający dla dzieci.

Singapur jest mniej więcej tej samej wielkości co jezioro Taupo, z populacją około sześciu milionów ludzi, a miasto jest uważane za latarnię morską dla wielu kultur z Azji.

Minęliśmy gigantyczny hotel Marina Bay Sands, po czym dołączyliśmy do wielu ludzi w Gardens By The Bay, gdzie odwiedziliśmy zamykający Cloud Forest i Flower Dome.

Zdjęcie zostało zrobione na tle słynnego Merliona, od lewej: David, Tina, Isabelle i Luke Haxton.  Zdjęcia: David Haxton
Zdjęcie zostało zrobione na tle słynnego Merliona, od lewej: David, Tina, Isabelle i Luke Haxton. Zdjęcia: David Haxton

To był najgorętszy dzień, kiedy odwiedziliśmy zoo Mandai w Singapurze. Ale podobało nam się oglądanie różnorodnych zwierząt, od kolorowych psów, żab ze złotymi truciznami, latających lisów, słoni, orangutanów i wielu innych. Lekką ulgę od upału odczuliśmy w tramwaju kursującym po zoo.

READ  COVID-19: Rząd rozważa zmianę koloru na pomarańczowy w przyszłym tygodniu – Auckland może być pierwsze

Bilety na atrakcje, takie jak zoo, kupujesz za pomocą smartfona, co ułatwia skanowanie kodów kreskowych i skraca czas oczekiwania.

Kiedy jesteśmy na zewnątrz, w naszym plecaku na co dzień znajdują się butelki z wodą, krem ​​do opalania, chusteczki higieniczne i małe parasolki.

Temperatury często oscylowały w okolicach trzydziestu stopni Celsjusza, a wilgotność sprawiała, że ​​było jeszcze goręcej. Będąc na tropikalnej wyspie, trzeba było uważać na burze i regularne ulewy.

Wycieczka na targ straganów w Lau Pa Sat była wspaniałym doświadczeniem ze względu na sklepy z etniczną żywnością, mnóstwo ludzi jedzących, a jedzenie było w rozsądnej cenie. Jedlibyśmy tam częściej, gdyby nasz hotel był bliżej.

Szaszłyki mięsne na targu straganiarzy Lao Pa Sat.  Zdjęcia: David Haxton
Szaszłyki mięsne na targu straganiarzy Lao Pa Sat. Zdjęcia: David Haxton

Zauważyliśmy, że puste stoliki, na których leżało pudełko chusteczek, oznaczały, że ktoś dokonał rezerwacji.

Przez cały tydzień byliśmy pod wrażeniem braku śmieci, schludnych ogrodów, braku graffiti, nie widzieliśmy nikogo palącego i nie było śladów wapowania, ponieważ jest to zakazane.

Ochłodź się przy basenie w Village Hotel Sentosa.  Zdjęcia: David Haxton
Ochłodź się przy basenie w Village Hotel Sentosa. Zdjęcia: David Haxton

Wszędzie mówiono po angielsku, co ułatwiało komunikację.

Ogromne wyrazy uznania dla naszej supergwiazdy Tiny, która zajęła się całym planowaniem z wyprzedzeniem, w tym otrzymywaniem wskazówek z mediów społecznościowych oraz byciem głównym organizatorem i dyrektorem finansowym przez cały nasz pobyt.

Ogólnie rzecz biorąc, wszyscy bardzo podobał nam się nasz pobyt w Singapurze i chociaż nie udało nam się zrobić wszystkiego z naszej listy życzeń, większość z nich omówiliśmy.

Stworzyliśmy rodzinne wspomnienia na całe życie i szansę dla naszych dzieci na rozwijanie swoich azjatyckich gustów.

Lista kontrolna

Singapur

Kieruję się tam

Leć bez przesiadek z Auckland do Singapuru liniami Singapore Airlines w 11 godzin.