Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Linie Qantas odrzucają „współczujące” powody podane przez zmartwionego pasażera w sprawie zwrotu pieniędzy za odwołany lot

Byłemu pilotowi powiedziano, że jego zaświadczenie lekarskie nie kwalifikuje się do ulgowych zasad taryf Qantas.

Mieszkańcowi z Queensland, którego plany podróży zostały pokrzyżowane w wyniku szokującej diagnozy, powiedziano, że jego stan nie kwalifikuje się według definicji Qantasa „współczucia”.

Neil Ross, były pilot z Brisbane, leciał z żoną do Cairns, korzystając z kredytu na bilety lotnicze Qantas wydanego podczas pandemii.

Zarezerwował podróż za pośrednictwem biura podróży, a jego plany podróży zostały wstrzymane, gdy zaledwie dwa tygodnie później zdiagnozowano u niego raka.

Mówiąc do news.com.au62-latek powiedział, że obawy o zdrowie powaliły go „jak kamień”.

Po tym, jak początkowo zdiagnozowano u niego porażenie Bella, czyli krótkotrwały paraliż mięśni twarzy, lekarze odkryli agresywny guz po prawej stronie twarzy. Ross natychmiast został poddany intensywnemu sześciotygodniowemu kursowi radioterapii i operacji.

Zadzwonił do swojego biura podróży, aby poinformować, że musi odwołać podróż do północnego Queensland z pilnych powodów zdrowotnych i zapytał o zwrot pieniędzy.

„Jak powiedziałem dziewczynie w Flight Center: «Spójrz na moją twarz, myślisz, że chcę za to odzyskać pieniądze?»” [would] „Zamiast tego zdrowiej i jedź na wakacje” – powiedział. news.com.au.

Po usunięciu guza Rossa poproszono o poddanie się operacji plastycznej w celu rekonstrukcji prawego policzka.

Mimo że otrzymał środki na lot, który wygasł 22 kwietnia, wyjaśnił, że w dalszym ciągu nie może podróżować i poprosił o zwrot kosztów biletu ze względów humanitarnych.

Jednak wkrótce potem otrzymał wiadomość, że zwrot pieniędzy został odrzucony. „Załączone zaświadczenie lekarskie nie jest zgodne z wytycznymi Katarskiej Fundacji dotyczącymi zwrotu środków ze względów humanitarnych” – stwierdzono w e-mailu z 24 kwietnia.

Ross powiedział, że złożył już wniosek o zwrot pieniędzy, ale 4 kwietnia został on odrzucony ze względu na niewystarczające szczegóły. Po przedłożeniu dokumentacji medycznej zastanawiał się, czego jeszcze linia lotnicza chce jako dowód jego stanu zdrowia.

READ  Doświadczeni dziennikarze zwracają uwagę na wyzwania stojące przed branżą medialną – FBC News

„Pomyślałem: co do cholery, co więcej mogę zrobić?” „To nic nie dało, a jedynie spowodowało mnóstwo niepotrzebnego stresu” – powiedział.

Szczegółowe informacje na temat biletów lotniczych i polityki zwrotów Qantas można znaleźć na stronie internetowej z często zadawanymi pytaniami oraz w glosariuszu.

Jeśli zwrot pieniędzy zostanie złożony ze względów współczucia, Qantas informuje: „Dopuszcza się zwolnienie z opłat za anulowanie ze względu na śmierć lub poważną chorobę pasażera i musi zostać potwierdzone przez: [either] certyfikat medyczny [or] Certyfikat śmierci.”

Po zgłoszeniu za pośrednictwem news.com.auOd tego czasu Qantas skontaktował się z Brucem, oferując pełny zwrot pieniędzy.

„Przepraszamy pana Rossa za to doświadczenie i informujemy go, że przetwarzamy jego zwrot pieniędzy” – oznajmiła linia lotnicza.

Spór podobno powstał, ponieważ do poprzedniego wniosku o zwrot pieniędzy nie załączono dokumentacji medycznej.