Dodatkowo G580 oferuje trzy dedykowane funkcje ułatwiające jazdę w terenie: G-Turn, który umożliwia obrót o 720 stopni w locie; G-Steering, który zmniejsza promień skrętu, umożliwiając obrót jednego koła; Oraz funkcja pełzania terenowego, która może osiągnąć prędkość do 3,0 km/h.
Dostępna jest także nowa funkcja „przezroczystej maski”, która wykorzystuje przednie kamery do wyświetlania widoku do przodu na ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego, co ułatwia pokonywanie przeszkód.
G580 osadzona jest na zmodyfikowanej wersji podwozia z ramą drabinową serii G, chociaż akumulatory są montowane bezpośrednio do ramy w specjalnie zaprojektowanych pakietach, które służą również jako część konstrukcyjna maszyny, eliminując potrzebę stosowania oddzielnych krzyżulców.
Akumulator o pojemności 116 kWh, który jest współdzielony z EQS, można ładować z mocą do 200 kW i zapewnia zasięg do 450 km, choć według Oerstogera znaczenie jazdy terenowej dla Mercedesa polega na tym, na ile to pozwala.
„To niesamowite, jak długo potrafisz jechać w terenie” – stwierdził, zauważając, że pomocne są w tym niższe prędkości i możliwość korzystania z regeneracji zamiast hamulców podczas zjazdów.
Urstöger podkreślił osiągi G580 na austriackiej przełęczy Schöckl – 5,5-kilometrowej przełęczy, która obejmuje 700 metrów podjazdów o nachyleniu do 60%, na której testowano wszystkie samochody Klasy G, twierdząc, że samochód elektryczny może pokonywać podjazdy i zjazdy 14 razy na jednym ładowaniu.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji